Motorsteun

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
renaulist

Bericht door renaulist » vr apr 24, 2009 5:20 pm

daarintegen vreet er een randje in de tripoide omdat die niet zo flexibel is als de homokineet ,door dit randje gaat de as zoeken en trillen ,bonken kan ook maar dan is die al ver heen. het dif geeft geen bonk aleen wat rammelen, maar dat is nastelbaar

Riel

Bericht door Riel » vr apr 24, 2009 8:34 pm

wat kun je daar dan aan doen?
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k

Groen

Motorsteun

Bericht door Groen » wo feb 21, 2018 5:01 pm

Ik denk dat ik de onderste motorsteun moet verwisselen, misschien zelfs alletwee (ik las ergens dat onderop 2 of zelfs 3 steunen zijn? Ik las een draadje hierover op het forum. Is dat goed zelf te doen, of moet je ergens voor oppassen.

Nog iets. Ik zie bij Auto-onderdelen24.nl meerdere prijzen voor de steun (OEM nummber 7700412101), varieerend van 38 euro (FIBI Billstein) tot 58 euro (hutchinson). Op weer een andere website zie ik voor de FIBI Billstein zelfs een prijs van 125 euro. Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan, maar ik weet niet zeker of dat verstandig is. Ze zijn toch allen identiek (functioneel gezien). Iemand tips hierover? alvast bedankt.
Groeten
2.5 RXT, 07-2000, full options, 249k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km

safrance

Bericht door safrance » wo feb 21, 2018 11:52 pm

Ik heb hem lang geleden ook vernieuwd.
Het is een steun die het kantelen van de moter opvangt.
Je loopt geen risico als je een goedkope neemt.
Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k>>380k
Je vindt slechts wat je zoekt.

Groen

Bericht door Groen » do feb 22, 2018 12:13 pm

safrance schreef:Ik heb hem lang geleden ook vernieuwd.
Het is een steun die het kantelen van de moter opvangt.
Je loopt geen risico als je een goedkope neemt.
Bedankt, ga 'm maar bestellen want ik denk dat het lichte bonken als ik gas loslaat en rem daardoor komt. De garage had al een tijd geleden er al iets over gezegd namelijk. Dit weekend een nieuwe (gebruikte) bestuurdersgordel monteren want dat was een APK afkeur. Hij was inderdaad beschadigd (soms komt-ie tussen de deur vanwege slecht oprollen en slecht opletten van mijn kant). De nieuwe 2de hands gordel even geinspecteerd, de rol-veer die was deels losgeschoten. die zit achter een zwart plastic klick-dekseltje aan de zijkant. De veer nu maar in tegenstelde richting opgerold, deksel erop geklikt en de afsluiting verstevigd mbt tie-rap rondom (kan de veer nooit meer de deksel eraf drukken). Nu wordt de gordel weer lekker snel en stevig vastgetrokken op de rol. je moet trouwens zo'n systeem rechtop houden om uit te kunnen rollen, er zit een kogeltje in dat in een bepaalde richting rolt om te deblokkeren. Dat werkt alleen als je het systeem in de juiste positie rechtop houdt.

Hopelijk lukt het met die motorsteun op de brug en zijn de schroeven nog goed los te krijgen....Ach, het knutselen is toch ook wel leuk, zolang het behapbaar blijft. Je geniet nog meer van het rijden als je weet dat je zelf een aantal reparaties met success hebt gedaan (zoals met die xenon, straks de gordel en de motorsteun).
2.5 RXT, 07-2000, full options, 249k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km

safrance

Bericht door safrance » do feb 22, 2018 12:56 pm

Diezelfde opmerking over het bonken maakte mijn garage destijds ook. :)
Je kunt er redelijk goed bij, dus dat moet lukken.
Als je bodemplaat er nog onder zit, zal het wel meevallen met de roest.
Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k>>380k
Je vindt slechts wat je zoekt.

Plaats reactie