Ontwaseming portieren werkt niet goed.

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4668
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » 21 nov 2009, 22:38

De praktijk heeft de theorie achterhaald.
Nu de dikke grijze buizen zijn afgesloten, lomt er niets meer door het vierkante rooster :twisted: :twisted: :twisted:
Gunther zijn bedenken is dus gegrond, want die dikke buis is voor de vierkante luchtroosters.
En dus zou die dunnere voor de portier ontwaseming moeten zorgen.

Foutje...... en moet de boel weer uit elkaar.
Heb nu alleen nog maar ventielatie boven bij de ruit en midden op het dashboard. :twisted: :twisted:

Hieronder de 2 slangen die weer terug geplaatst moeten worden.

Linkerzijde binnenkant
Afbeelding

Linkerzijde buitenkant
Afbeelding

Op elkaar gelegde 2 halve linker buizen
Afbeelding

Rechterbuis die aan elkaar genaaid is
Afbeelding

Gr Albert
Laatst gewijzigd door AlbertP op 22 nov 2009, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gunther
Administrator
Berichten: 2085
Lid geworden op: 15 sep 2004, 10:02
Locatie: Meeuwen

Bericht door Gunther » 21 nov 2009, 23:28

Geen idee wat er aan de hand is. Upload werkt gewoon:

Afbeelding

Ik ben bang dat, als je 't goed wilt oplossen, het dashboard er uit zal moeten... :cry:
Wellicht dat er met een soort van stofzuigerslang ook wel iets te fixen valt zonder dat het dashboard eruit moet.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4668
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » 22 nov 2009, 00:06

Ik wil eens bekijken of ik die deurslang eraf kan krijgen of dat in de roosterslangen makkelijker terug kan plaatsen.
En daarna die bruine deur slangen weer monteren...

Gr Albert
Ps foto`s ok computer1, en heb jij van die donor Saf toevallig die grijze buizen nog????
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
Gunther
Administrator
Berichten: 2085
Lid geworden op: 15 sep 2004, 10:02
Locatie: Meeuwen

Bericht door Gunther » 22 nov 2009, 10:06

Je foto's staan erbij.
Ik heb ze zo niet liggen, maar misschien binnenkort wel. Ik laat 't je wel even weten.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4668
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » 27 nov 2009, 18:37

In de afgelopen dagen weer aan de slag gegaan.
Doordat ik de 2 buizen eruit heb getrokken, bracht ik mij in een lastig parket.
Je kunt de buizen vrijwel onmogelijk terug plaatsen aan de rooster zijde.
Ik had er geen trek in om het hele dashboard uit elkaar te slopen, dus zocht ik een wat meer directere aanpak.
Eruit slopen met een grote schroevendraaier :oops: :oops: :oops: :oops:
Toen kreeg ik zicht hoe het zat.
Het rooster wordt door 1x schroefje van onder vandaan vastgemaakt.
Door deze weg te knippen en de schroef weg te tikken kon ik het rooster terug plaatsen (incl. de hele slang) via het roostergat.
Met een parker aan de onderkant van het zijrooster kon ik de boel op zijn plaats vastzetten.
Het is niet de mooiste oplossing, maar als ik er een beetje bruine verf op doe, valt het nauwelijks op :roll: :roll: :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door een aftakking te maken hoop ik nu ook enige warmte te krijgen naar mijn voeten, want de stappenmotor die de klep naar beneden schakeld, werkt niet.
Bij een volgende dashboard kanibalisatie zijn de stappen motoren aan de beurt.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
Gunther
Administrator
Berichten: 2085
Lid geworden op: 15 sep 2004, 10:02
Locatie: Meeuwen

Bericht door Gunther » 27 nov 2009, 21:07

Een parker in het dashboard van een initiale draaien????
Mijn hemel, Albert, wat doe je me aan. Ik heb er nu serieus spijt van dat ik 'm aan jou heb verkocht en niet aan een liefhebber. :wink:
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4668
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » 28 nov 2009, 00:47

Ik weet het,........ :cry: :cry: :cry: , maar nood heeft wetten gebroken :oops: :oops: :oops: .
Gelukkig is het rooster dat is getroffen, en niet het dashboard.
Niets structureels beschadigd :!: :D :D
Ik had het eerst geprobeerd om het onzichtbaar te bevestigen, maar de spanning erop was te groot om het met 2sec. lijm te fixeren :( :( :( .
Ik zoek nu nog naar een mooi klein en dun lang verzonken parker, dan valt het in het geheel niet meer op.
Net zoals het CC display met z`n 4 parkers :roll: :roll: :roll:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Shamrock
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:24

