RTC meeting Kampen 2014

Organisatie van meetings en andere activiteiten
Plaats reactie
AlbertP
Ouderling

RTC meeting Kampen 2014

Bericht door AlbertP » di apr 08, 2014 2:39 pm

Kampen RTC meeting 6-4-2014 bij van Kesteren

S`Ochtens om 10.00uur in de auto en door de wasstraat gegaan, want tja schoon moet ie toch zijn op de RTC meeting, niet dan…?
Een half uur later ging ik op pad, en was ruim op schema.
Nu had ik nog een halve tank benzine en 365Km te rijden.
Mijn uitdaging was dat ik zonder te tanken heen en weer probeerde te rijden.
De boordcomputer gaf mij geen kans want ik kon nog maar 287Km rijden.
Door met een fluwelen voet en cruise-controle te rijden met een gemiddelde snelheid van rond de 110Km/u zou het misschien wel kunnen lukken.
Gaande weg zag ik dat bij her calculatie van de computer, heb beeld er steeds beter uit ging zien.
En jawel…….het is gelukt !!!!!
Zonder te tanken thuis gekomen,wel moet is melden dat er een jerrycan met 10Liter benzine in de koffer stond, dus geen paniek als ik leeg zou komen te staan…..

Enfin, het was een regenachtige rit, maar bij aankomst was het nagenoeg al droog aan het worden.
Met en met kwamen de Renault rijders binnen.
Daaronder dus ook Gert met vrouw en kinderen, de altijd lachende Rene van Velsen, Jerry, d`n Hens en ik.
Traditioneel kwamen de tafel en stoelen uit de kofferbak en de koffiepotten voor een warme drank. Dat was wel nodig, want warm was het niet echt.
Dan kwam de tijd om een rondje te gaan maken…..
Ze hadden echt schitterende Renaults staan die echt spectaculair waren.
Ook de verzorging bij van Kesteren was prima voor elkaar.
Daarvoor iig mijn dank.
De organisatie van de RTC hadden het prima voor elkaar.

Alleen één Safrane rijder niet, we misten Jack…..met zijn Biturbo.
Het liep al tegen 15.00uur aan toen ik hem maar eens ging bellen.
Slecht nieuws….hij stond bij Nunspeet met een dooie motor.
Hij dacht zelf aan een kapotte benzinepomp.
Nadat ik hem het ANWB hulpnummer had doorgegeven, was het afwachten wat de bevindingen zouden zijn.
Het kon niet slechter zijn, de ontsteking was aan gort.
De rotor was uit elkaar geklapt en had de verdelerkap en het tussenstuk op de onderbrekeras vernield.
Gelijk bij van Kesteren geprobeerd iets te regelen.
Zij hadden 15Km verderop een Laguna 6v staan en daar zou het vanaf gehaald kunnen worden.
Ok, Ik gelijk weer Jack gebeld en via van Kesteren een auto ambulance geregeld.
Deze zou hem naar Kampen brengen.

Kort nadat ze onderweg naar Kampen waren kreeg in slecht bericht,….Die Laguna had geen ouderwetse ontsteking erop zitten maar die had een bobineblok zoals op de 24v.
Paniek…..waar haal je op zondag nog die 3 onderdelen vandaan?
Doordat ik eerder al met diverse mensen had gesproken kon ik via via bij de juiste man komen die een vriend had in……Harderwijk….pppff .
Inmiddels was Jack aangekomen in Kampen en ik vertelde hem dat hij weet in de auto met Gert samen naar Harderwijk moest gaan om de spullen op te halen.
En inderdaad had deze man precies datgene wat Jack nodig had.
Inmiddels was de ontsteking door d`n Hens met gereedschap van v.Kesteren en de rest van ons Safrane-clubje, leeg gehaald, zodat als Jack en Gert weer terug zouden zijn, direct de boel weer in elkaar geschroefd zouden kunnen worden.

Dat was in 20min. Tijd klaar, dus starten ……… YES…… gelijk bij de eerste klap draaide de 6 ploffers van de Bi-Turbo of dat er nooit iets aan de hand was geweest.

