Claxon

Technische informatie over de Renault Safrane
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lankey
Berichten: 223
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 3:02 pm
Locatie: Oud Empel

Claxon

Bericht door lankey » wo apr 18, 2018 9:09 am

Kan iemand mij vertellen waar ik de claxon kan vinden?

Hij is al een tijdje defect, maakt nog nauwelijks geluid net of hij vol staat met water (heb ik ook gehad bij mijn Estafette, vandaar dat ik het geluid herken), op de sloop een ander exemplaar gekocht, maar waar zit dat ding?


Een Renault groet
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 455 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3435
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » wo apr 18, 2018 5:22 pm

Achter de bumper rechtsvoor.
Zie hier voor locatie en hier voor tips.
1989 R25 V6 Injection LPG @337k (motor 140k) (vanaf jan. 2019 in het verkeer)
1991 R25 Baccara aut. @294k (motor 200k) (donor)
1993 Clio 1.4 RN @174k

boer
Berichten: 512
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » wo apr 18, 2018 5:24 pm

Grote kans dat het kompressortje vast zit
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
safrance
Berichten: 483
Lid geworden op: do dec 02, 2010 6:50 pm
Locatie: De Kempen

Bericht door safrance » wo apr 18, 2018 5:24 pm

Goeie vraag, ik heb hem nog nooit gezien.
De enige plek waar ik niet ben geweest is onder de accu achter het scherm.

Toen ik startte met reageren stond er nog geen reactie.
Triest, 4 keer moeten inloggen on een foutieve reactie te geven :oops:
Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k>>370k
Je vindt slechts wat je zoekt.

Gebruikersavatar
lankey
Berichten: 223
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 3:02 pm
Locatie: Oud Empel

Bericht door lankey » wo apr 18, 2018 5:33 pm

Dank voor de tips, zal er morgen mee aan de slag gaan.
Uit de reacties lees ik dat het probleem ook bij de schakelaar kan zitten, maar weet hem te vinden. Nu wil het dat de schakelaar vd richtingaanwijzer niet automatisch terug springt vanuit de linker stand. Rechts functioneert probleemloos.

Maar heeft dat ding ook een compressor?
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 455 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3435
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » wo apr 18, 2018 8:56 pm

boer schreef:Grote kans dat het kompressortje vast zit
Het is geen scheepshoorn. Of had jij die illegaal ingebouwd? :twisted:
1989 R25 V6 Injection LPG @337k (motor 140k) (vanaf jan. 2019 in het verkeer)
1991 R25 Baccara aut. @294k (motor 200k) (donor)
1993 Clio 1.4 RN @174k

Gebruikersavatar
lankey
Berichten: 223
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 3:02 pm
Locatie: Oud Empel

Bericht door lankey » do apr 19, 2018 7:19 am

Ha, ha, nee, maar eentje met twaalf tonen werd me wel aangeboden op de sloop!
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 455 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.

Ali
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 14, 2017 6:57 pm

Links

Bericht door Ali » do apr 19, 2018 9:37 am

Als je voor de auto staat Links. Kun je van onder bij als je de kleine kap onder de auto verwijderd. Heb hen gisteren gemaakt maar soms doet ie het soms niet dus ergens draadbreuk ga er ook niks aan doen meer
renault 25 1985 gtx automaat (dead in action)
renault 25 txe manueel (dead in action)
safrane si rt manueel 1993 (dead in action)
safrane vi rt automaat 1994 ( dead in action)
safrane 2.0 rxe 1998

Gebruikersavatar
lankey
Berichten: 223
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 3:02 pm
Locatie: Oud Empel

Bericht door lankey » do apr 19, 2018 2:19 pm

Vandaag liggen prullen op de grond wel met een krik, maar echt eenvoudig bijkomen is het niet. Ik denk toch dat Arie gelijk heeft dat het compressortje defect is, want die hoor je wel moeizaam blazen als je op de knop drukt. Wat een complexe claxon, niet zo'n eenvoudige claxon.
Ik dacht; trek de stekker er af van de plusdraad, plaats een andere en klaar ben ik, maar nee, zo eenvoudig is het niet. Ik kan de plus draad niet vinden van het compressortje die ik op de nieuwe claxon wilde zetten.
Heeft iemand hier foto's van?
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 455 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.

Gebruikersavatar
lankey
Berichten: 223
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 3:02 pm
Locatie: Oud Empel

Bericht door lankey » di sep 11, 2018 3:39 pm

Uiteindelijk is de oorzaak van het probleem van de claxon gevonden, door Bas. Bleek een massa probleem te zijn.
De claxon moet tenslotte werken tijdens of met de APK-keuring. Wanneer gebruik je die anders.....?
Wat ik dacht te horen brommen bij het drukken op de claxonknop, (de compressor), was in werkelijkheid de motor van de koplampsproeiers. Deze kwamen naar buiten.
Hoog onder de rechter koplamp zit een connector van de claxoncompressor. Je kunt er nauwelijks bij, gggrrr...... Deze maakte slecht contact, en is er tussen uitgehaald. De claxon en de koplampsproeiers maken gebruik van de zelfde zekering, waardoor massa is de massa opzoek gegaan.

Alles functioneert weer naar behoren, en na vervanging van een linker stuurhoes + remblokken achter is de Saf weer goedgekeurd!

Een Renault groet
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 455 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3435
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » di sep 11, 2018 4:32 pm

En gaan met die zwarte banaan.
Ben je al bijna bij 5 ton? We willen straks wel bewijs zien he. :wink:
1989 R25 V6 Injection LPG @337k (motor 140k) (vanaf jan. 2019 in het verkeer)
1991 R25 Baccara aut. @294k (motor 200k) (donor)
1993 Clio 1.4 RN @174k

boer
Berichten: 512
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » di sep 11, 2018 4:47 pm

hij heeft nog een reserve staan even de bak maken en rijden maar
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
lankey
Berichten: 223
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 3:02 pm
Locatie: Oud Empel

Bericht door lankey » wo sep 12, 2018 9:13 am

Nee, de 5 ton duurt nog ff, een paar jaartjes of liever gezegd zo'n 35.000km. Rij ongeveer 10.000km per jaar, dus moet het lukken zo rond zijn 28ste levensjaar moet dit gaan lukken!!
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 455 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.

Plaats reactie