Safrane afgekeurd

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Niels93

Bericht door Niels93 » di feb 27, 2018 7:54 pm

2 Laguna 2 phase 1’s gereden, beide 1.6 16v.

Electronisch op een raam dat stuk ging nooit wat gehad, motorisch ook niet kapot te krijgen.

Helaas was bij de laatste gesjoemelt met de vervangingstermijn van de distributieriem en is die gebroken.

Ik reed er gemiddeld tussen 1 op 12 en 1 op 16/17 mee. Motorisch was ie in Nederland sterk genoeg, volgepakt in de Ardennen was het wat minder.

Hans de Boer

Bericht door Hans de Boer » di feb 27, 2018 8:19 pm

Hans - Is de Laguna 3 het laatste type? Als deze beter rijden dan de Safrane, dan moeten ze het wel erg goed doen…!

Het is echt een hele fijne wagen. Ik rijd heel wat af in stad en land en heb werkelijk alleen normaal onderhoud. Daarbij rijd deze nog eens 1 op 18 gemiddeld omdat het een diesel is met een 1.5 motor.
Dan nog niet te spreken over de veiligheid ondersteuning in deze wagen en het geboden Franse comfort zoals je zelf wel weet.
De wegligging is in ieder geval een stuk fijner in de Laguna dan in de Safrane. De laatste vind ik nogal zwabberig en de Laguna ligt veel strakker op de weg. Kan natuurlijk ook een verschil van mening zijn!

Maak maar eens een proefrit......dit zal je bevallen!

Groet, Hans
Sedert september 2014 een Renault Laguna 3 1.5 DCI uit 2010

Ad-orgel

Re: Safrane afgekeurd

Bericht door Ad-orgel » wo jan 23, 2019 5:29 pm

Ik had nog een proefrit gemaakt in een Laguna III 2.0 diesel. Een mooie en fijne auto. We werden het over de prijs echter niet eens en ook is diesel eigenlijk niets voor mij. Een andere goede Laguna (met automaat en leer) was niet te vinden; hetzelfde gold voor een goede Safrane. Ook de Volvo S60 die ik had gekocht heb ik inmiddels ook niet meer. Deze heb ik vervangen door een Volvo S60 automaat uit 2006.
Ik ben dus geen Renault-rijder meer en ik moet zeggen dat de S60 ook prima rijdt en eigenlijk voor de Renault niet onder doet.
Zie verder onder "Persoonlijk" bij Safrane vervangen door Volvo S60.
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0

Plaats reactie