sportuitlaat

Aanpassingen aan de Renault Safrane
Plaats reactie
erik

sportuitlaat

Bericht door erik » zo jan 09, 2005 12:26 am

Hoi,
na helaas maar weer een paar jaar geven de (orig. renault) midden en eindemper van mijn 3l. V6 alweer bijna de geest. De duurzaamheid van de Ren.delen en tuning-plannen doen me zoeken naar iets anders. Ik las al het een en ander over een remus einddemper. Graag zou ik ook het middendeel van een dergelijke fabrikant aanschaffen. Sebring heeft deze in het programma gehad, maar het komt sinds 1998 al niet meer in de katalogus voor. Evenals de einddemper sinds 2001. Weet iemand een leverancier voor een sport midden en einddemper voor een 3l.V6 1993?
Groet, Erik.

Koos

Sportuitlaat

Bericht door Koos » ma jan 10, 2005 2:04 pm

Ik heb zelf een deels RVS sport einddemper van Remus welke volgens mij nog steeds leverbaar is -> zie www.remus.nl
Voor het middendeel of beide zou je ook nog kunnen informeren bij VEBAN in Rijswijk -> zie www.veban-rijswijk.nl

Succes
Safrane 3.0 V6 24V RXE automaat 2000

erik

Bericht door erik » di apr 11, 2006 2:14 pm

Tijdje geleden, maar goed. Veban kan inderdaad nog wel wat leveren. Compleet RVS uit Engeland begreep ik. Koste verleden jaar geloof ik 750 euro ex btw. Rij nog steeds met de originele pijp trouwens, vond het iets aan de prijs. Ben nog steeds bang dat de pijp er onderuit valt vanwege enstige roest bij de verbinding midden-eindpijp, maar inmiddels twee maal apk goedgekeurd met een klein lekje net achter de kat! Dus ik hou het nog even vol zo, die 750ex is overigens niet echt duur voor een systeem vanaf de kat in RVS. Weet alleen niet wat voor merk, styling en geluid het voortbrengt, dus dat wordt wel een gok. Veban is verhuist, maar bestaat nog wel, dus voor de liefhebber!
Groet, Erik

EBSBaccara

Bericht door EBSBaccara » di apr 11, 2006 4:04 pm

Veban is nu bezig met mijn auto 8)
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)

erik

Bericht door erik » do okt 19, 2006 7:58 pm

Weer even geleden, maar nog steeds actief. Heb je goede resultaten bij Veban? Heb laatst Ebay afgezocht naar Remus, vond in Dld. het een en ander maar best prijzig, 390 incl. verzend voor een eindpijp. Inmiddels was de verbinding tussen midden en eind doorgerot en stond de auto stil. ik durfde er niet mee te rijden want alle hete gassen werden richting tank gelanceerd. Ik had de auto ineens snel nodig dus ben naar de dealer gegaan, met m'n 'connecties' daar had ik tussen en eind voor inkoop, 205 euro samen. Is weer zo stil als een muis. Heb me voorgenomen om een biturbo te kopen als ik meer power wil, dus heb voorlopig nog niet meer power.
Groet, Erik
R15 1973
R17 1973
Safrane V6 1993 2001-2012
Safrane 2.5 1997 2012-.......

EBSBaccara

Bericht door EBSBaccara » za okt 21, 2006 10:00 am

over het algemeen ben ik wel tevreden hoor
ze gaan er echt voor om je auto in orde te hebben
allemaal echte liefhebbers
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)

Plaats reactie