cabriolet maken

Aanpassingen aan de Renault Safrane
billy
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 02, 2009 7:29 pm
Locatie: naarden

cabriolet maken

Bericht door billy » di aug 25, 2009 8:13 pm

ik heb een vraag of er iemand is die van mijn safrane van 92 3.0 v6 en er verstand van heeft een cabriolet te maken ik wacht af

Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:03 pm
Locatie: Antarctica

Bericht door Sjak Brak » di aug 25, 2009 9:04 pm

Het moet kunnen lijkt me, zag laatst vergelijkbaar autootje dat omgebouwd is.

Kwestie van de boel genoeg verstevigen dat het niet alle kanten op tordeert.

Afbeelding
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE

Gebruikersavatar
EBSBaccara
Berichten: 467
Lid geworden op: za sep 10, 2005 8:21 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door EBSBaccara » zo mei 23, 2010 3:55 pm

stoer !
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3540
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » zo mei 23, 2010 5:13 pm

Zie hier om 0:47 voor instructies. :wink: Eventuele ombouw naar tweewieler is inbegrepen. :lol:
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » ma mei 24, 2010 7:23 am

Hoe heet deze instructie???
Met Moore steeds minder???? :idea: :idea: :idea:

Om een cabrio van een `92 te maken komen er ongelooflijk veel kosten om de hoek kijken.
En dan is het nog de vraag of je hem door de RWD keuring heen krijgt, want er is geen type goedkeuring voor.
Je begint er wel aan, maar het einde is zeker een heeeeel lange frusterende weg.
Zeker geen aanrader.....helaas.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Riel
Berichten: 1375
Lid geworden op: di sep 26, 2006 1:38 pm
Locatie: Born

Bericht door Riel » do jun 03, 2010 7:55 pm

Wat een negativiteit.

RDW is tegenwoordig niet echt meer een probleem hoor, gewoon zorgen dat je de carroserie stijf houdt door inlassen van een paar flinke uitgekiende profielen. Als je dat netjes doet heeft de RDW niks te klagen.

Een passend dak maken is lastiger. Voor de rest is t afzagen die hap.

Afbeelding

:)
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3540
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » do jun 03, 2010 8:52 pm

Dempingsplaten erin donderen is ook zinvol. Het grootste voordeel dat ik nu merk daarvan is het gevoel in een tank rond te rijden. Van torderen van de carrosserie of flexen van de vloer op zware richels is geen sprake meer.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
EBSBaccara
Berichten: 467
Lid geworden op: za sep 10, 2005 8:21 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door EBSBaccara » vr jun 04, 2010 6:47 am

wat een plaatje !
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr jun 04, 2010 8:09 am

Riel schreef:Wat een negativiteit.

RDW is tegenwoordig niet echt meer een probleem hoor, gewoon zorgen dat je de carroserie stijf houdt door inlassen van een paar flinke uitgekiende profielen. Als je dat netjes doet heeft de RDW niks te klagen.

Een passend dak maken is lastiger. Voor de rest is t afzagen die hap.

:)
Daar is het zeker niet mee gedaan....
Het is zeker niet negatief bedoeld, maar bezint eer gij begint :idea: :idea: :idea:

Om zomaar wat te noemen...
Met de versteviging alleen maar een paar profielen ben je er lang nog niet, deze moeten niet alleen doorzakken voorkomen(anders sluiten de deuren niet bij belast en onbelaste carrosserie, maar het torderen is een even zo groot probleem.
Dan krijg je de ramen van de deuren zonder sponging er nog bij.
Ook de achterramen moeten totaal veranderd en ingekort worden, en ingekort worden.
Doordat de achterbank verdwijnt, moet die afgedicht worden en er een cabrio kap constructie geplaatst worden.

Alleen al deze 3 zaken kunnen de kosten tot ver over de 20.000,= Eur brengen.

De RWD zal er een type goedkeuring op af moeten geven. Dus zal er ook een compleet technisch constructie beschrijving moeten komen.
Zo`n goedkeuring is peperduur.

Als je alles bij elkaar optelt, dan is een 2e hand BMW, Mercedes of andere dure en luxe cabrio`s kopen een fractie van een te zelf gefabriceerde Safrane Cabrio.

Het is dus echt niet negatief, maar meer realistisch gezien een kosten plaatje wat in totaal zelfs ver boven de 35.000,= gaat komen....... en dat voor een `92er????

Ik hou hem niet tegen, maar ben er wel eerlijk in en zet hem niet op een verkeert been.
:wink: :wink:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Riel
Berichten: 1375
Lid geworden op: di sep 26, 2006 1:38 pm
Locatie: Born

Bericht door Riel » vr jun 04, 2010 11:00 pm

Sorry Albert maar die prijzen slaan ook nergens op. Tuurlijk hangt er een best prijskaartje aan en die is helemaal afhankelijk van hoe handig je bent.

Kijk naar de EBS renault 5. Die heeft toch nog erg veel onderdelen die gewoon overeenkomen met een gewone 5 hoor. EBS heeft die dingen met de massa omgebouwd en die kosten waren lang geen tienduizenden euro's per auto.

Enfin, laat maar, maar je kan zoveel leuks doen met wat technische knowhow...
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k

Gebruikersavatar
EBSBaccara
Berichten: 467
Lid geworden op: za sep 10, 2005 8:21 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door EBSBaccara » za jun 05, 2010 9:45 am

ombouw van een 5 EBS was 11.000 DM (20 jaar geleden)
maar dat is toch een productie van zo'n 1000 exemplaren geweest

een Safrane zal wel moeilijker dan een 5 zijn
de wielbasis is langer, vier deuren en de kap moet groter zijn

ik denk dat als je het goed wilt doen dat je nu voor een Safrane echt richting de 15 - 20 duizend gaat hoor
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » za jun 05, 2010 6:39 pm

Je kan het ook op het syseem van Leepu doen.
Zie discovery.... Chop-shop

Mijn schatting komt wel degelijk in de realistische cijfers.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
Mergelsberg
Berichten: 165
Lid geworden op: do mei 22, 2008 7:18 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Mergelsberg » zo jun 06, 2010 5:31 am

Volgens mij is de simpelste oplossing een stoffen vouwdak ala Twingo Air en 2CV...

Of zo'n lamellen dak wat, ik geloof, op de Merc A klasse leverbaar was.

Dan ben je nog steeds enkele duizenden euro's kwijt denk ik, maar het bespaard je al het gedoe met RDW keuringen en dergelijke fratsen.

Een andere optie is er wel een cabrio van maken en die eventueel eerst in de UK laten keuren en hem dan terug importeren in NL zodat je door de veel lichtere keuring in de UK kan en dan hier niet opnieuw hoeft te keuren.
Dezelfde truc die kitcar bouwers toepassen.
Renault Twingo Privilege QuickShift 5 1.2 16v
RIP: Renault Safrane RN 2.2Vi automaat Phase 1

Gebruikersavatar
EBSBaccara
Berichten: 467
Lid geworden op: za sep 10, 2005 8:21 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door EBSBaccara » zo jun 06, 2010 7:44 am

idd de A maar ook de Stilo had ook zo'n lamellen dak

maar geloof me, bij mijn Avantime kan zowat alles open, het geeft geen Cabrio gevoel en het geeft een bak windgeruis....
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » zo jun 06, 2010 11:36 pm

Misschien heeft Hollandia in Oudenbosch iets dergelijks??

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Plaats reactie