Radiator pijp niet meer verkrijgbaar

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Luigi

Radiator pijp niet meer verkrijgbaar

Bericht door Luigi » zo jul 17, 2016 4:33 pm

Vrijdag toen mijn vrouw de straat opreed sprong mijn radiatorpijp dat naar de motorblok en automatische transmissie loopt aan de motor zijde met een scheur van 1,5 centimeter :evil:
Veel rook (en paniek van mjn vrouw tot gevolg [smilie=hyper.gif] [smilie=cloud.gif]
Heb die tijdelijk hersteld met secondelijm en vloeibare pakking in de hoop dat het een paar dagen zou houden [smilie=thschock.gif] welk het ook deed :shock: 8)
Op maandag nieuwe besteld kreeg telefoon op woensdag van de stealer dat deze niet meer verkrigbaar waren :evil: [smilie=lolbash.gif] en door Renault [smilie=bigun2.gif] [smilie=eek2.gif] niet meer werden gemaakt [smilie=devilwave.gif]
De garagist heeft zich meerdere keren verontschuldigt [smilie=dunno.gif] [smilie=giveup.gif] .
Daar stond ik dus met een pijp op springen en nergens een tweedehands automaat 2.0 8V in de buurt [smilie=idea.gif] na wat denken vondt ik de oplossing naar de Brico gereden en een aluminium buis gehaald van 2.5 dik stukje afgezaagt van 4 cm lang en in de buis onder de scheur geduwt vastgezet met 2 waterklemmen en de buis terug gemonteerd lange testrit gedaan met drie bussen van 5 liter water in de koffer .
Geslaagde herstelling lekt niet :wink: [smilie=party.gif] .
Een echte oldscool repair mag ik zeggen [smilie=rockon.gif]
Safrane 2.0 RT Phase I 1993 Leder Automaat op stal gezet wegens verlaten oldtimerleeftijd
Mazda 626 coupe 2.0 L 12 kleppen van 1990 voor mijn midlifecrisis.Oldtimer
Peugeot Ion 2012 Full electric tweedehands wegens ideaal voor stad en veel goedkoper rijden nu eerste wagen [smilie=wub.gif]

Plaats reactie