Ontwaseming portieren werkt niet goed.

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3574
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » 12 dec 2010, 22:55

Gunther schreef:Ik had vandaag toevallig toch m'n airbag eruit liggen dus gelijk even gekeken wat er bij mijn wagen wordt gebruikt:

Afbeelding

Die variant bestaat dus ook nog. Ziet er wel redelijk degelijk uit. Het soort slang wat je in de keuken bij een afzuigkap tegenkomt maar dan wat steviger.
wellicht al eens gefixed?
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben » 12 dec 2010, 23:03

Nope. Zoals ik al postte heb ik ook stofzuigerslangachtige pijpen. Stukken minders dan de hard plastic kanalen die ik in m'n 97er had. Ik heb het idee dat de ribbels de luchtstroom flink verzwakken.
Safrane II 2.0 RXE

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2378
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » 14 dec 2010, 06:48

Maar deze zullen niet zo snel openbarsten dan de gelijmde variant.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben » 14 dec 2010, 10:36

Maar wel minder goed werken dan de plastic-kanalen variant...
Safrane II 2.0 RXE

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3574
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » 14 dec 2010, 21:08

Gerben schreef:Maar wel minder goed werken dan de plastic-kanalen variant...
weet je zeker dat de ribbels ook aan de binnenkant zitten?
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben » 14 dec 2010, 21:42

Jep, je kan ook in de zijkant van het dashboard naar binnen kijken. Het zouden anders ook wel erg rare en dure buizen zijn :)
Safrane II 2.0 RXE

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3574
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » 31 okt 2016, 12:41

Ik trof onderstaand aan:
Afbeelding

Blij dat ik de buizen van mijn fase 2 had bewaard:
Afbeelding


Onder de roosters zit een schroefje. Links zie je hem zitten maar voor rechts moet je een slangenmens zijn om hem van onderen te kunnen zien zitten.
Je kunt hem wel gemakkelijk op de tast met een kruiskopschroevendraaier losdraaien. Tip: een cm losdraaien en dan het rooster met een schroevendraaien onderaan omhoog wippen.
Afbeelding
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2378
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » 31 okt 2016, 15:18

Ja komt vaker voor en is een behoorlijk gepruts. Ze zijn met tape en nietjes wel te repareren want mocht je een donor vinden, daar zijn ze meestal ook door de helft. Indertijd waarschijnlijk de verkeerde lijm gebruikt :evil: :evil:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Plaats reactie