Gelukkig kon Jack met auto en kids zelf naar Zeeuws-Vaanderen terug rijden…..prachtig.
Om even na 18.00uur kon ook ik naar huis toe rijden.
Onderweg haalde Jerry mij nog in, en normaal zou ik er gas bij hebben gegeven, maar…..ik reed op spaar vlammetje om niet te hoeven tanken.
Om 20.45uur draaide ik de contactsleutel om…. Ik was weer thuis.

Het was wel een enerverende dag die ik voor geen goud had willen missen.
Dames en heren…. Bedankt voor de leuke dag.

Gr Albert
Laatst gewijzigd door AlbertP op di apr 08, 2014 10:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Jack de zeeuw

Bericht door Jack de zeeuw » di apr 08, 2014 10:07 pm

Ja, ook ik ben in Kampen geweest maar de rit ernaartoe was minder.
Ik had de intentie om met de groene te gaan.
Afbeelding

3 jaar geleden voor het laatst echt mee gereden naar de meeting in Nijkerk.
Helemaal in orde gezet, een paar nieuwe veerpoten (voor) kunnen kopen en gemonteerd, tevens nieuwe veerpootlagers gemonteerd. Ruitenwissers voor/achter, en ander ruitenwisser armen die ik eensvan Albert had gekregen. Rondom nieuwe remblokken, handremkabel gerepareerd (was niet meer te verkrijgen), wielen van de andere erop gezet met nieuwe voorbanden, remolie, koelvloeistof, motorolie/filter, versnellingsbakfilter en olie, olie in de haldex (achter wielaandrijving) vernieuwd. Dus er kon eigenlijk niets mis gaan.. ik was alleen de rotor en verdelerkap vergeten :oops: :oops:
Bij afslag Nijkerk net voor 13.00 uur was ik net onder het viaduct door toen hij dacht tot hier en niet verder want vorige keer was het hier best gezellig. Ik had een behoorlijke snelheid en zat op de linkerbaan. Voordat ik naar rechts kon moest ik nog een af ander gek geel sportwagentje inhalen (was ik toch al van plan) en kon ik hem de vluchtstrook oprijden, naast de oprit vanaf Nijkerk richting Zwolle.
Als ik wist dat Gert thuis was geweest had ik hem wel gebeld maar die was al in Kampen.
Allereerst dacht ik aan de bedrading van de benzinepomp want bij starten gaf hij af en toe nog een pruttel. Ik heel de kofferbak leeggehaald (stoelen, parasol voor de zon, een hele voorraad koffie, drank en eten) en mijn stagiaire die de meeting ook wel wilde meemaken het kontakt aan laten zetten. Ik hoorde de pomp een aantal seconden zoals het betaamd dus moest het een andere oorzaak zijn.
Om 13.15 werd ik door Albert gebeld en vertelde ik hem het slechte nieuws, ik heb hem om het ANWB telefoonnr. gevraagd, daar ben ik heel lang lid van geweest maar al 15 jaar niet meer. Nu weer wel dus, de ANWB meneer kwam en heeft me naar het eerstvolgende benzine station gesleept,bij een nader onderzoek bleek dat de 3 boutjes waarmee de rotor op een metalen huls werd gehouden waren afgebroken. De huls was ook deels verwoest en de vrij ronddraaiende rotor had deels de verdelerkap kapot gemaakt. Beter dit dan de brandstofpomp dacht ik want die is in ieder geval niet meer verkrijgbaar voor de Biturbo.

