Mijn Safrane 2.5 rxt gratis af te halen door forum lid

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Plaats reactie
catsenco

Mijn Safrane 2.5 rxt gratis af te halen door forum lid

Bericht door catsenco » 27 aug 2019, 21:47

Na ruim 10 jaar heel tevreden safrane te hebben gereden, heb ik onlangs iets anders gekocht en mag onze super trouwe en fijn rijdende safrane naar een andere liefhebber. Voor een liefhebber op dit forum kan dat gratis. Anders gaat de auto naar een opkoper of de sloop.. en dat zou ik heel jammer vinden.
Ik zal foto’s plaatsen maar enkelen zullen mijn donkerblauwe rxt uit 1999 kennen van enkele Renault meetings.
Km stand 248k, handgeschakeld, navigatie origineel, cruisecontrol, airco, alles werkt prima. Wel heeft de auto rondom gebruikssporen, en loopt de apk af op 10 september. Ik verwachte geen problemen met nieuwe apk, maar heb gewoon geen zin meer in verdere kosten voor een auto die weg gaat. De safrane heeft altijd alle nodige onderhoud gehad. Alle facturen in mijn bezit, vanaf nieuw. Afgelopen jaar nog 2 nieuwe banden voor en 2 nieuwe schokdempers achter, naast grote beurt.
We rijden er incidenteel nog mee, omdat stilstand niet goed is voor de techniek. Ik kan de auto niet er bij houden, vanwege betaald parkeren in mijn buurt (Utrecht west). Bij interesse graag bericht via Pm (mail van dit forum).
Mv groet
Jeroen Cats
Safrane fase 2 2.5 rxt uit 1999
Safrane fase 2 2.0 rxe uit 1998 (rip)
Mazda MX5 2009

§teven

Re: Mijn Safrane 2.5 rxt gratis af te halen door forum lid

Bericht door §teven » 30 aug 2019, 14:48

Ik heb recent een Safrane hier via het forum overgekocht, dus ik heb wat dat betreft geen interesse. Maar als de auto naar een sloperij gaat, zou je dan willen laten weten naar welke sloperij? Ik zou namelijk dan wel de cruise control willen uitbouwen.

Boudie

Bericht door Boudie » 01 sep 2019, 01:16

Wat zonde dat niemand van ons een locatie heeft waar we Safrane's als deze zouden kunnen opslaan voor onderdelen !
Safrane 2.0 RTE 1997: automaat, leer, xenon, 233k
Safrane 2.5 RXE 1997: automaat, leer, 115k

§teven

Bericht door §teven » 01 sep 2019, 09:55

Ik zou hem hier wel kwijt kunnen in de garage, zou op zich wel een goede optie zijn als onderdelenvoorzieninig. Als je dat wat vindt, laat het maar even weten. Want dan moeten we even kijken hoe de Safrane hier komt, ik woon ca. 30 km onder Nijmegen. Misschien een leuke laatste rit?

Boudie

Bericht door Boudie » 02 sep 2019, 00:42

Dat vind ik zeker wat. De auto naar Siebengewald halen kan voor een nog lopende Safrane het probleem niet zijn, toch ? Zullen we snel eens bij elkaar komen en concrete afspraken maken ? Misschien nog meer mensen die willen meewerken ?

Boudie

Bericht door Boudie » 02 sep 2019, 00:55

Catsenco, Jeroen, ik kan me voorstellen dat je graag ziet dat je Safrane blijft rijden maar misschien zie je ons idee om de auto op te slaan voor onderdelen ook wel zitten ? Mijn idee is dan - als Steven de ruimte heeft - de auto op te halen voordat de APK verlopen is. Al heel snel dus. Hou je 'm vast voor ons tot dan ?

§teven

Bericht door §teven » 02 sep 2019, 07:26

De auto hierheen rijden is inderdaad geen probleem. Ik zit er alleen mee dat ik al drie auto's in de belasting en verzekering heb en een vierde dan te gortig wordt. Die zou direct geschorst worden en in de garage neergezet worden. Dus dat maakt het vervoer hierheen dan even administratief lastig, maar daar moeten we vast wel uitkomen.

§teven

Bericht door §teven » 03 sep 2019, 09:22

Ik heb Jeroen ook al een privéberichtje gestuurd, maar sinds vorige week is hij hier niet meer op het forum geweest. Nog maar een paar dagen APK, ik neem toch aan dat er snel gehandeld moet worden. Heeft iemand een mailadres van Jeroen?

Akuiypers78

Bericht door Akuiypers78 » 04 sep 2019, 11:00

Hoi. Heb jij de Renault safrane nog staan of is die weg. Mvg. Andre

catsenco

Bericht door catsenco » 04 sep 2019, 11:06

Hallo allen, ik heb een optie van een koper, vanmiddag weet ik of dat door gaat. Ik zou de safrane graag inzetten voor de liefhebbers, rijd al 11 jaar safrane en ook al gaat er eigenlijk niet vaak wat stuk, als je een onderdeel nodig hebt is het fijn die nog te kunnen vinden via het forum. Ik houd jullie op de hoogte , vanavond meer info. De auto rijd gewoon prima, alles werkt, zelfs de originele navi.
Mazda MX5 2009

§teven

Bericht door §teven » 04 sep 2019, 19:04

Hoi Jeroen, als je de Safrane kan verkopen kan ik me voorstellen dat je daar de voorkeur aan geeft ipv gratis weggeven. Ook al zou die in het tweede geval dan beschikbaar zijn voor onderdelen voor forumgebruikers. Hopelijk blijft je Safrane rijden bij die eventuele koper, rijdend zijn ze leuker dan als sloopauto. :wink: We lezen het hier wel wat het wordt.

catsenco

Bericht door catsenco » 06 sep 2019, 20:59

De safrane is verkocht. Voor mij wel prima zo. De auto is naar een opkoper. Het was of nieuwe apk er op laten zetten met maken van kosten voor eventuele reparaties, in de hoop er een betere verkoopprijs voor te krijgen, of tevreden zijn met een klein prijsje, of gratis weggeven. Door drukte met nieuwe baan heb ik niet de tijd gevoeld om de safrane naar een nieuwe liefhebber te begeleiden.
Voor mij is hiermee een voorlopig einde gekomen aan mijn safrane tijdperk van 11 jaar. Ik heb de laatste paar jaar de verkoop sites in de gaten gehouden voor een mooie 2.5 automaat met een lage km stand. En de laatste die ik te koop zag, is nu van boudie 😉.
Het zijn hele fijne comfortabele auto’s, enorm onderschat in de markt. Ik zal zeker af en toe naar een Renault meeting komen.
Mazda MX5 2009

§teven

Bericht door §teven » 07 sep 2019, 08:06

Jammer voor ons misschien, maar mooi voor jou dat je hem toch nog verkocht hebt. Misschien zien we deze auto binnenkort wel op de verkoopsites voorbij komen.

Plaats reactie