geur van verbrand rubber - brandgevaar?

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
rop
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 19, 2007 8:49 pm

Bericht door rop » wo mar 25, 2015 10:33 pm

Waarom stinkt een koppeling eigenlijk? Zo lang je niet koppelt/ontkoppelt blijft de motor toch verbonden met de bak zonder te slepen?

En ruikt dat inderdaad naar rubber? Toch geen rubber aldaar?

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3540
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » wo mar 25, 2015 10:52 pm

Een rokende koppeling stinkt wel heel typisch. Dat herken je gelijk als je weet hoe het ruikt.
Schakelt de bak ook moeilijk? Grijpt de koppeling heel hoog of juist heel laag aan?
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

rop
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 19, 2007 8:49 pm

Bericht door rop » vr mar 27, 2015 10:24 pm

Ik reed in november naar Frankrijk en onderweegs geen enkel probleem. Toen ik kleine uitstapjes maakte in de bergen wel.
Ik keerde terug en geen enkel probleem.
Ik reed dan enkele maanden hier thuis rond, geen probleem.
In januari reed ik naar Frankrijk, geen enkel probleem, enkel in de bergen.
Ik keerde huiswaarts geen enkel probleem en tot heden evenmin.

Gebruikersavatar
visserman
Berichten: 10
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 9:25 am

Bericht door visserman » do apr 16, 2015 11:17 am

Wat uiteindelijk het probleem was ben je niet achter gekomen?
live life to the fullest!

rop
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 19, 2007 8:49 pm

Bericht door rop » do apr 16, 2015 12:47 pm

tot heden weer alles normaal

Gebruikersavatar
rien
Berichten: 134
Lid geworden op: vr jan 05, 2007 10:18 am
Locatie: zoetermeer

Bericht door rien » zo jul 16, 2017 9:23 pm

[quote="AlbertP"]Geen ervaring hiermee :cry: :cry: :cry: :cry: , maar zoals je schrijft is het alleen als je berg op rijdt.
Dan kan de uitlaat erg warm worden. Als ergens bv een hitte schiltje weg is, kab bv de rubbermat in de kofferbak "sudderen".

Bij mijn 2.2Vi was bv de uitlaat bij de achteras kapot en een deel van de uitlaatgassen gingen naar de bodemplaat van de kofferbak.
De mat was behoorlijk "aangebakken".

Er zijn meerdere hitteschiltjes bij de uitlaat, misschien dat je er wat aan hebt....... :wink:

Gr Albert[/quote

Albert, als de kofferbak van binnen flink warm wordt na een lange rit is dus mogelijk iets mis met de hitteschildjes? Weet je of er op het forum ergens een foto staat van die hitteschildjes?
*** 2.0 RTE maart 2000 *** de grijze duif ***

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4640
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » zo jul 16, 2017 11:11 pm

Bij mijn 2.2Vi Was de uitlaat in de bocht over de achteras gebroken en het hete gas ging direct op de kofferbak kuip.
Na 1.000Km was de mat tot koffiekleurig "aangebakken".
Afhankelijk van het motortype zijn er diverse mogelijke hitte schildjes geplaatst, zoals bij de startmotor, katalysator en de midden/acherdemper.....

Een hitte schildje is niets meer of minder dan een blikken plaatje die de hitte afleid van brandbare of warmte gevoelige delen.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Plaats reactie