motorswap 2.0 16v naar 2.5 20v

Aanpassingen aan de Renault Safrane
Gebruikersavatar
Gunther
Administrator
Berichten: 2085
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 9:02 am
Locatie: Meeuwen

Bericht door Gunther » do nov 12, 2009 9:48 pm

Dan zou ik eigenlijk liever voor een T5R blok gaan. :P
Blijf je toch nog een beetje bij "origineel".
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

N7Qengine
Berichten: 22
Lid geworden op: zo nov 08, 2009 2:47 pm

Bericht door N7Qengine » do nov 12, 2009 9:49 pm

V6 biturbo is erg leuk, maar niet echt redelijk haalbaar. De Biturbo heeft bijvoorbeeld 4 wielaandrijving en de motor met beide turbo's past maar net in de Safrane die een grotere motorruimte heeft dan een Laguna. En begin er echt niet aan als ik niet zeker weet dat het (redelijk) goed te doen is :roll:
T5 motorblok is natuurlijk ook super, maar ook veel moeilijker en duurder. De JC5 bak trekt dat al nooit en de electronica zal er ook niet makkelijker op worden...

Maar meer info over de 2.5 motor t.o.v de 2.0 motor is altijd welkom :D

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » do nov 12, 2009 9:58 pm

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als ik zo de elektrische schema's bekijk dan heb je compleet andere kabelbomen nodig tot in de wagen, tenzij je dus een komplete 2,5 hebt dan dien je heel, heel veel over te bouwen, even los van het feit of je de beremming ook op een voldoende hoog peil kunt krijgen. Maar wie weet lezen we het nog eens en kunnen met eigen ogen op een dag de boel bekijken. SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
Safrane 2.5 rxt
Berichten: 331
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Safrane 2.5 rxt » do nov 12, 2009 10:07 pm

N7Qengine schreef:V6 biturbo is erg leuk, maar niet echt redelijk haalbaar.
Haalbaar is het wel. Rijden in onze zuider zuider buren (Frankrijk) rond.

Afbeelding
Safrane 2.5 20v RXT Aut Initiale Paris '98

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » vr nov 13, 2009 10:39 am

Ja, die Laguna werd in 1999 in Nederland nog geleverd met een V6-24V als RXT kostte 32.600,00 euries. Zelfs een Break was te koop voor 33.300,00 euries. Het pastte allemaal maar net, in het vooronder, maar bloedje snel!!!
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:03 pm
Locatie: Antarctica

Bericht door Sjak Brak » vr nov 13, 2009 11:20 am

Safrane 2.5 rxt schreef:Haalbaar is het wel.
die biturbo motortjes liggen voor het oprapen :P
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE

Gebruikersavatar
Gunther
Administrator
Berichten: 2085
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 9:02 am
Locatie: Meeuwen

Bericht door Gunther » vr nov 13, 2009 2:41 pm

Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » vr nov 13, 2009 5:20 pm

Ja, de belangrijkste onderdelen die het een Bi-turbo maken ontbreken.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

N7Qengine
Berichten: 22
Lid geworden op: zo nov 08, 2009 2:47 pm

Bericht door N7Qengine » vr nov 13, 2009 5:36 pm

En dat is dan een kaal blok, zonder inlaatspruitstuk, de beide turbo's en versnellingsbak, en wie weet wat er nog niet bij is. Trouwens de Laguna V6 biturbo is nooit in Nederland geleverd, is er 1 van gemaakt maar nooit in de productie gezet. Dus succes met het zoeken van een originele Laguna Bi-turbo :twisted:
En een auto ombouwen naar 4wd is ook een compleet ander project als alleen het motorblok wisselen lijkt me :roll:

Gebruikersavatar
Safrane 2.5 rxt
Berichten: 331
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Safrane 2.5 rxt » vr nov 13, 2009 5:46 pm

Je zocht toch iets aparts??? een 2.5 is leuk t.o.v. een 2.0 maar als er een boterzachte V6 24v in de laguna is geleverd met 30pk meer vind ik een 2.5 een beetje tegen vallen. Zijn naast die ene bugatti laguna nog meer fransen geweest die zelf een laguna onder handen hebben genomen en er een biturbo ingelepeld hebben.

Groet,

Nic
Safrane 2.5 20v RXT Aut Initiale Paris '98

N7Qengine
Berichten: 22
Lid geworden op: zo nov 08, 2009 2:47 pm

Bericht door N7Qengine » vr nov 13, 2009 6:34 pm

Apart en redelijk haalbaar he :wink:
En Fransen sleutelen natuurlijk wel even wat makkelijker qua onderdelen en alles...
En boterzachte V6 mwah, vind de 5 cilinder zeker niet minder dan de V6, die v6 klinkt ook niet echt spectaculair vind ik. Maar het makkelijkste is natuurlijk gewoon een laguna v6 kopen dat snap ik ook wel, en zo'n biturbo is leuk gezegd maar erg overkill zonder 4 wiel aandrijving :roll:

Gebruikersavatar
Safrane 2.5 rxt
Berichten: 331
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Safrane 2.5 rxt » vr nov 13, 2009 7:21 pm

N7Qengine schreef:die v6 klinkt ook niet echt spectaculair vind ik.
Vind hem best spectaculair klinken en rijden in een Clio hoor............ :D :D :D
N7Qengine schreef:en zo'n biturbo is leuk gezegd maar erg overkill zonder 4 wiel aandrijving
Een beetje vermogen op de voorwielen kan best hoor. Volvo laat ook met gemak 250 pk los op de voorwielen.

Onderstaand filmpje is wel een beetje overkill op de voorwielen :wink: :wink: :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=Ew6YwIN2IQc
Safrane 2.5 20v RXT Aut Initiale Paris '98

N7Qengine
Berichten: 22
Lid geworden op: zo nov 08, 2009 2:47 pm

Bericht door N7Qengine » vr nov 13, 2009 9:16 pm

Clio v6 is ook niet helemaal hetzelfde als de laguna v6 :wink:
Maar dat volvo filmpje is wel erg mooi om te zien :D

Gebruikersavatar
Safrane 2.5 rxt
Berichten: 331
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Safrane 2.5 rxt » vr nov 13, 2009 10:13 pm

Clio is geen Laguna nee, V6 24v is wel dezelfde als in de Laguna, Safrane etc....
Safrane 2.5 20v RXT Aut Initiale Paris '98

N7Qengine
Berichten: 22
Lid geworden op: zo nov 08, 2009 2:47 pm

Bericht door N7Qengine » za nov 14, 2009 12:12 pm

Het motorblok is wel degelijk aangepast voor de clio V6 en heeft hierdoor een heel ander karakter gekregen dan in de Laguna. Maar het is in principe hetzelfde motorblok ja :D
Conclusie word dus beter een V6 dan een 5 cilinder inbouwen? :roll:

Plaats reactie