cabriolet maken

Aanpassingen aan de Renault Safrane
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2375
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » 07 jun 2010, 01:38

Riel, die cabrio op de foto waar heb je die gevonden ? Die is toch ook een keer gemaakt ? Het ziet er wel blits uit :!: :!:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

sjoerd
Berichten: 337
Lid geworden op: 15 feb 2007, 22:24
Locatie: Meppel

Bericht door sjoerd » 07 jun 2010, 08:13

Is geen echte cabrio. Is ooit eens gefotoshopped. Is al eerder iets over geschreven. Kijk maar maar de B stijl aan de rechterzijde. Deze klopt niet.
Renault Safrane 2.5 RXT automaat 1998 EXIT
Volvo V70 2.4 Bi fuel 2000 EXIT
Volvo C70 2.3 T5 G3 241 PK 1999 EXIT
Audi A6 Avant TDI 2004

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2375
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » 07 jun 2010, 20:26

Nou dat is heel jammer want ik vindt hem schitterend. :D :D
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
Mergelsberg
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:18
Locatie: Nijmegen

Bericht door Mergelsberg » 08 jun 2010, 01:33

EBSBaccara schreef:maar geloof me, bij mijn Avantime kan zowat alles open, het geeft geen Cabrio gevoel en het geeft een bak windgeruis....
Ik kan me zo voorstellen dat het wel of niet hebben van een vaste achterruit behoorlijk uitmaakt voor het cabrio-gevoel. Gezien de invloed dat die heeft op de luchtstroom.

De meer economische optie in dat geval zou dan iets van een landaulet-achtige constructie kunnen zijn. Waarbij de dakrand intact blijft en de B-stijl nog voor stevigheid kan zorgen. Het kofferdeksel aanpassen tot een meer sedan-type, de C-stijl iets afslanken en de gehele achterruit wegnemen en mee verwerken in een 2CV achtig vouwdak.

Maar goed de mooiste oplossing blijft eigenlijk naar Osnabruck rijden, 20k aftikken en Megane CC stijl vouwend glas bestellen. Heb je gelijk geen gedoe om de papierwinkel voor de RDW :p
Renault Twingo Privilege QuickShift 5 1.2 16v
RIP: Renault Safrane RN 2.2Vi automaat Phase 1

Gebruikersavatar
EBSBaccara
Berichten: 467
Lid geworden op: 10 sep 2005, 21:21
Locatie: Utrecht

Bericht door EBSBaccara » 08 jun 2010, 19:46

idd komt echt door de achterruit
de rest is naar beneden (geen B-stijl)

qua dak had zo'n Pluriel dak wel goed geweest
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)

Plaats reactie