Bericht door Shamrock » 28 nov 2009, 09:58

Gunther schreef:Een parker in het dashboard van een initiale draaien????
Mijn hemel, Albert, wat doe je me aan. Ik heb er nu serieus spijt van dat ik 'm aan jou heb verkocht en niet aan een liefhebber. :wink:
Albert, dit lijkt op heiligschennis. Je bezorgt de echte Safranaten een bloedend hart :!: :evil: :wink: :D

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4668
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » 28 nov 2009, 11:31

Nu kan ik eindelijk mijn Safrane pin een mooi plekje geven.
Echt een collectors Item in een echte Ini, wat wil je nog meer :wink: :wink: :wink:
En een pleistertje op een bloedend hart staat ook niet echt, nee dan toch beter ook maar een pin kopen en het OP je hart drukken,
DAT is pas ECHT :lol: :lol:

Afbeelding

Echte liefde kent geen grenzen, en niet alles is klatergoud 8) 8) 8)

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben » 29 nov 2009, 09:33

Het schroefje kon je ook gewoon losdraaien. Deze is te bereiken via het koplamp-stel-plaatje.
Deze haak je eruit, vervolgens steek je een schroevendraaier loodrecht omhoog door het gat, et voila, je rooster komt er zonder knippen, scheuren, draaien, rukken etc eruit :)

Ohja, dan kun je hem ook weer normaal terugplaatsen. Sans parkers
Safrane II 2.0 RXE

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4668
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » 29 nov 2009, 14:11

Als het onbekend is hoe je hem eruit kan halen, sloop je de eerste keer de boel te veel.
Achteraf weten vele schijnbaar hoe het zit.
Alleen jammer dat dit pas verteld wordt NADAT het kwaad al geschied is.
Als je links het zekeringenklepje weghaald, dan kom je beter bij het schroefje :wink: :wink:

Any way, er zijn types Safrane die de buizen van geheel plastic hebbe, en niet van dat flutmateriaal :evil: :evil:
Of misschien zijn die al eens vervangen ivm voornoemde probleem......

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben » 29 nov 2009, 16:20

Excuus, ik had natuurlijk helderziend moeten zijn :P
*kuch*staat ook gewoon in het handboek*kuch* Hebben?

Mijn saf van 09/1997 had plastic buizen. Windkracht 10 kwam daar uit.
Mijn saf van 04/1999 heeft van die gekke ribbel/stofzuigerslang buizen. De portierontwazeming is volgens mij van hetzelfde spui ribbelspul. Met als gevolg een zwakkere luchtstroom door de ribbeltjes. Het enige voordeel van de flexibele pijp dat ik kan bedenken is dat het makkelijker te plaatsen is.
Safrane II 2.0 RXE

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4668
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » 29 nov 2009, 20:05

Natuurlijk *kuch...kuch* moet jij dat zijn, waar en wie zou dat anders moeten kunnen :D :D :wink: :wink:
En natuurlijk zou een boek veel overzichtelijker zijn, en natuurlijk heb ik interesse in zo`n boek...... :idea: :idea: :idea: , en natuurlijk zou ik je daar zeer dankbaar voor zijn, en natuurlijk zal jouw foto in de "Hall of Safrane-Fame" komen te hangen :roll: :roll: :roll: , direct naast mijn Inietje otofotootje....... dan kan je er de hele dag naar kijken, is dat niet geweldig :lol: :lol: :lol:

Als de luchtroosters eruit zijn, wordt het wel veel gemakkelijker,.....alhoewel .....de pijpen zitten, maar nu vindt de airback dat hij ook rechten heeft, en dus nu ZIJN alarm met Service melding moet laten zien :twisted: :? :? :?
Vervelen doe je nooit met een Safrane :cry: :cry: :cry:

`t Het zal mij benieuwen wat Ini in petto heeft als de achter hulpveren geplaatst worden.

Gr Albert
Ps Gerben, alvast bedankt voor het aanbod
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

marc1969
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 nov 2008, 15:54
Locatie: Stein LB

Bericht door marc1969 » 29 nov 2009, 20:11

nee albert je hebt gelijk vervelen doe je je met een safrane niet.
shamrock zijn safrane heeft weer last van olie lekage,en ik heb last van de automaatbak die soms in noodloop gaat.

marc1969
Safrane II; RXT 3.0 V6i - Bwj: 1997

Gebruikersavatar
Gunther
Administrator
Berichten: 2085
Lid geworden op: 15 sep 2004, 10:02
Locatie: Meeuwen

Bericht door Gunther » 12 dec 2010, 17:30

Ik had vandaag toevallig toch m'n airbag eruit liggen dus gelijk even gekeken wat er bij mijn wagen wordt gebruikt:

Afbeelding

Die variant bestaat dus ook nog. Ziet er wel redelijk degelijk uit. Het soort slang wat je in de keuken bij een afzuigkap tegenkomt maar dan wat steviger.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

Plaats reactie