Seizoensopening RTC, 3 april Kampen

Organisatie van meetings en andere activiteiten
AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP » ma apr 04, 2016 6:25 pm

Ik was er vroeg en zag de Talisman staan.
Brutaal als ikben :oops: :oops: prakte ik hem direct naast de Talisman om een optisch vergelijk te kunnen maken.
En dát is prima gelukt :lol: :lol: :lol:
Jammer genoeg was ie afgesloten dus ff passen was er niet bij, maar het schijnt dat ie van binnen kleiner is dan de Safrane.
Persoonlijk vind ik de Safrane qua lijnen mooier en dan te bedenken dat ie in `92 op de markt is gekomen en dus een aantal jaren eerder al op de tekentafel is ontworpen.
Dat zie ik bij de Talisman niet gebeuren.
Het lijkt haast wel een crossover met ie hoge motorkap.
Haast een SUV.... met een achterklepje die niet praktisch is.

Het was wederom een leuke meeting naar een vertrouwd concept van de RTC.
Dank jullie wel voor de gezellige en goede zorgen.
Dat AS1 vergeten was om zijn 2 stoelen en de thermoskan in de auto te doen was hilarisch en nog nooit vertoont...
En toch was 1 April al geweest :P :P :P
Bij gelegenheid maar weer naar de rechtmatige eigenaar terug geven. :wink: :wink:

Op de terugweg kwam ik wat narigheid met de automaatbak tegen.
In alle versnellingen slipt hij.
Bij accelereren bij bv 120Km stijgt het toerental met ongeveer 400rpm zonder directe snelheids-toename.
Eerst maar eens nw olie erin, anders kan het een dure grap gaan worden.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP » di apr 05, 2016 4:45 pm

rzasa schreef:Prachtige Safrane heb je, zoveel mooier dan een Talisman! Waar heb je die windgeleiders vandaan als ik vragen mag?
Hier even 2 duidelijke foto`s....

Afbeelding

Afbeelding

Gr Albert

Ad-orgel

Bericht door Ad-orgel » di apr 05, 2016 10:59 pm

AlbertP schreef:Ik stuur even 11 foto`s van m`n Safrane naast het wonderkind de Talisman.... /quote]

Mooie foto's Albert.
Het laat maar weer eens zien hoe goed de Safrane ontworpen is. Het silhouet is prachtig en kan zich met elke auto meten en dus ook met de Talisman. De Talisman ziet er overigens ook goed uit en vind ik qua proporties ook perfect. Hij oogt wat moderner en eigentijdser en is daardoor wellicht wat meer modegevoelig.
Toch hebben beide wagens een minpunt vind ik. De Talisman heeft een te grote smoel; net wat te grof en te druk ook, dat laatste maakt het beeld ook onrustig. De Clio en de Captur zijn naar mijn smaak aan de voorkant wat beter vormgegeven. Ook de nieuwe Megane is net iets ingetogener. De Safrane vind ik aan de voorkant beter ogen, wat fijnzinniger en beter in verhouding. Daarentegen vind ik de vormgeving van de achterkant van de Safrane minder geslaagd. Dat komt vooral door het naar binnen lopende gedeelte onder de bumper; dat geeft een wat schamel beeld. Verder vind ik de achterklep wat kaal. Een Renault-logo had hier goed gestaan, denk ik. Wat de achterkant betreft vind ik de vormgeving van de Talisman beter.
Verder vind ik het ontbreken van een 5e deur bij de Talisman een minpunt. Ook de wat lagere stand van de stoelen vind ik niet fijn en prefereer ik de Safrane.
Toch ga ik een keer een proefrit in de Talisman maken; ik ben benieuwd of de Talisman zich kan meten met de Safrane; hij moet wat mij betreft wel van hoge huize komen...

Groet,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0

WillemS

Bericht door WillemS » do apr 07, 2016 4:17 pm

Die hogere neus heeft te maken met de eisen die gelden om voetgangers beter te beschermen, je ziet het nu bij bijna alle merken al voorkomen.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP » do apr 07, 2016 11:04 pm

Deze verklaring hoorde ik idd ook op de meeting.
Jammer....... de sier wordt ontnomen en daarmee ook het tijdperk van mooie lijnen van een auto ontwerp verziekt.
De voetgangers beter opvoeden en leren te kijken zou een alternatief kunnen zijn.
We heten toch niet allemaal Jules de Korte? :oops: :oops: :oops:
Die had ook nog eens een witte stok met 2 rode bandjes erop :roll: :roll:

Zie je al een Ferrari met een bolle neus...? :D :D

Gr Albert

Jack de zeeuw

Bericht door Jack de zeeuw » vr apr 08, 2016 11:43 pm

Hele mooie foto's Albert :!:
Op zich viel de Talisman me niet tegen maar ik heb er nog niet in gereden en de velgen die hier onder zitten vind ik wel een beetje kitsch maar smaken verschillen :wink:
Ik ging niet voor de Talisman maar voor de gezelligheid en gezellig was het :!: :!:
Ik wist niet dat Anne zo verstrooid was maar vergeten doen we allemaal wel eens wat, voor hetzelfde geld ging hij te voet naar huis omdat hij zijn Saf vergeten was :lol: :lol: en die krijg je niet zo makkelijk in de kofferbak Albert :roll:

Plaats reactie