De wegenwacht kon mij niet verder helpen maar gaf me wel een telefoonnr. van een bergingsbedrijf. Naar huis laten brengen zou op zondag wel erg duur zijn, we waren toch al onderweg dus op naar Kampen. Ik gevraagd wat de mogelijkheden waren, in een combinatievracht op een doordeweekse dag was het goedkoopst. :roll: :roll:
Daar had ik niet zo veel aan, ik had inmiddels contact gehad met Albert en hem verteld wat er aan de hand was. Hij de benen uit het lijf gelopen om de juiste mensen te motiveren de juiste acties te ondernemen om mij aan onderdelen te helpen. Een monteur van van Kesteren wist op een dependance nog een 3.0 Laguna te staan waarin dezelfde ontsteking kon zitten.
Dus ik had besloten me op de zondag naar Kampen te laten rijden, dat is dus ook niet de goedkoopste optie (200 % loon) maar anders had ik met de trein terug naar zeeland moeten gaan(met 4 personen) en de auto in Nijkerk of Kampen moeten laten repareren, bij het benzinestation laten staan was voor mij geen optie. Als ik hem in Nijkerk of Kampen liet staan moest ik hem later ook weer op halen met een auto en weer met 2 auto's terug moeten rijden.
Ik had nog een optie : hem in Kampen bij van Kesteren laten staan, met Albert tot Rotterdam meerijden en verder met de trein naar huis.

Maar ik had de hoop dat ik dezelfde dag nog zou kunnen rijden. In de vrachtauto van de berger kreeg ik echter het bericht dat de Laguna een andere type motor had :cry:.
Om ongeveer 16.30 kwamen we in Kampen aan, helemaal in stijl op een bergingsauto. Het begon op het meeting terrein al behoorlijk leeg te geraken maar de Safrane members waren er nog om me op te vangen. We werden gelijk vertroeteld met van alles en nog wat.
Nadat iedereen de schade had bekeken kwam er ineens een kleine vriendelijke man naar voren (die zelf een Alpine bezit) die belde met Erwin van Dijk van Zoet Racing in Harderwijk.
En ja, die had alle onderdelen nog wel liggen (dat was dan eigenlijk nog wel een klein wondertje). Hoever is dat ? Een half uurtje, Gert stelde voor om te rijden, we zouden er om 17.30 zijn. En dat lukte, met de snelle Espace (maar dat mocht ik niet aan Renate vertellen) Ik had weer hoop :lol:
Daar gekomen kwamen we terecht in een gebouw met allemaal mooie Alpine dingen, turbo motors en nog meer lekkers.
De verdelerkap was zo gevonden evenals een rotor zonder boutjes, boutjes die ik wel nodig had want ik had er weinig vertrouwen in dat van Kesteren ze in het schap had liggen.
Nadat Erwin ongeveer 10 minuten op een zoldertje heeft gezocht (ik had de moed al opgegeven) kwam hij terug met een rotor mét boutjes én de metalen huls die op de nokkenas zit, waarop de rotor bevestigd dient te worden.
Wij blij :lol:,terwijl ik mijn gegevens opschreef ( hij hoefde er voorlopig niets voor te hebben, eerst maar eens zien of het allemaal werkte, hij zou de kosten nog wel doorgeven) kreeg ik telefoon van Albert hoe het ermee stond, ik vroeg hem of zij inmiddels de inbus los konden maken waarmee in het huis de metalen huls nog vast zat. Ik wist dat dat niet makkelijk zou zijn want de ANWB meneer kreeg hem zo gauw niet los.
in de consternatie had ik mijn telefoon neergelegd vanwege de administratie van mijn gegevens :evil:

Erwin nog even geholpen zijn Transit bus leeg te maken want helemaal achterin stond een zware gereedschapswagen die er eigenlijk uit moest. Daarna, na nog wat verhalen over de Alpine-en Lotus racerij snel de Espace in en via de A28 weer naar Kampen. Onderweg werden we nog even naar de kant gedirigeerd (Gert dacht direct aan politie in burger, dat was dan wel erg burgerlijk want het was een oud Golfje) want het bleek dat de Espace uit elkaar aan het vallen was. De "erg burgerlijke politie" wees ons op een kunststof afdekplaatje wat over de weg schraapte en al iets kleiner geworden was. "Ja" zei hij, "dat is wat jullie horen in de auto", maar in zo'n Espace met stille 3.5 Nissan motor hoor je dat natuurlijk niet, het is nu eenmaal geen Golf. 'En ik had jullie op de heenweg ook al gezien."
Had hij volgens Gert gezegd. Ik vroeg me af of hij ook het heen en weer had maar ik dwaal af.

