probleem met de versnellingsbak of is het de aandrijfas?
zoals ik schreef ik had speling op het wiel en dat was afkomstig van de binnenste stuurkogel. ondertussen is de volledige stuurstang vervangen, de speling op het wiel is weg maar het brommend geluid is er nog
zal ik nog maar het wiellager verdenken. Als ik minder dan 4O rijdt hoor ik geen brommend geluid, dus denk ik dan, dat als ik wiel in de garage met de hand beweeg zal ik ook niet voelen of het lager kapot is.
Het blijft maar zoeken. Ik kan het niet over mijn hart krijgen de auto weg te doen. Indien het de bak is, dan is het einde, maar ik kan moeilijk aannemen dat het dat is. het voelt zo niet aan.
Wel heb ik ook gezien dat de achterste motorsteun ook aan vervanging toe is? Kan dat ook een brommend geluid geven?
moet ik voor het vervangen van een voorlager naar de garage of koop ik beter een fusee op de sloop?
zal ik nog maar het wiellager verdenken. Als ik minder dan 4O rijdt hoor ik geen brommend geluid, dus denk ik dan, dat als ik wiel in de garage met de hand beweeg zal ik ook niet voelen of het lager kapot is.
Het blijft maar zoeken. Ik kan het niet over mijn hart krijgen de auto weg te doen. Indien het de bak is, dan is het einde, maar ik kan moeilijk aannemen dat het dat is. het voelt zo niet aan.
Wel heb ik ook gezien dat de achterste motorsteun ook aan vervanging toe is? Kan dat ook een brommend geluid geven?
moet ik voor het vervangen van een voorlager naar de garage of koop ik beter een fusee op de sloop?
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Zie hier.
Bij koppeling intrappen blijft het geluid dan? Zo ja, dan zal niet de versnellingbak de oorzaak zijn.
Als je het geluid pas hoort bij naar rechts sturen dan is het vaak het wiellager links.
Bij jou is het anders namelijk geluid is er rechtuit en gaat weg bij naar rechts sturen.
Dan wordt het rechter lager minder belast. Ik denk dat het probleem dan bij het rechter lager ligt en niet links zoals ik eerder heb gezegd.
Je kunt proberen de fusee te demonteren en die meenemen naar de garage. Dan kunnen ze een nieuw lager in de fusee persen.
De aandrijfas zal dan waarschijnlijk wel eerst uit de wielnaaf moeten omdat je anders de moer van de fuseekogel niet eraf krijgt.
Bij koppeling intrappen blijft het geluid dan? Zo ja, dan zal niet de versnellingbak de oorzaak zijn.
Als je het geluid pas hoort bij naar rechts sturen dan is het vaak het wiellager links.
Bij jou is het anders namelijk geluid is er rechtuit en gaat weg bij naar rechts sturen.
Dan wordt het rechter lager minder belast. Ik denk dat het probleem dan bij het rechter lager ligt en niet links zoals ik eerder heb gezegd.
Je kunt proberen de fusee te demonteren en die meenemen naar de garage. Dan kunnen ze een nieuw lager in de fusee persen.
De aandrijfas zal dan waarschijnlijk wel eerst uit de wielnaaf moeten omdat je anders de moer van de fuseekogel niet eraf krijgt.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993
Clio 1.4 RN 1993
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
OP de vraag van AS1 of je de wielen al eens had gewisseld merkte je op dat je dat al eens had gedaan. Ik weet niet hoe je banden er aan toe zijn maar ongelijk afgesleten banden kunnen ook een brommend geluid veroorzaken zoals eerder opgemerkt en het wordt ook in de link van Anne genoemd.
Heb je ze van voren naar achter gelegd ? Of van links naar rechts. Alleen het eerste zal kunnen helpen.
Heb je ze van voren naar achter gelegd ? Of van links naar rechts. Alleen het eerste zal kunnen helpen.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Of andersomrop schreef:ik zal het eens proberen, van achter naar voor


Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
In de motorsteun zit natuurlijk rubber, als dit versleten is en de metalen (aluminium) delen komen tegen elkaar zou dat geluid kunnen doorgeven maar dan is hij wel heel erg versleten 

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Neen, nog niet
volgende week maandag ga ik naar een andere garage voor een definitief oordeel. Als het de bak is, dan is het uiteraard het einde van de saf.
Zoals gezegd, ik hoor het geluid maar vanaf 40km/uur en dus als je aan het wiel draait hoor je niets. Ik heb de wagen ook eens op een bok gezet en dan laten draaien maar ja dan is het wiel weer niet belast. Moeilijk
ik schrijf zeker hoe het verder verloopt
volgende week maandag ga ik naar een andere garage voor een definitief oordeel. Als het de bak is, dan is het uiteraard het einde van de saf.
Zoals gezegd, ik hoor het geluid maar vanaf 40km/uur en dus als je aan het wiel draait hoor je niets. Ik heb de wagen ook eens op een bok gezet en dan laten draaien maar ja dan is het wiel weer niet belast. Moeilijk
ik schrijf zeker hoe het verder verloopt
Na drie gelijkluidende diagnoses: probleem in de bak, lager versleten.
Dat laat ik niet meer herstellen, 250000km.
Het probleem ontstond na het vervangen van de ashoes aan de bakzijde. of er een verband is weet ik niet.
Dit wordt dus het einde van 20 jaar safrane (heb er drie gehad) maar ik hoop er nog eentje op de kop te tikken.
Wordt vervolgd.
Dat laat ik niet meer herstellen, 250000km.
Het probleem ontstond na het vervangen van de ashoes aan de bakzijde. of er een verband is weet ik niet.
Dit wordt dus het einde van 20 jaar safrane (heb er drie gehad) maar ik hoop er nog eentje op de kop te tikken.
Wordt vervolgd.