Uitlaat voor 3.0 24v L7X 2000

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » wo feb 01, 2017 6:06 pm

De stealer heeft mij de volgende nummers van midden en achter dempers opgegeven:

- Midden - 77.00.847.155 (178,= Eur)
- Achter - 77.00.433.099 (260,= Eur)
- 2x moffen á 37,= is 74,= Eur.
Dus vanaf de cat. is dat 512,=

De midden demper heeft dus iid meerdere nummers gehad en het .......155 wordt door
Renault gehanteerd !!!!
De achter demper is alleen nog in Frankrijk te bestellen via de stealer.

Langzaam ontrafeld het raadsel zich.......

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » wo feb 01, 2017 6:21 pm

AS1 schreef:Ja, dat is een van de vervangende nummers:

Afbeelding
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » za feb 04, 2017 4:52 pm

Heb voor mijn Avantime ook een RVS uitlaat uit Engeland gehaald.
Auto Perfomance Centre Ltd.
207 Pleck Road
WALSALL WS29EX
United Kingdom.
prijs was GBP 375 en GBP 45 voor de verzending.
link: http://www.mijexhaust.com/
Groeten WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3540
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » za feb 04, 2017 5:07 pm

WillemS schreef:Heb voor mijn Avantime ook een RVS uitlaat uit Engeland gehaald.
Auto Perfomance Centre Ltd.
207 Pleck Road
WALSALL WS29EX
United Kingdom.
prijs was GBP 375 en GBP 45 voor de verzending.
link: http://www.mijexhaust.com/
Groeten WillemS
Voor zo'n prijs is het een no-brainer om een RVS uitlaat te nemen. :shock:
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » za feb 04, 2017 5:10 pm

Dacht ik ook, en nog een prachtig geluid ook, dempers zijn "flow-tru" dus zonder schotten.
In Euries was het 499,00
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2360
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » za feb 04, 2017 6:23 pm

Dat is echt interesant Willem, paste het allemaal zonder prutsen/buigen :?:
Was dat trouwens vanaf de catalisator, inclusief 2 dempers of alleen het achterste gedeelte.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » zo feb 05, 2017 5:45 pm

Bij transport een pen iets verbogen maar was maar een kleinigheid alles paste verder prima.
Vanaf de Cat(4x). helemaal tot achter 2 dempers en dubbele pijp aan het eind.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Jos
Berichten: 160
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 9:00 pm
Locatie: Haalderen

Bericht door Jos » zo feb 05, 2017 8:20 pm

Helaas wil dat niet zeggen dat je met de Safrane ook voor die prijs klaar ben. Ze hebben maar van een zeer beperkt aantal Renault's complete (van sommige alleen bepaalde delen) uitlaten liggen. Deze zijn dus in grotere aantallen (tientallen) gemaakt omdat er blijkbaar vraag was. Een enkele uitlaat zal een ander prijskaartje kennen! Of ze moeten vanuit het verleden nog een mal hebben, misschien is het dan wat goedkoper.
Rariteitenkabinet

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » zo feb 05, 2017 10:17 pm

Voor de Avantime hadden ze er maar 3.
Als je niet informeert weet je niks.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Jos
Berichten: 160
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 9:00 pm
Locatie: Haalderen

Bericht door Jos » ma feb 06, 2017 11:24 am

De firma waar Willem over spreekt is dezelfde als waar ik het in een eerdere posting over had.

http://www.ebay.co.uk/itm/Direct-Fit-Re ... 35dccfb42d

De vraag kwam destijds uit de Avantime club UK. Een originele van Renault kost in de UK bijna het dubbele van deze RVS uitlaat. Ik heb de mijne enkele jaren geleden daar gekocht. Mijn originele mankeert niets dus die heb ik bewaard voor het geval dat ik om welke reden dan ook terug naar origineel wil.
Zoals ik schreef zal een enkele uitlaat (voor bv Safrane) veel duurder zijn. Logisch want het aantal maakt de prijs. Ik heb eerder naar een 25 uitlaat gevraagd per telefoon en toen vertelde ze me dat. Dus vanmorgen maar even gebeld en alles werd bevestigd. De Avantime uitlaat kan, indien nodig, bijgemaakt worden en wanneer ik er bv 5 zou bestellen dan zou de prijs nog gunstiger zijn. Dat doe ik maar even niet. Een Safrane uitlaat zit er dus niet in. Die maken ze normaal niet en kan alleen bij een grote afname voor een redelijke prijs gemaakt worden. Ze hebben daar geen mal noch een tekening in de pc van.