Om 18.05 waren we terug in Kampen en de meeste meeting deelnemers waren weg, behalve de Safrane members want die hadden het druk gehad.
Albert met regelen, Hans met gereedschap bietsen, hij had inmiddels toegang tot een gereedschapswagen waaruit hij de juiste stukken mocht kiezen (van Kesteren vroeg me na afloop of we alles toch wel netjes terug hadden gelegd want de monteur waarvan de kast was, was heel secuur op zijn gereedschap. Ik weet dat Hans dat ook is dus vermeldde ik hem dat wij dat ook zijn en dat we in een gruwelijk humeur raken als er ook maar iets verkeerd ligt.

In ieder geval had Hans met de rest van de crew de inbus los gekregen. Volgens Albert door hem in de 1e versnelling te zetten anders draai je de motor rond.
De metalen bus die door de inbus op de plaats werd gehouden, waarop de rotor bevestigd dient te worden was er op zich weer afgehaald door een monteur van van Kesteren middels 2 grote bandenlichters.

Mijn franse (engels sprekende) stagiaire heeft het hitteschildje van de verdelerkap gehaald wat nog een redelijk prutswerk is. Het monteren ook want tussen het hitteschild en de verdelerkap zitten afstandsbusjes zodat de verdelerkap niet de warmte krijgt overgedragen van het hitteschild die op zich de warmte krijgt van de voorste turbo.
Alles moest met enige voorzichtigheid gebeuren want ik wilde niet weer naar onderdelen gaan zoeken.
De nieuwe bus wat remvet bezorgd en gemonteerd, daarop de rotor gemonteerd en uiteindelijk de verdelerkap met kabels (in de juiste volgorde) eropgezet. Het geheel vastschroeven vraagd enig geduld, bij een gewone 3.0 is het al een prutswerk maar door het hitteschildje kun je er nog slechter bij.
Alles gemonteerd, sleutel omgedraaid en zoals Albert opmerkte startte hij meteen. Opgelucht en blij want we konden weer rijden.
Van de meeting heb ik niet veel kunnen meemaken maar ik was blij dat ik weer aan de kleine 300 km huiswaarts kon beginnen dankzij
Albert voor zijn motiverende gesprekken,
de welwillende monteur van van Kesteren voor het naar IJsselmuiden te rijden om een Laguna te checken.
De aardige kleine oudere man met de Alpine voor het bellen naar Zoet Racing
Gert voor het voor taxi spelen
d'n Hens voor zijn goede gereedschapskeuze en sleutelwerk
Erwin van Dijk van Zoet Racing voor de onderdelen
Wasley voor het constateren dat mijn telefoon daar nog op het bureau lag nadat ik had geconstateerd dat ik mijn telefoon niet meer had doordat ik Albert wilde terug bellen.
Quinten voor het gebruik van zijn telefoon om mijn telefoon op te sporen
Renate voor de oppas en katering van mijn kinderen
en degene die ik ben vergeten :wink: :wink:

Ik dacht dat we rond 19.00 uur wegreden bij van Kesteren.
Naar Harderwijk om mijn vergeten telefoon op te halen die inmiddels in een Alpine was neergelegd.
Bij strand Horst met de kinderen en stagiaire naar de Mac (eigenlijk moeten we dat maar nooit meer doen volgens Jasper, mijn zoon), maar het is zo makkelijk.
Om 22.30 de kinderen thuis bij hun moeder afgeleverd en onder de wol gestopt.
Net voor de eindbestemming nog even getankt, 70 liter want hij stond op reserve, evenals Albert wilde ik ook niet tanken. Bij vertrek getankt (in Belgie, euro 98, lekker goedkoop), het is dat ik me 61 km heb laten rijden door een bergingsbedrijf anders was het me niet gelukt thuis te komen zonder te tanken :wink: :lol: :lol:

Al met al een enerverend dagje waarvan ik een andere verwachting had, maar ik kwam er ook achter (en dat wist ik natuurlijk al) dat de Safrane-site members een hecht groepje is waarop je nog eens terug kunt vallen. Top :!:

[smilie=thanx1.gif] [smilie=thumbupwink.gif]
Laatst gewijzigd door Jack de zeeuw op wo apr 09, 2014 12:40 am, 2 keer totaal gewijzigd.

AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP » di apr 08, 2014 11:04 pm

sorry Jack van de PM`s die dubbel zijn, maar Firefox zat te klooien.
Heb net even de Nederlandse versie geïnstalleerd.
Hoop dat nu het forum schrijven beter gaat.... :wink: :wink:

Gr Albert

Jack de zeeuw

Bericht door Jack de zeeuw » wo apr 09, 2014 12:46 am

Over de oorzaak van het kapotgaan van de huls, rotor en verdelerkap had Albert een theotie waarin ik wel mee kan gaan, ik weet niet of dat in dit topic hoort maar ik ben er zeker van dat dat nog wordt geventileerd op dit forum. :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) » wo apr 09, 2014 10:01 pm

Wat een avontuur. 8) :lol:

Over de oorzaak: te vast gedraaide boutjes in combi met hitte?
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Jack de zeeuw

Bericht door Jack de zeeuw » do apr 10, 2014 12:21 am

Albert had in het kapotte verdelerhuis naar het koolstof stiftje gekeken en kwam met de volgende theorie.
Het stiftje behoort ingedrukt te kunnen worden en de veer die erachter zit moet hem weer in oude positie terug brengen. Het stiftje zat dus vast en misschien wel al een poosje.
Hij maakt dan geen contact met de rotor en de vonk van de bobine die naar de verdeler wordt gestuurd moet de afstand overbruggen van verdeler naar rotor toe.
Het kan ook gebeuren dat het uiteinde van de rotor wat "afgebrand" is of de punten waaraan de rotor de vonken afgeeft zijn ingebrand, ook dan moet de vonk te ver overspringen voordat hij via de bougiekabel naar de bougie kan, maar dan merk je dat wel in slecht starten of vreemd draaien van de motor.
Ik heb dus nooit wat gemerkt in slecht draaien van de motor of vermogens verlies.

Doordat er vonken getrokken worden ontstaat warmte ontwikkeling, de hitte is de boutjes (M5 inbus) teveel geworden en er zijn er 1 of meer van de 3 afgebroken.
Het wordt er toch al redelijk warm omdat de verdeler vlak boven de voorste turbo zit, weliswaar zit er een (dubbelwandig) hitteschild tussen maar toch ...
Ik vond het al zo vreemd dat de boutjes waarmee de rotor vastzit en de huls waarop de rotor is bevestigd zo enorm roestig waren terwijl de verdeler en rotor toch redelijk beschermd zijn tegen vocht, er zit nl. ook nog een afdekkap over de verdeler heen en in de verdeler zit nog een kap waarin de rotor kan ronddraaien.
Door de hitte die elke keer ontstaat door de overspringende vonken als er een behoorlijk aantal km's gereden wordt, wordt de boel erg warm, als alles weer afkoelt na de noeste arbeid krijg je condensatie van vocht. Dit geeft hetzelfde beeld dan wanneer je een stuk ijzer warmstookt en weer afkoelt, de volgende morgen zie je al roestvorming.

Natuurlijk nooit in het verdelerhuis gekeken terwijl ik weet dat je die soms wel eens moet vernieuwen vanwege slijtage, dus ........ niet meer vergeten om dat af en toe te controleren :roll:.

AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP » do apr 10, 2014 10:32 am

Het is zo dat bij een vonk overspringing er een "vlamboog" ontstaat, net zoals bij elektrisch lassen.
En dat wordt ook erg heet.
Daar zijn de verdelerkap en de rotor niet echt blij mee, wat gevolgen heeft op het materiaal.
En daar wordt die "broos" van.
Als dat al jaren achtereen is gebeurt, is ellende voor geprogrammeerd....
Met alle nare gevolgen van dien :cry: :cry: :cry: :cry:

Een vonk overspringing wordt in bv een resister bougie gebruikt als vonk versterker, en dit werkt dus ook zo in de verdelerkap.

