Pagina 1 van 1

Benzineslang

Geplaatst: zo aug 05, 2018 11:05 pm
door safrance
Al meerdere malen heb ik een deel van een benzineslang vervangen omdat de plaats van de aansluiting van de slang op leiding die vanaf de benzinetank komt ontstellend moeilijk bereikbaar is. Met veel moeite heb ik een wazige foto kunnen maken van de stuatie ter plekke:

Afbeelding

Er zijn al meerde topics over het vervangen van de benzineslang geweest maar ik heb nog nergens kunnen lezen hoe je die klemmen kunt verwijderen. Tot nu toe heb ik er geen kijk op.
Hoe doe je dat?

Geplaatst: ma aug 06, 2018 5:29 am
door Fuego_gtx
Je koopt een speciale tang waarmee je de klemmen ook weer kunt vastzetten, of je steekt een dunne schroevendraaier in het opstaande deel van de klem en wrikt ze los en vervangt ze door gewone slangklemmen. Tweede optie is de goedkoopste :P

Greetz, Arno

Geplaatst: ma aug 06, 2018 9:41 am
door safrance
Dat zou betekeken dat er ergens haakjes zouden zitten waarmee de klem wordt vastgeklikt.
Ik zal eens kijken.

Ik heb wat foto's gemaakt van de situatie ter plekke.
Volgens mij is er geen ruimte voor een tang.
Van onder af kon ik de plek nauwelijks bereiken.
Van boven af zie ik het volgende:

Afbeelding

De leiding die er voor langs loopt blijkt de remleiding naar LV te zijn.
Iets verder naar beneden:

Afbeelding

En als ik dan onder de leiding door kijk zie ik het volgende:

Afbeelding

Ik zou de remleiding moeten wegbuigen, lijkt haalbaar.
Maar dan nog: van onder af kan ik er niet bij, en van boven af zie ik niet wat ik doe.
Ook is niet duidelijk dat de klemmen los kunnen.
Of wordt het op gevoel aanpulken totdat ze los zijn... :evil:

Geplaatst: za aug 11, 2018 12:36 pm
door safrance
Uiteindelijk heb ik de klemmen vanaf de onderkant met een dremel doorgeslepen.
Was wel uitkijken met die remleiding in de buurt!

Afbeelding

Re: Benzineslang

Geplaatst: wo sep 04, 2019 10:11 am
door safrance
Onlangs zag ik dat de benzineslangen die ik vorig jaar heb vervangen weer gingen zweten.
Strakker aandraaien mocht niet baten.
Ik heb er een stukje afgesneden:
groeven.jpg
En wat blijkt: onder de klem is de slang nog als nieuw, en waar benzine stroomt zie je diepe gleuven.
Waarschijnlijk lekt de benzine dan langs de wapening naar buiten.
Het is nauwelijks te zien waar de benzine vandaan komt, maar de aansluiting wordt wel nat.
Deze slangen zijn van het merk Gates, en volgens de automaterialenhandel ben ik de enige die dit probleem heeft.
slang.gates.jpg
Vervolgens bij de Renault dealer een andere slang gehaald, deze is wel 16 bar, maar als ie maar heel blijft.
slang.renault.jpg
Heeft iemand ervaringen met slangen/merken die wel/niet goed zijn?

Re: Benzineslang

Geplaatst: wo sep 04, 2019 11:20 am
door safrance
Nog even verder gezocht voor ik aan het werk ga.
Op de site van Gates staat over de betreffende slang:
Aanbevolen voor: alle brandstofsystemen, met inbegrip van lagedrukinjectiesystemen.......Niet geschikt ter vervanging van geassembleerde slangen op injectiemotoren.
Even verder kom ik tegen:
BarricadeĀ®-brandstofinjectieslang: ......Geschikt voor verschillende brandstoffen: goedgekeurd voor gebruik met gelode en ongelode benzine, diesel, biodiesel tot B-100, E-10, E-15, E-85, 100% methanol, ethanol en alcoholbenzine.......
Hier wordt de waarschuwing voor geassembleerde slangen niet gegeven.
Zie ook: https://ww2.gates.com/dutch/index.cfm?location_id=17523

Re: Benzineslang

Geplaatst: do sep 05, 2019 11:56 pm
door Jack de zeeuw
Geassembleerde slangen, zijn dat geen slangen waarop een tule c.q. bevestigingsstuk is geperst ? Meestal zijn deze voor hogere drukken bedoelt, net zoals hydraulic slangen.

Re: Benzineslang

Geplaatst: vr sep 06, 2019 10:20 am
door safrance
Je kunt best gelijk hebben Jack. Ik zie inderdaad tal van voorbeelden daarvan op google.
Ik dacht dat het ook zou kunnen gelden voor de Safrane. Toen ik -al weer lang geleden- bij Renault informeerde naar de benzineslang kon ik alleen de samenstelling krijgen vanaf de benzinetank tot aan de moter. Dat was erg duur en heb ik toen niet gedaan en heb toen een lokale reparatie uitgevoerd. Maar inderdaad, bij het inspuitsysteem van de Safrane kun je niet bepaald spreken van hoge druk.

Met het vervangen van de gehele slang hoopte ik er van af te zijn.
Maar je leest op internet diverse verhalen over de kwetsbaarheid van benzineslangen voor de tegenwoordig toegevoegde ethanol.

Re: Benzineslang

Geplaatst: ma sep 09, 2019 6:11 pm
door Jack de zeeuw
Tja die ethanol is eigenlijk nergens goed voor :x
Ik las dat de verbrandingswaarde ook nog lager is dus dat resulteert ook nog in een wat hoger verbruik.
terwijl ik altijd dacht dat je er meer vermogen uit kon halen, maar ik verwarde het met methanol. Hiervan is de verbrandingswaarde wel veel hoger dan van benzine.
tot nu toe was het 95 E5 maar nu komen ze met 95 E10, dus met een bijmenging van 10 %, dat wil ik mijn motortje eigenlijk niet aan doen :?

Re: Benzineslang

Geplaatst: ma sep 09, 2019 6:59 pm
door AlbertP
Ik heb een paar maal Euro 98 getankt en merk direct dat de motor mooier loopt, zuiniger is en meer vermogen.
Dit nadat ik in de hitte een keer naar Duitsland reed en de motor tijdens het parkeren ermee stopte.
Na 5x opnieuw starten heb ik de moet opgegeven.
De volgende ochtend was ie goed afgekoeld, ..... er was geen vuiltje meer aan de hand.
Ra ra hoe kan dit?
Daarna Euro100 in Duitsland getankt en ook in Nederland 2x Euro98.

- Klopsensor probleem?
- Lambda sonde probleem?

Gr Albert

Re: Benzineslang

Geplaatst: wo sep 11, 2019 12:31 pm
door Jack de zeeuw
Tja ...... topic vervuiling ? :lol: :lol:

Re: Benzineslang

Geplaatst: wo sep 11, 2019 9:38 pm
door AlbertP
Yep :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: in mijn spontaniteit ff niet opgelet....sorry

Gr Albert