mijn safrane helaas naar de sloop gebracht

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Plaats reactie
robrol

mijn safrane helaas naar de sloop gebracht

Bericht door robrol » do nov 08, 2018 12:29 pm

Hoewel geboren en getogen in Den Haag woon ik tegenwoordig in Tsjechië.
Gisteren heb ik helaas mijn ouwe trouwe safrane 2.5 uit 1997 hier naar de sloop gebracht.
In Nederland was het al een probleem om aan onderdelen te komen maar hier in Tsjechië, met de taal nog eens als extra handicap, is dat helemaal een probleem.
Omdat ik wel echt gek ben van de safrane post ik hier de adresgegevens van de sloperij in Tsjechië.
Wie weet komt het voor iemand nog van pas in zijn zoektocht naar onderdelen.
Het plaatwerk is helemaal in orde en voor de rest was de auto ook gewoon goed onderhouden.
De prijzen liggen hier veel lager dus dat is ook wel lekker natuurlijk (dat geldt ook voor de pakketkosten)
Zelf ben ik hier een klein pension begonnen dus grotere onderdelen ophalen in combinatie met een goedkope vakantie is wellicht ook een optie.
Ik ben helemaal niet technisch dus met de onderdelenverkoop bemoei ik mij verder niet.
Als je vragen aan mij hebt kan dat via huisdenhaag@outlook.com.
Als je vragen over onderdelen hebt kan dat via ekonikolikvidace@seznam.cz
De mail naar de sloper wel even in het Engels opstellen en een foto van het benodigde onderdeel meesturen.
Ik hoop dat er nog wat safranofielen onder jullie zijn die wat onderdelen van mijn ouwe beestje kunnen gebruiken om hun limousine rijdend te houden.
van mn 18e tot mn 45e renaultrijder: 3x14, 1x18, 2x20, 1x30, 1xfuego, 2x25, 1x safrane 2,5, nu helaas een oud saxootje die lekker hoog op z'n pootjes staat voor het bergpad naar m'n huis

Safranedenekamp

Bericht door Safranedenekamp » do nov 08, 2018 6:57 pm

Wat jammer om te horen dat er weer een Renault Safrane minder is op deze aardbol.
Als ik vragen mag, waarom heb je hem naar de sloop gebracht en wat mankeerde eraan? Je zegt dat je Safrane goed onderhouden was en het plaatwerk nog helemaal in orde. Lijkt mij een goede basis.
Onderdelen in Nederland, waar kun je die nog krijgen?
Ik ben zelf op zoek naar een leuke Safrane als Youngtimer. Gewoon voor de hobby.
Ik geef de voorkeur aan een 2.0 faceliftmodel aangezien hier de zeer degelijke Volvo 2 literblok in ligt. 2.5 is natuurlijk mooier en klinkt lekkerder maar er zit daar wel een dubbelmassavliegwiel in dat duur is om te vervangen. Verder las ik op een Frans Safrane forum dat de 2 liter niet zo eens heel veel onder doet voor de 2.5 qua prestaties.
Alleen, ja die geweldige 5 cilinder sound ontbreekt dan wel.

AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) » do nov 08, 2018 7:01 pm

Safranedenekamp schreef: Ik ben zelf op zoek naar een leuke Safrane als Youngtimer. Gewoon voor de hobby.
Ik geef de voorkeur aan een 2.0 faceliftmodel aangezien hier de zeer degelijke Volvo 2 literblok in ligt.
Deze al gezien?
forum/viewtopic.php?t=4902
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Elegance

Bericht door Elegance » vr nov 09, 2018 6:28 pm

Safranedenekamp schreef: Onderdelen in Nederland, waar kun je die nog krijgen?
Ik ben zelf op zoek naar een leuke Safrane als Youngtimer. Gewoon voor de hobby.
Ik geef de voorkeur aan een 2.0 faceliftmodel aangezien hier de zeer degelijke Volvo 2 literblok in ligt. 2.5 is natuurlijk mooier en klinkt lekkerder maar er zit daar wel een dubbelmassavliegwiel in dat duur is om te vervangen. Verder las ik op een Frans Safrane forum dat de 2 liter niet zo eens heel veel onder doet voor de 2.5 qua prestaties.
Alleen, ja die geweldige 5 cilinder sound ontbreekt dan wel.
Waar wacht je nog op, hier staat eentje te koop (moet je wel een stukje voor rijden) :D

Onderdelen kun je via de forumleden hier verkrijgen of je koopt nog een reserve exemplaar.

Het 2.0L Volvo blok is best wel degelijk (bekend uit de Volvo S/V40), maar heeft net als Renault motoren ook onderhoud nodig. Het echte voordeel is dat dit blok niet zo zwaar is, wat de wegligging ten goede komt.

Ik vind de 2.0L voldoende voor de Safrane (wc eend adviseert wc eend..). Het is geen racemonster, maar kan heel goed met het hedendaagse verkeer meekomen. Daarnaast is het brandstofverbruik gunstig, gemiddeld 1L op 11km (hier in de randstad), op vakantie is 1:12 geen uitzondering.

Plaats reactie