Gr Albert

Zettex

Bericht door Zettex » vr apr 11, 2014 10:02 am

Mooi verhaal!

Dit soort zaken maakt het leven sappig.
En onze Albert heeft weer bewezen de enige echte ouderling te zijn die goed voor de schapen zorgt!

AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP » vr apr 11, 2014 11:02 am

Die benaming heb ik , dacht ik, van jouw gekregen.... :lol: :lol: :lol: :lol:....
Oud...? een beetje.......zonderling....?
Ach een beetje veel Saf gek [smilie=bowrofl.gif] [smilie=bowrofl.gif] [smilie=bowrofl.gif] [smilie=bowrofl.gif] [smilie=bowrofl.gif]

Maar niet alle eer komt mij toe hoor, het was meer teamwork waarbij ik mazzel had de juiste personen als éérste te hebben gesproken :wink: :wink: :wink:
Bescheiden te zijn hoort nu eenmaal bij ouderlingen...? toch...? [smilie=doh.gif] [smilie=doh.gif] [smilie=dunno.gif]

Maarrehhh... wanneer kom jij als verdwaalt schaap weer terug ..? [smilie=happy.gif] [smilie=happy.gif] [smilie=happy.gif]
De deur staat altijd op een kiertje voor je open.

Grzzz Albert

AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) » za apr 12, 2014 4:59 pm

Ik heb mijn verdelerkap en rotor vorig jaar nog gecontroleerd.
Nogmaals gedaan. Het stiftje beweegt goed.
Het is trouwens wel de vraag of het vastzitten van het stiftje bij Jack oorzaak of gevolg is.

http://s1285.photobucket.com/user/AS1c/ ... erdelerkap
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

d,n hens

Bericht door d,n hens » za apr 12, 2014 9:10 pm

Jack, bedankt voor het bedanken :lol: wij zijn gewoon met z,n allen een goed team ,de safranisten, en laten elkaar niet vallen, en zo hoort het ook :wink:
Ben blij dat je goed thuis gekomen bent, en volgens mij moet je niet meer langs Nijkerk rijden ,daar gaat ie stuk van :roll:
Volgende meer geluk hoop ik voor je [smilie=driving.gif]

Gr. Hans
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels 210000km 02-2016

Jack de zeeuw

Bericht door Jack de zeeuw » za apr 12, 2014 10:09 pm

Ja, ik zal er elke keer aan denken als ik het viaduct bij Nijkerk passeer.
Rustte geen zegen op die dag bij mij, om 19.03 ben ik nog geflitst ook. Ik was volgens mij net aan de terugweg begonnen. Je mocht er 70 km/u, gecorrigeerd reed ik 81 km/u.
Lowsy € 93 kunnen er nog wel bij :evil: Nou ja, hobby kost nu eenmaal geld.
Maar het was een dag om nooit te vergeten want ik had het geluk dat er een boel Renault-minders bij elkaar waren die (vooral de Safranisten ) allemaal een steentje bij hebben gedragen :wink:

d,n hens

Bericht door d,n hens » zo apr 13, 2014 12:04 pm

Je zei al, ik had niet moeten gaan het zit de hele week al tegen :twisted: je hebt soms van die dagen dan....... :twisted: zit alles tegen.
Zeker op de N50 geflits bij het stoplicht, we zijn door de drukte je vergeten te waarschuwen daar staat een flitskast die moet je omver [smilie=bigun2.gif] :lol:
Was wel redelijk goed te zien daar :roll:
Hard rijden kost tegenwoordig meer dan winkeldiefstal :shock: ongeveer 100 euro voor 10km te hard kan je wel tellen ,ik heb hier zo m,n bedenkingen over ...staatkas spekken bijv. :?:
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels 210000km 02-2016

Plaats reactie