Safrane gaat er helaas uit

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Plaats reactie
boer
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 dec 2006, 22:10
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Safrane gaat er helaas uit

Bericht door boer » 24 jul 2017, 23:25

Vandaag geconstateerd dat m n bak de geest gegeven heeft en om weer 2000 te investeren is een moeilijke beslissing .heeft iemand belangstelling voor de hele auto of voor onderdelen .het is een rxe met donker grijs leer in goede staat met 2 stel lichtmetalen velgen waarvan 1 stel bacara velgen zijnen de andere zijn eigenlijk laguna velgen 16 inch 5x 108 ik hoor het graag . Hoop morgen op vakantie te gaan dus misschien reageer ik wat traag gr arie
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2378
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » 24 jul 2017, 23:57

Dat is heel erg jammer Arie maar een fijne vakantie toegewenst :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

boer
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 dec 2006, 22:10
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » 25 jul 2017, 00:28

K ga het proberen met een 25 uit 1991
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2378
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » 25 jul 2017, 02:23

Dat is lef hebben, en dat met de sleurhut :?: Ze zijn sterk hoor en comfortabel :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

boer
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 dec 2006, 22:10
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » 25 jul 2017, 06:55

Een geïmporteerde met v6 en 158000 km weggaan het meemaken 3
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3574
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » 25 jul 2017, 08:54

Probeer het een beetje rustig aan te doen met de auto. Waar ga je heen?
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

boer
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 dec 2006, 22:10
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » 26 jul 2017, 21:33

Sta nu in de jura frankrijk ging buiten gewoon .voor m n gevoel kan ie het beter aan dan de saf. Omdat hij veel langer in 3 blijft en niet terug naar 2 .het ins een v6 b29 met 150 pk maar het koppel van 225 is er bij 2500 volgens wat ik heb gevonden.maar goed ik zal niet te gek doen . En na de vakantie ga ik nadenken over de saf omdat die eigenlijk best heel goed en hard is .helaas dure reparatie voor de bak .moet nog kijken wat ik doe .misschien bak er zekf onderuit dan niet zo duur om te maken of een liefhebber wil er mee verder of onderdelen waaronder leer in perfecte staat gr arie
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3574
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » 26 jul 2017, 21:52

Ik weet nog dat jouw vorige blauwe Saf bij Bas stond. Die bakrevisie was op 3 punten verprutst geloof ik en Bas moest het repareren. We maakten ons toen wel zorgen over waar je aan begonnen was. Je had de auto net over laten spuiten en gas in laten bouwen geloof ik. Ondertussen was het subframe ook rot.

Zelf bak demonteren lijkt me goed te doen. Maar Bas waarschuwt dat monteren van de bak goed moet worden gedaan anders druk je iets kapot.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Ad-orgel
Berichten: 389
Lid geworden op: 08 aug 2007, 01:54
Locatie: Klaaswaal

Bericht door Ad-orgel » 26 jul 2017, 22:47

boer schreef:K ga het proberen met een 25 uit 1991
Ik heb ook zo'n 25 V6 uit 1989 bijna 6 jaar gehad. Een fijne auto was dat. Jammer van je Safrane; het is al wel een ouwetje, maar hij ziet er nog prima uit. Als hij verder nog goed is, waarom zou je dan de bak niet repareren/reviseren. Om een nieuwere Safrane weer in een goede conditie te krijgen moet je rekenen dat je ook op z'n minst € 2.000,00 kwijt ben. Ik was nog meer kwijt toen ik mijn huidige Safrane aanschafte (€ 1.250,00 aanschaf en € 1.250,00 opkalefateren). Je weet nu wat je hebt, maar niet wat je krijgt. Laatst heb ik er ook voor gekozen om er nog wat geld tegenaan te gooien. Ik heb er geen spijt van. De gaten achter de kappen zijn ook weer dicht, dus ik kan weer even tegen.
Tja..., autorijden kost geld. Je kan wel nieuwer gaan rijden; dan heb je misschien minder reparatiekosten, maar dan heb je weer afschrijving. Ik denk dat je met een oudere auto met wat extra reparatiekosten uiteindelijk goedkoper uit bent en als het echt te duur wordt doe je hem weg. Jouw geval is een grensgeval denk ik.
Als je vervangt en je blijft bij Safrane zoek dan een goede 2.5 RXT. In mijn geval is dat de beste.
Sterkte bij je beslissing.

Groet, Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0

Gebruikersavatar
Elegance
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 jun 2012, 23:05

Bericht door Elegance » 27 jul 2017, 00:04

Als je een Duitse 'premium' auto hebt dan is 2000 euro voor onderhoud en reparatie per jaar heel normaal weet ik uit ervaring :lol: Dus die ene keer voor een Safrane lijkt mij een te verantwoorden uitgave.

Leuk avontuur om met een R25 door Frankrijk te rijden! Ik heb vorige maand ook een leuke trip gemaakt door de Pyreneeën en vervolgens door naar Barcelona. De Safrane heeft geen krimp gegeven, met uitzondering van een barstje in een mistlamp door wat stenen op een heuvel :) Menig Duitse auto op de vluchtstrook zien staan haha :twisted:
Te koop: 06-'99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Te koop: 12-'00 bleu methyl Renault Megane Break 1.4-16V expression, div. upgrades

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2378
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » 27 jul 2017, 00:18

Het voordeel van de automaat in de 25 V6 is dat deze automaat standaard een oliekoeler heeft waardoor hij meer aankan dan de automaat in de Saf.
Echter kan de inlaat van deze oliekoeler (voor het linker voorwiel) wel eens rommel happen (grond/modder) waardoor na geruime tijd de ventilator niet meer kan draaien. De kabelboom van deze vantilator is standaard niet apart gezekerd waardoor de kabelboom ( en misschien nog veel meer ) kan verbranden.
Dus van tijd tot tijd (jaarlijks) even checken of de ventilator nog wel vrij kan ronddraaien, dat spaart een hoop ellende uit :wink:

Veel succes tijdens de ritten en geniet van het mooie Franse landschap :lol:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

boer
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 dec 2006, 22:10
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » 27 jul 2017, 09:26

het is inderdaad best lastig maar ja ik heb nu ook die 25 gekocht en geimporteerde uit zuidfrankrijk waar niet op onderhoud is bezuinigd . ik kijk na de vakantie wat ik ga doen . ik hoop op een liefhebber voor de saf die er nog wat in ziet .hij is nl. echt keihard een echte dus fase 1 .of toch zelf de bak er uit halen .en dan is het aanmerkelijk goedkoper om te reviesren .de safrane is een rxe met leer in perfecte staat en ook onder roestvrij enkel enige lak schade maar wie heeft dat niet. en Jack na de vakantie ga ik alles goed nalopen waaronder de olie koeler [zat ook in m n 25 2.2 die ik ooit had] plus de airco leidingen vernieuwen . en er is nog een donor ook bij wim schipper om er een en ander uit te halen Als er belangstelling is voor een of ander hoor ik het graag .EN het doet me goed jullie meeleven bedankt
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Plaats reactie