Hetzelfde verhaal kreeg ik ook eerder van EPS uit Hoogezand te horen. Ik heb laatst voor een 25 turbo 205 pk een middendemper van RVS via EPS besteld. Je krijgt dan niet dezelfde maar eentje die binnen je opgegeven maten valt. Met behulp van wat bochtjes etc hebben we het passend kunnen maken. Een originele (of replica) is absoluut niet te vinden.

Een oplossing van RVS is dus altijd mogelijk maar goedkoop zal het niet worden.
Rariteitenkabinet

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2360
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » ma feb 06, 2017 1:20 pm

Als je dus een RVS uitlaat "custom" laat maken ben je prijzen kwijt die ik hier eerder heb genoemd.
De Biturbo uitlaat die ze in Frankrijk eronder hebben laten zetten, incl catalisator (met minder weerstand) 2500 euro. Of de uitlaat van de Peugeot 406 V6 coupé voor 1500 euro in België.
De uitlaat waar Willem en Jos het over hebben is voor RVS begrippen wel heel erg goedkoop omdat ze deze zo vanuit de computer kunnen maken :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » ma feb 06, 2017 1:59 pm

Zoals eerder gemeld zijn originele Renault erg goed en gaan vele jaren mee.
Langer zelfs dan dat ik nog te leven heb :cry: :cry: :cry:
Om eventuele gezeur van bv (kwaliteits) problemen en geen goede passing te voor kan ik dan beter bij de Renault dealer om de hoek een origine bestellen.
Zijn er dan problemen, dat is de "weg" kort (2 minuten)
Ook de passing en de nummers kan ik gelijk controleren.....

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » do feb 09, 2017 9:37 pm

Albert voor mijn Saf heb ik nog originele uitlaatdelen, deze behandel ik voor montage met hittebestendige zinkverf. Dit werkt heel goed, verder boor ik in de achterdemper een gaatje van 2mm. op het laagste punt dat ik vind als de wagen op z'n vaste plek staat(kan je vinden door er water op te spuiten, daar waar de waterdruppels onderdaan blijven hangen is dat punt).
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr feb 10, 2017 2:59 am

Het zwakke en roest gevoelige deel is niet de demper maar net na de overgang van de midden en achter demper.
Als lap oplossing heb ik er een flexibele pijp tussen gelast en tot op heden werkt het goed en blijft dicht......maar het is tijdelijk.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3540
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » vr feb 10, 2017 1:01 pm

Ik heb wat foto's van mijn uitlaat gemaakt.
Hier het bewuste deel dat Albert bedoelt:

Afbeelding
Afbeelding

Je kunt goed zien wat er misgaat als je zonder uitlaatpasta monteert. Hij lekt wat water en dat maakt de boel roestig.
Ik heb de achterdemper een keer eraf gehad (weet even niet meer waarom) en zo teruggezet.

Complete uitlaat hier voor de liefhebbers.

Katalysator t/m middemper bestaat nog uit een geheel dus moet origineel zijn.
De achterdemper wellicht ook. Is die klem origineel?

TIP: ik gebruik uitlaatpasta van Weyer
Die is donkergrijs. Zit misschien wel cement in?
Deze blijft veel langer goed dan de witte meuk van Holts.

De originele Renault uitlaten kunnen lang mee. Dit komt mede omdat ze een speciale legering gebruiken.
De Volvo uitlaat van mijn 2.5 was na 4 jaar al op dezelfde plek rot en ook boven de klem.

Afbeelding
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Plaats reactie