Op 2 wielen voor de hobby

Voor de Safrane liefhebbers die nog een hobby met wielen hebben
Plaats reactie
rpvanoyen

Op 2 wielen voor de hobby

Bericht door rpvanoyen » zo apr 22, 2012 10:16 pm

Hallo allemaal,

Naast werken blijft er gelukkig voldoende vrije tijd over om motor te rijden, en hier is daarvoor een prachtig plekje vrij gehouden.

In september '96 heb ik m'n motorrijbewijs gehaald en heb toen eerst maar eens gedurende twee jaar maandelijks een motor gehuurd, meestal een dag of wanneer het model mij beviel, een heel weekend. Ik had toen nog geen idee wat mij lekker lag of waar mijn gevoel naar uit ging, dus heb ik in die twee jaar ongeveer 18 verschillende motoren geproefd. Van naked bike tot chopper, van allroad tot semi-sport. Mijn allereerste huurmotor was een Suzuki VX800 Highlander, een paarse compleet met tophalf.

Mijn eerste eigen motor was ook een VX800 omdat er in die afgelopen twee jaar geen enkel type motorfiets hetzelfde compromis bood als de VX: optisch mooi V-twin blok, lekkere roffel, veel koppel, cardan-aandrijving en een comfortabele zit. Mijn VX was een maroon-rode 94-er die ik eind '98 van een particulier kocht, dus zij was 5 jaar oud en had slechts 20.000 km op de teller. Vervolgens heb ik haar 11 jaar bereden en vele gedenkwaardige uitstapjes gemaakt naar o.a. ZW-Engeland, Denemarken, Frankrijk, Duitsland en het neusje van de zalm, de Dolomieten. Ruim 60.000 km verder was onze relatie ten einde omdat de 60 krukas-pk's en de 70 Nm koppel mij niet meer konden bekoren. De VX is nu in de gelukkige handen van een Eindhovense schone.

Mijn huidige motor is een Yamaha FJR1300A uit 2003, een heerlijk soepele toerbuffel met zeer sportieve karaktertrekken. Relatief licht, zeer wendbaar en mooie modern-klassieke lijnen. Bovendien heb ik voorlopig weer m'n handen vol aan de 140 pk's en 140 Nm koppel.

Lees het fijne op http://www.bmvmotor.nl/fams_1.php.

Groeten,
René

Gunther
Administrator

Bericht door Gunther » ma apr 23, 2012 8:26 pm

Leuke motoren! Echte kilometervreters.
Zeker die FJR. Prima voor een rondje Europa. 8)
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

Plaats reactie