Uitlaat voor 3.0 24v L7X 2000

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr feb 10, 2017 2:52 pm

Yep dat is precies de plek waar het fout gaat.
De rest van de uitlaat was nog goed.
De oplossing.......en flexibele pijp ertussen lassen....eenvoudig te doen want het materiaal ervoor en erachter is meestal nog goed genoeg om erop te lassen.....
Bij het monteren had ik al gevraagd om er pasta tussen te smeren....maar dat is niet gebeurt.....GGGRRRR :twisted: :twisted: :twisted:
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

boer
Berichten: 537
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » vr feb 10, 2017 9:02 pm

De bekende bocht rot ik heb m n schoonzoon rvs laten maken zeewater bestendig
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr feb 10, 2017 10:36 pm

Een prachtige oplossing :P :P :P :P
Nu alleen hopen dat er tussen de 2 materialen geen "ruzie" ontstaat.
RVS en ijzer verdragen elkaar niet op schepen....en als er zout water bij komt wordt dit effect versnelt.
In de jachtbouw wordt dit zoveel mogelijk vermeden.

Gr Albert

boer
Berichten: 537
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » za feb 11, 2017 4:48 pm

Ik kom heel weinig op zee met de safrane dus k denk dat t wel zal gaan keurig tig gelast
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » di dec 12, 2017 9:57 pm

Het is de electrolitisch werking tussen 2 verschillende materialen die dit veroorzaakt.
Zout water is er een erg goede catalisator, maar ook gewoon water doet diet, echter is het proces niet zo agressief....

De clip topic over de uitlaat gaat hier eventueel verder.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

boer
Berichten: 537
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » wo dec 13, 2017 6:15 pm

Net aan wim gevraagd of hij eraan kan komen maar ook helaas,voor v6 12v ligt er nog een en ander maar Albert zal toch een andere oplossing moeten verzinnen
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » wo dec 13, 2017 10:07 pm

Bij de beach meeting werd er gemeld dat mijn uitlaat lekte.
Vandaag is ie op de brug geweest, en........ de uitlaat is vooralsnog dicht!!!!!
De druk is even van de ketel....ppppfff
Wat men gehoord heeft is dat de lucht inlaatslang naar het luchtfilter er niet op zat.
Het klinkt sportief , maar a.u.b. niet bij een limousine :twisted: :twisted: :twisted:
Vandaag dus (met pijn en moeite) de oude slang erop kunnen krijgen, deze dempt het geluid en vanaf nu geen gebrom in het vooronder....... heerlijk !!!

Maar mocht de uitlaat er toch aangaan dan is naar mijn mening de enige optie om er een 12v uitlaat eronder te hangen of er ééntje te laten maken.
Dat is wel een kostbare zaak :evil: :evil: :evil:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

boer
Berichten: 537
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » wo dec 13, 2017 10:38 pm

12v uitlaat is geen probleem nog te koop
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3540
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » wo dec 13, 2017 11:10 pm

AlbertP schreef: Maar mocht de uitlaat er toch aangaan dan is naar mijn mening de enige optie om er een 12v uitlaat eronder te hangen of er ééntje te laten maken.
Dat is wel een kostbare zaak :evil: :evil: :evil:

Gr Albert
Als je zo gek bent dat je nog een bakrevisie hebt laten doen, dan kan een uitlaatje laten maken er ook nog wel vanaf. :twisted:
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3540
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » wo dec 13, 2017 11:14 pm

He boer, even over je onderschrift, het is Baccara en niet Bacarra.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

boer
Berichten: 537
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » do dec 14, 2017 12:06 am

Dank u zal het wijzigen
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » do dec 14, 2017 9:18 am

AS1 schreef:
AlbertP schreef: Maar mocht de uitlaat er toch aangaan dan is naar mijn mening de enige optie om er een 12v uitlaat eronder te hangen of er ééntje te laten maken.
Dat is wel een kostbare zaak :evil: :evil: :evil:

Gr Albert
Als je zo gek bent dat je nog een bakrevisie hebt laten doen, dan kan een uitlaatje laten maken er ook nog wel vanaf. :twisted:
Het is wel een dure oplossing, zowel een originele kost alles bij elkaar ruim 600,= en op maat gemaakt wordt dat dat 800,=, een RVS gaat rond de 1.000,= plus kosten.
Een 12v zal rond de 300,= gaan kosten.
Met zo`n uitlaat kan je wel blijven rijden maar met een kapotte bak niet.
Daar zit het verschil in....
:wink: :wink: :wink:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3540
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Re: Uitlaat voor 3.0 24v L7X 2000

Bericht door AS1 (Anne) » za mei 04, 2019 1:10 pm

De originele middendemper + achterdemper die ik heb liggen is 55 mm.
De achterdemper van boer zou 58 mm zijn maar is die dan wel origineel? Foto?

Die van mij:
IMG_3049.JPG
IMG_3051.JPG
IMG_3053.JPG
IMG_3054.JPG
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2360
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Re: Uitlaat voor 3.0 24v L7X 2000

Bericht door Jack de zeeuw » za mei 04, 2019 4:08 pm

De originele einddempers van de 12V hadden 2 eindstukken/uitlaatpijpjes of zijn er meerdere versies.
En Albert je hoeft toch geen complete uitlaat te laten maken :?: Je kunt beginnen met het kapotte gedeelte, of is alles versleten :cry:
En mij staat ook iets bij van 58mm als maat :?
Maar die van de 24V is denk ik dikker
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Re: Uitlaat voor 3.0 24v L7X 2000

Bericht door AlbertP » za mei 04, 2019 10:23 pm

Op de 24v einddemper zijn iid 2 eindpijpjes op de einddemper en de pijp diameter is 58/60mm.
De uitlaat van Boer is 55mm en is van een 12v.
Omdat er geen einddemper meer te koop is voor m`n 24v, overweeg ik die van een 12v eronder te frummelen.
Welk effect dit zal hebben is gissen.
Momenteel is de uitlaat nog dicht door op de plek waar de uitlaat meestal door rot, zit er nu een flexibele pijp tussen gelast.
Daarnaast is de midden demper niet best meer en de katalysator met zijn koppelstukken hangen er slecht bij.

Alles bij elkaar ziet het er niet echt fijn uit...

Gr Albert
Bijlagen
7-4-2019 082.jpg
7-4-2019 079.jpg
7-4-2019 078.jpg
7-4-2019 077.jpg
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Plaats reactie