interesse voor voorste zetels?

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
dmerleve

interesse voor voorste zetels?

Bericht door dmerleve » 10 feb 2020, 12:38

Beste,

Een aantal jaren geleden heb ik een ombouw gedaan van de voorste zetels in de safrane 2.2 td van mijn vader.
Bij autosloperij de boortoren had ik voor € 200 euro de beide voorste zetels (normale lederen uitvoering op electrisch chassis) gekocht.
Deze zetels zouden uit een puike safrane zijn gekomen met slechts 40.000 km, en zo zagen ze er ook uit. Er zat geen krasje op en de kussens waren stevig.

Maar omdat de saf van mijn vader een rt versie is, en de zetels manueel te verstellen zijn,
heb ik de lederen zetels omgebouwd op een manueel zetelchassis van de vorige saf van mijn pa (hij heeft er in totaal 3 gereden).

Die ombouw ging niet zonder slag of stoot, want de lederen zetels waren met ingebouwde airbags, maar het manueel chassis mankeerde daarvoor de beugels. Dus hebben we die beugels op het zetel-chassis moeten lassen.
De ombouw was evenwel geslaagd (mede door de support via dit forum), maar zonder airbags.

Ook al heeft de saf nu slechts ca 120.000-130.000 km, we overwegen om de saf te vervangen door een volvo xc70 benzine+lpg van 2006.
Maar het is echt doodzonde van de voorste zetels. Die zijn nog steeds excellent.

Ik had in de passagierszetel ook een lendesteun ingebouwd (heel eenvoudig).
De aansluitingen voor de zetelverwarming heb ik er in gelaten, maar had ik niet aangesloten omdat er in de saf geen voorziening voor was. De stekkers en drukknoppen voor de zetelverwarming uit het elec. chassis heb ik ook nog.

Nu zou ik hier een ballonnetje oplaten,
zou iemand van jullie nog interesse hebben om die zetels over te kopen, moesten we ons safje wegdoen?

En zo ja, wat zou je bieden?

Let wel, het kan ook zijn dat vader nog doorgaat met de saf, in dat geval spijt het me dat ik je stoor...
Ik wilde alleen even weten, of er nog mensen zijn die interesse zouden kunnen hebben,
of eventueel in de toekomst.

Alvast bedankt,
Mvg
Donat

Plaats reactie