Ruitensproeier

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4668
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » 07 mar 2018, 15:05

Op één of andere manier kan je de stappenmotortjes 6X een reset geven.
Ik dacht dat dit op dezelfde manier gebeurt zoals je jouw computer uitleest.
Maar of dit zeker is weet ik niet.
Welke combi het dan wel is....?
Wie het nog weet mag het zeggen.
Als je de cc unit verwisselt en hij doet het weer, dan zijn de stappen motortjes iig wel in orde...

Mocht het nog te binnen schieten dan meld ik het nog...

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
lankey
Berichten: 229
Lid geworden op: 07 nov 2011, 15:02
Locatie: Oud Empel

Bericht door lankey » 07 mar 2018, 16:23

Die combinatie weet ik niet, Bas heeft verschillende pogingen gedaan alvorens de juiste te hebben. (was te lang geleden) De CC unit gaf keurig aan dat alles werkte, maar wanneer je hem op voorruit ontwaseming zetten, dan startte hij keurig om vervolgens de kleppen te verzetten, en de ontwaseming te blokkeren!

Ga eerst een weekje naar een Canarisch eiland, zet dan mijn Estafette buiten(vandaag géén tijd), hij staat nl voor een kast waar onderdelen in liggen o.a. een CC unit.


Word vervolgd
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 455 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4668
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » 07 mar 2018, 17:37

Ok dan even uitstellen dus.
Op voorhand alvast een fijne vakantie... :wink: :wink:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
lankey
Berichten: 229
Lid geworden op: 07 nov 2011, 15:02
Locatie: Oud Empel

Bericht door lankey » 07 mar 2018, 17:56

Thanks!
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 455 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.

boer
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 dec 2006, 22:10
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » 07 mar 2018, 21:20

Is dat er een van mij? Heb er nog 1 liggen
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
safrance
Berichten: 538
Lid geworden op: 02 dec 2010, 18:50
Locatie: De Kempen

Bericht door safrance » 07 mar 2018, 23:00

Lang geleden ergens opgeduikeld:

Om de diagnose te starten druk je de volgende knoppen tegelijk in:
de '-' knop van de linker temperatuurzijde
de '-' knop van de rechter temperatuurzijde
de 'stop' knop.
Hou de knoppen net zo lang ingedrukt totdat beide temperatuurwaarden naar nul verspringen. Dit kan een paar seconden duren.

De diagnose controleert alleen of de motors naar behoren functioneren, niet of de stand van de klep juist is.
Op de plaats waar normaal de temperatuurwaarde staat (links en rechts) verschijnt nu een cijfer, gevolgd door een letter. De letters stellen het volgende voor:
- b staat voor 'none', ofwel geen fout
- c staat voor 'short circuit', ofwel kortsluiting.
- d staat voor 'open circuit', ofwel geen verbinding (stekker stuk los/stuk?)

Om de verschillende onderdelen te doorlopen druk je op de '+' of '-' van de temperatuurknop.

Als het goed is staat er overal een 'b' achter het getal. Mocht er iets anders staan, kun je d.m.v. de codelijst gericht zoeken naar de oorzaak van het probleem.

Je kunt het systeem ook reseten. Het foutgeheugen wordt dan gewist en de motortjes worden in de beginstand gezet.
Door 10 sec. de recirculatieknop en de knop van de achterruitverwarming ingedrukt te houden, worden de luchtklepmotortjes in de beginstand teruggedraaid en het foutgeheugen gewist.
Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k>>380k
Je vindt slechts wat je zoekt.

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3574
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » 08 mar 2018, 08:47

Dit staat ook in het onderste topic in de Knowledge base, inclusief affbeeldingen.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4668
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » 08 mar 2018, 10:34

Yep dat was iid die combinatie :wink: :wink: :wink:
Thx boys....

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
lankey
Berichten: 229
Lid geworden op: 07 nov 2011, 15:02
Locatie: Oud Empel

Bericht door lankey » 19 mar 2018, 14:30

Weer terug van een heerlijk weekje warmte(24+), vandaag in de kou aan de slag met de Saf. om de CC te vervangen.

Maar wel eerst de problemen van gisteren oplossen.
Na een week bij een vliegveld te hebben gestaan, daar startte hij probleemloos, evenals zondag om 12.00u, om er vervolgens om 16.45u de brui aan te geven. Hij weigerde te starten, ondanks dat hij eerder gelopen heeft.
De accu was plotseling overleden?? Met een extra stroomstoot van de ANWB kwam er direct leven in het vooronder. Conclusie: dode accu. Zelfs de klok stond op 00.00 !!

Vanmorgen een nieuwe accu geplaatst, en wat schetst mijn verbazing........?...........de voorruit-ontwaseming functioneert weer als een dolle....!! De klep wordt open gezet, en blijft open om de luchtstroom door te laten. Hoe kan dit....??....meer energie om alles aan te sturen..?? Ik dacht dat de dynamo voldoende stroom levert tijdens het draaien van de motor, ook volgens de ANWB-man. Toen ik bij Bas was zei hij wel dat de accu een keer diep geladen zou moeten worden, maar dit....??
Blijkbaar stond hij toen al op het punt van overlijden, maar had nog voldoende energie om ondanks de kou en het lange stilstaan te starten.

Heeft iemand hier ideeën over?

Ik heb de CC dus niet vervangen, maar startte ik wel mijn Estafette weer eens na vier maanden om bij mijn reserve CC te kunnen komen. "Elk nadeel hebt zijn voordeel" sprak onze voetbal filosoof!!


Job
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 455 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2378
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » 19 mar 2018, 16:17

:lol: :lol: Wel wel, soms krijgen zaken een onverwachtte wending :!: In dit geval de gunstige kant op gelukkig. Al kost het een nieuwe accu :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Plaats reactie