Uitlaat voor 3.0 24v L7X 2000

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » do jan 26, 2017 10:57 pm

Nog even gegoogled en het nummer is voor een Safrane vanaf 1996 tot 2000.
De 24v is van 1999-2000.
Dus ook hier lijkt het bekende probleem.
Je kan een uitlaat van een 12v niet onder een 24v zetten !!!!!
Of maak ik nu een denkfout???? gggrrrr

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3540
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » do jan 26, 2017 11:03 pm

Wat je op websites leest klopt niet altijd he.
Ik denk dat Dialogys wel klopt.

Maar goed. Ik zou hem bij Renault bestellen en daar laten monteren.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr jan 27, 2017 2:48 am

Onderstaande mail kreeg ik van de Groot uit Haren....
..........................
Ik heb inmiddels uitgezocht wat er nog beschikbaar is.
De middendemper is origineel nog te krijgen nr 7700420108 , deze komt inclusief verzendkosten op Euro 174,-
De einddemper is helaas niet meer origineel te krijgen in Nederland , wel via Duitsland een imitatie .
Met vriendelijke groet,
Jan Feijen
................................

Naar mijn mening onmiskenbaar foute informatie.
Verkopen schijnt belangrijker te zijn, of het een juist product is doet er niet toe.
Jammer dat er zulke mensen zijn. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3540
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » vr jan 27, 2017 10:47 am

Want 7700420108 zou niet goed zijn volgens jou?
Volgens Dialogys is dit wel degelijk het juiste nummer voor jouw 24V.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr jan 27, 2017 5:02 pm

Als dat zo is kan jij dan zien welke diameter er wordt opgegeven van de 12v en 24v pijpen.
Zover ik weet is ie voor een 12v 58mm en voor een 24v 60mm.
Wat zegt Dialogys hierover?
Mocht dat niet worden opgegeven dan kan je aan de klemmaat zien welke diameter gebruikt moet worden.......

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3540
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » vr jan 27, 2017 5:52 pm

Gewoon bestellen en vraag ze de diameter op te meten voordat je de uitlaat meeneemt of laat monteren.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » za jan 28, 2017 2:50 am

Bij de Renault dealer zal dat niet zo`n probleem zijn.
Bij de Groot in Haren heb ik mijn twijfels.
Gevoelsmatig willen ze verkopen en als het niet de juiste is, heb ik al moeten betalen en krijg je gezeur achteraf en zijn de retour verzendkosten voor mij....
Ik kan ze wel vragen welke diameter de uitlaat heeft.... en of het wel een origine Renault uitlaat is.
Dat probleem heb je niet bij de Renault dealer.

Voorlopig is de uitlaat dicht, dus erg veel haast heb ik nog niet.
Toch moet ik oppassen dat straks misschien de originele uitlaat uitverkocht is.....
:cry: :cry: :cry: :cry:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2360
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » za jan 28, 2017 2:54 am

Ik zou me daarover geen zorgen, mocht je uitlaat onverhoopt toch een keer kapot gaan kun je er altijd wel ergens 1 laten maken al dan niet van RVS, is bij mij ook gebeurd.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » za jan 28, 2017 3:03 am

Euhhh RVS...? is dat geen dure grap?
Waar heb jij dat laten doen?
Is eigenlijk best wel interessant...... :wink: :wink:
Wel op een laat uur .... je antwoord... :P :P :P :P

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2360
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » za jan 28, 2017 4:11 am

Nou bij mij zat hij er al onder in 2010, van voor tot achter heeft de vorige eigenaar het laten doen voor 2500 euro inclusief een speciale catalisator (naam weet ik niet meer) Dit was op zich al goedkoper dan origineel want dat kostte nieuw 4500 euro.
Sommige brdrijven zijn erin gespecialiseerd en daar wordt het wel iets goedkoper van :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2360
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » za jan 28, 2017 12:04 pm

