Sleuteldag met Anne

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3543
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » za mei 27, 2017 4:31 pm

Het gaat om de 10A zekering rechtsboven in het zekeringenkastje.

Hierop zit: Make-up spiegel, alarm, verlichting achter, positiegeheugen :?:, relais nachtverlichting
Dit volgens mijn fase 1 boekje.

Albert, misschien eens met Bas Risseeuw bellen?
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4640
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » za mei 27, 2017 10:58 pm

Ik had 10 kleine en grote problemen.
Inmiddels zijn er 8 opgelost.
De 2 grote problemen zijn nu nog de lekstroom en de radiateur.
In de zekeringskast rechts boven zit idd de blauwe zekering 10A die reageerde als hij eruit werd gehaald.
Het vreemde is dat hij dan wel en dan weer niet aanwezig is.
Het lijkt er haast op dat een relais niet goed aan/uit schakelt, .... maar welke?

Maar eerst het radiateur probleem oplossen, want rijden ...?
Dat kan niet echt meer, na 25Km is een vol expansievat compleet leeg..... :twisted: :twisted: :twisted:
Alle KVS ligt dan onder de radiateur op het balkje die eronder zit.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Nick2411
Berichten: 82
Lid geworden op: zo mar 13, 2016 6:11 pm
Locatie: Voorhout

Bericht door Nick2411 » zo mei 28, 2017 9:52 pm

Hebben jullie de lekstroom al gemeten met een losgekoppelde dynamo?
Heb welleens gezien dat als de dynamo in een bepaalde stand stond er lekstroom was als je de motor met een sleutel op de krukas iets verdraaide dat de lekstroom weg was toen we weer terug draaide kwam deze weer terug.
Nieuwe dynamo gemonteerd en het probleem was verholpen.
Dit was dan bij een renault senic uit 2000 waar recent een andere dynamo was gemonteerd maar wie weet t is niet veel moeite om te proberen
renault safrane 2.5 20v schuifkanteldak cruise control climate control navigatie ergostoelen intiale velgen
renault megane coupe 1.6e

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4640
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » zo mei 28, 2017 11:39 pm

Nee deze controle hebben we niet gedaan.
We hebben stuk voor stuk de zekeringen eruit gehaald en kwamen toen op de 10Amp (blauw) zekering die helemaal recht bovenin zit.

Als het de alternator zou zijn zou de lekstroom continu moeten zijn en dat was niet het geval.
Het idee is wel eentje die ik zou kunnen oplossen omdat ik er nog een goede op de plank heb liggen.....

Maar eerst moet ik de Saf weer rijdbaar krijgen.... door de lekke radiateur is er niet meer mee te rijden.
Dit is momenteel het meest dringende probleem dat opgelost moet worden....

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Nick2411
Berichten: 82
Lid geworden op: zo mar 13, 2016 6:11 pm
Locatie: Voorhout

Bericht door Nick2411 » ma mei 29, 2017 6:24 am

Het hoeft niet continu te zijn als het de dynamo is dat was bij ons ook niet het geval dat lag er maar net aan op welk punt de dynamo staat als de motor stil valt.
renault safrane 2.5 20v schuifkanteldak cruise control climate control navigatie ergostoelen intiale velgen
renault megane coupe 1.6e

Plaats reactie