Xenon

Aanpassingen aan de Renault Safrane
Ralph

Xenon

Bericht door Ralph » vr jul 14, 2006 7:15 pm

Heeft er iemand ervaringen opgedaan met het inbouwen cq de kwaliteit van after-market xenon.Ik zie door de bomen het bos niet meer :( .Ik weet dat ik H1 moet hebben maar hoeveel K(Kelvin)?

Greetz Ralph.

Gast

Bericht door Gast » vr jul 14, 2006 8:22 pm

goeie vraag !!

Ik heb daar zelf ook aan gedacht.

Nu achteraf xenon inbouwen draaid rond de +/- 500 euro voor de set(info van het internet)

Vraag aan forum lezers : is het mogelijk de xenonlichtunit(koplamp incl.) te verbouwen van ne phase 2 naar ne fase 1 ?

Elektrisch moet dat geen probleem zijn om aan te passen.
Maar de rest. Nog ene vinden op het autokerkhof.

Wat ik wel al heb gelezen van die ombouwkits dat het glasoppervlak niet aangepast is aan de xenonlamp en ook moet !! voorzien zijn van koplampsproeiers(heb ik trouwens al op me phase 1 :D ) RXE uitvoering.

Iemand ervaring mee laat u gaan :wink:

Grtz ICE

Sebastiaan G.

Bericht door Sebastiaan G. » do jul 20, 2006 10:11 pm

Als je xeon achteraf inbouwd is het niet wettelijk verplicht om komplampsprooiers te hebben en automatische hoogte regeling. Dit is alleen verplicht bij fabriek af. Verder als je de koplampen wilt gebruiken van een fase 2 en inbouwen in een fase 1 dan zal je ook een andere motorkap en gril moeten installeren.

Ook zag ik in de handleiding van een safrane staan dat er onder de motorkap bij de xeon verlichting een extra relais zit. Mocht het nou lukken en/of je vind zo'n set ik hoor het graag. Ik heb namelijk een fase 2 dus ik heb iets minder over te bouwen en ook intresse in dat systeem.

Gast

Bericht door Gast » do jul 20, 2006 11:07 pm

Sebastiaan G. schreef:Als je xeon achteraf inbouwd is het niet wettelijk verplicht om komplampsprooiers te hebben en automatische hoogte regeling. Dit is alleen verplicht bij fabriek af. Verder als je de koplampen wilt gebruiken van een fase 2 en inbouwen in een fase 1 dan zal je ook een andere motorkap en gril moeten installeren.

Ook zag ik in de handleiding van een safrane staan dat er onder de motorkap bij de xeon verlichting een extra relais zit. Mocht het nou lukken en/of je vind zo'n set ik hoor het graag. Ik heb namelijk een fase 2 dus ik heb iets minder over te bouwen en ook intresse in dat systeem.
http://www.xenonshop.nl/

die grill is toch al aangepast van mij(phase 1)
motorkap is iets anders.

in verband met die koplampsproeiers is wel handig je die hebt,vooral voor je tegenligers, :wink:

jammer dat die xenonlampen vrij duur zijn(lamp zelf he) :cry:

Bij hella kan je ook het een en ander krijgen om zelf om te bouwen en zij raden ten zeerste van je lampen om te bouwen naar xenon. kan ook wel commerciele doel hebben,toch stof om over na te denken.

gelukkig komt er nog eens wat post op de tuning forum :D

grtz ICE

Ralph

Re: Xenon

Bericht door Ralph » ma sep 11, 2006 5:45 pm

Ralph schreef:Heeft er iemand ervaringen opgedaan met het inbouwen cq de kwaliteit van after-market xenon.Ik zie door de bomen het bos niet meer :( .Ik weet dat ik H1 moet hebben maar hoeveel K(Kelvin)?

Greetz Ralph.
Gelukt :P . Voor 130 euro een setje H1 6000K op de kop kunnen tikken op e-bay.Nu de vingers gekruist of het wil lukken met de inbouw want met mijn handjes lukt me over het algemeen niet veel :oops:

EBSBaccara

Bericht door EBSBaccara » di sep 12, 2006 6:29 pm

hou ons ff op de hoogte en maak anders foto's tijdens het inbouwen
leuk om het ons te laten zien hoe het werkt
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)

Ralph

En het werkt

Bericht door Ralph » za sep 23, 2006 5:44 pm

Xenon gemonteerd en het werkt.Ongeveer uurtje werk,het meeste werk is het vinden van een goede plaats voor de ballast en het monteren hiervan.De rest is echt plug and play.

Greetz Ralph

EBSBaccara

Bericht door EBSBaccara » za sep 23, 2006 5:52 pm

dat is dan snel gedaan !

mogen we foto's zien :wink: :D
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)

safrane ice

Bericht door safrane ice » zo sep 24, 2006 8:55 pm

graag foto's kan van pas komen :D

grtz ice
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be

Ralph

Bericht door Ralph » ma sep 25, 2006 7:26 am

Helaas geen digi-cam

Erwin

Xenon

Bericht door Erwin » ma sep 25, 2006 2:09 pm

Hoi ralph,

Waar heb je de ballasts gemonteerd?
Ik ben namelijk bang, dat hij gaat storen op de computer en dergelijke...
Ik heb zelf ook een setje besteld via internet, en aangezien jij nu Xenon ervaring hebt :lol: , ben ik benieuwd waar jij ze hebt zitten.
Heb je er trouwens ook een relais tussen gezet, of heb je ze direct aangesloten...
En last but not least, passen de lampen direct in je koplamp, ze lijken me namelijk iets langer dan een gewone H1 lamp.

Ik hoor het graag.

Groetjes, Erwin
Renault Safrane RXT V6-24v 1999 Vert abysse
RT V6i 1995 Zwart RIP

Ralph

Bericht door Ralph » ma sep 25, 2006 6:19 pm

Ha Erwin,
Een ballast hebben we aan de onderkant tegen de steun van de computerkast gemaakt en de andere tegen de kunststof kap tussen de accu en de achterkant van de lamp.Na montage heb ik tussen accu en kap een stuk schuimplastic geduwd tegen het trillen.De lampen an sich passen perfect ,alleen even een gat in de afsluitkappen van je lamp boren want daar moet de nieuwe gloeier compleet met fitting doorheen.De rest is echt plug and play.

Greetz Ralph

P.S. ik heb geen relais gebruikt.

Riel

Bericht door Riel » di sep 26, 2006 5:44 pm

Xenon inbouwen van een aftermarket set is inderdaad geen lastig karwei en het verbeterd je zicht in de nacht behoorlijk. Bovendien oogt het erg luxe !

Even een relaisje ertussen is echter geen slecht plan, met de renaultelectronica in het achterhoofd :) Tijdens opstarten trekt de xenon wel wat stroom.

Erwin

Bericht door Erwin » di sep 26, 2006 10:08 pm

A.s. zaterdag ga ik mijn set inbouwen.
Ik zal proberen hier een kleine fotosessie van te maken....

wordt vervolgd. :lol:

Groetjes, Erwin
Renault Safrane RXT V6-24v 1999 Vert abysse
RT V6i 1995 Zwart RIP

Plaats reactie