Riep ik pas nog dat ik nog jaren in mijn Safrane wil rijden.............
Van de week moest ik olie bijvullen.....oeps......4 liter....kan niet goed zijn.
En na een ritje van 200 km moest er weer een halve liter in. Hij rookt niet en ook geen vlekken op de tegels. (tenminste, was mij nog niet opgevallen)
Gisteren naar Kwikfit geweest (ben ik sinds een jaar klant, tot grote tevredenheid), olie weer bijgevuld, auto op de brug en plaat onder de motor er vanaf die inderdaad onder de olie zat. Het leek in eerste instantie een lekkage bij de oliedruk voeler (hing een druppel aan), alles een beetje droog gemaakt en een rondje rijden om te zien waar de lekkage vandaan komt.
Weer terug op de brug....en toen kwam de olie er "met bakken onderuit". Locatie was niet helemaal duidelijk (wou ook niet met mijn goede kleren onder de auto gaan staan

Waarschijnlijk de oliekeerring. Die kost iets van 8 euro maar daarvoor moet de bak er onderuit. Één of twee dagen werk.....
Advies - zet hem bij de Renault dealer neer en vraag om een prijsopgave maar, de monteur reed met een V70 met dezelfde motor als de mijne met 370k op de teller, "als dat bij mij zou gebeuren zou dat het einde zijn voor 'm".
Afijn, plaat er weer onder en ik kon naar huis (geen kosten van Kwikfit...service) en nu staat hij dus op het pad te lekken.
Om hem bij Renault te zetten zie ik geloof ik niet erg zitten.....ben bang dat daar een rekening uit gaat komen wat ik niet wil weten.
Ik baal er wel ongelooflijk van ......verder is 'tie gewoon top. Net APK, nieuwe achterschijven/remmen, ruitenwissers, (net) nieuwe winterbanden.....
Suggesties?
(een sippe) Leonard