Mijn broer heeft het overigens laten doen onder zijn Peugeot 406 coupé, een aantal jaren geleden, in België. Die was rond de 1500 euro kwijt, van voor tot achter. Dat is dezelfde motor als jij hebt. En alleen een achterdemper of middenstuk is natuurljk een stuk goedkoper. En je bent er voor je verdere loopbaan vanaf want doorrotten doen ze niet :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » zo jan 29, 2017 12:53 am

1.500,= ...2.500,= .....4.500,=......
Dat zijn trotse prijzen...pppffff maar...... dat is voor jouw Biturbo.
En 1.500,= voor die Peugeot.
Als ik dan zie dat er voor mijn 24v een originele uitlaat in Frankrijk een prijskaartje van iets over de 500,= hangt (zonder Cat) dan lijkt mij het beste om deze alvast te kopen voor die uitverkocht is.... dus alvast op de plank leggen heet dat.... :wink: :wink: :wink:
Een RVS uitlaat overleeft mij en de auto... :cry: :cry: :cry: :cry:
Ok we zullen het gaan meemaken :P :P :P

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Jos
Berichten: 160
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 9:00 pm
Locatie: Haalderen

Bericht door Jos » zo jan 29, 2017 8:03 pm

Voor mijn Avantime heb ik een complete (vanaf de kat) RVS uitlaat in de UK gekocht. Sowieso schijnen RVS uitlaten in de UK goedkoper te zijn dan hier maar die voor de Avantime was echt 'goedkoop'. Momenteel zou het incl porto van 40 pond uitkomen op € 490. (In Duitsland te koop voor 1200 euro; wellicht dezelfde als uit de UK?) Dat is een stuk goedkoper dan dat de uitlaat bij Renault is (geloof al niet meer te krijgen maar destijds bijna €700). Na het monteren hebben we een ophangbeugel iets bij moeten buigen want bij oneffenheden kwam de uitlaat soms tegen de bodem maar dat is goed opgelost. De uitlaat voor de Avantime (zowel de 2 als 3 l) hadden ze seriematig gemaakt en daarom wellicht goedkoop. Nu trouwens nog steeds te koop. Ik heb dit bedrijf later nog eens gebeld om evt RVS delen voor de 25 te laten maken. Ik moet dan eerst een demper of wat dan ook opsturen zodat ze die als vb kunnen gebruiken. Het hoeft dan niet perse zo te zijn dat deze de zelfde vorm krijgt maar als het maar binnen het totale formaat valt met wel de juiste aansluitingdoorsnede (v/d pijpen) uiteraard. Ik zou ze nog eens moeten bellen wat de mogelijkheden/prijzen zijn. Bij de r 25 groep zijn er ook die RVS delen bij EPS uit Hoogezand hebben laten maken. Jaren geleden vroeg ik hen wat een complete (zonder kat) zou kosten voor een 25. Dat was toen plm 900 euro meende ik te herinneren.

Wanneer een kat 'verrot' is dan kan men dit vaak oplossen door een willekeurige andere kat met zo'n beetje dezelfde lengte er tussen te lassen. Dat hebben we hier al vaker gedaan en dan ben je vrij goedkoop uit. Je kunt RVS en staal aan elkaar lassen via MIG en toevoeg-draad van RVS.
Rariteitenkabinet

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2360
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » zo jan 29, 2017 11:46 pm

Dan moeten we eens in Engeland gaan shoppen :lol: :lol:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4639
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » zo jan 29, 2017 11:58 pm

Ik moet toch nog maar eens terug naar de Stealer om eindelijk duidelijkheid te krijgen hoe de 24v uitlaat pijp diameters zijn.
Alleen daar zou ik het goede antwoord behoren te krijgen.
Een originele Renault uitlaat is van goede kwaliteit en zou het moeten houden tot dat het einde van mijn 24v eraan komt.
Nu ik weet dat er nog maar 15 rijdende 24v geregistreerd zijn zullen onderdelen een steeds groter probleem gaan worden.
Daarnaast laat mijn gezondheid te wensen over, wat zal gaan resulteren dat ik niet meer kan auto rijden.

Jos,... mijn dank voor jouw inbreng wat betreft RVS uitlaten....Thx !!!!!

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Plaats reactie