safrane bart 11/1992 3.0 v6

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » ma nov 13, 2017 9:19 am

AlbertP schreef:Maar daarbij is het vreemd dat ze dan een achterklep monteren die pas vanaf PhII werd gemaakt.... :?: :?: :?: :?:
Dat zullen ze in 1992 dan ook niet gedaan hebben. Dit is dus geen tussenmodel uit 1997.
Een van de eigenaren is creatief geweest.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

bart-fs1
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 10:25 am
Locatie: beveren-waas, belgië

Bericht door bart-fs1 » ma nov 13, 2017 2:44 pm

jaja, zeker dat laatste he, die achterklep is er pas later op gezet

foto van de motor:

Afbeelding

uiteraard is het geen biturbo, dat dekseltje heeft ook 1 vd vorige eigenaren erop gezet, ook op de voordeuren staat er een biturbo logo :-)

aangezien ik onbekend ben met de safrane, ik wou vandaag zelf eens onder de motorkap kijken, maar ik vond niet meteen de ontgrendelingshendel terug... waar hebben ze die verstopt?

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » ma nov 13, 2017 4:36 pm

bart-fs1 schreef:ik wou vandaag zelf eens onder de motorkap kijken, maar ik vond niet meteen de ontgrendelingshendel terug... waar hebben ze die verstopt?
In het midden diep verzonken in de klep onder het dashboard.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4638
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » ma nov 13, 2017 9:53 pm

Afbeelding

Kijkende naar de bougie kabel setting is jouw motor een 3.0 V6 12klepper met standaard 167Pk.
Zo te zien is ie op LPG/LPI omgebouwd.

Dat het géén Biturbo is kan je direct zien,.....hij mist nl de 2 RVS luchtpijpen aan de linker kant.
Ook de mooie Bi uitlaat is er niet, sterker nog, en zit géén originele uitlaat onder.
Daarnaast zitten op de voordeuren geen motor aanduidingen op.

Gezien het bouwjaar is het een 3.0 RXT met een AD08 automaatbak en is er later een andere set stoelen erin geplaatst (met Ergo pakket).
Werken de stoelen en memory van de spiegels ook?

Een beetje "Frankenstein" dus.
Het is zover ik op de foto kan zien wel leuk gedaan.... :wink:
Het enige wat vreemd blijft is dat de wielen maar 4 wielbouten heeft, terwijl álle v6en altijd 5-bouts zijn.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

boer
Berichten: 537
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » ma nov 13, 2017 10:13 pm

Was bij 25 ook zo
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » ma nov 13, 2017 10:24 pm

Misschien vond een vorige eigenaar de velgen zo mooi dat hij de wielnaven heeft vervangen door 4 gaats zodat deze velgen passen :?:
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

boer
Berichten: 537
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » ma nov 13, 2017 11:19 pm

Volgens mij is 5 gats ook bedoeld voor de zwaardere motoren dus eigenlijk niet helemaal goed ,is mij ooit vertelt
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2355
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » ma nov 13, 2017 11:42 pm

Ha een 3.0 op gas, in Frankrijk zijn er niet veel auto's op gas. De vorige eigenaar is zeker behoorlijk creatief geweest met de tuning/ombouw van deze auto. :lol: :lol: Is waarschijnlijk wel een liefhebber geweest :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » di nov 14, 2017 9:05 am

Jack de zeeuw schreef:Ha een 3.0 op gas, in Frankrijk zijn er niet veel auto's op gas. De vorige eigenaar is zeker behoorlijk creatief geweest met de tuning/ombouw van deze auto. :lol: :lol: Is waarschijnlijk wel een liefhebber geweest :wink:
Als het een Biturbo automaat op gas zou zijn geweest dan is het feest compleet. :lol:
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

bart-fs1
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 10:25 am
Locatie: beveren-waas, belgië

Bericht door bart-fs1 » di nov 14, 2017 12:02 pm

ik weet niet waarom jullie denken dat het een automaat is, dat is het dus niet, er zit inderdaad gas op, nog maar 4 jaar, dat moet eraf, als er iemand interesse heeft in het hele systeem? het is niet echt de bedoeling dat ik er morgen mee ga rijden ofzo he ;-)

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » di nov 14, 2017 12:27 pm

bart-fs1 schreef:ik weet niet waarom jullie denken dat het een automaat is, dat is het dus niet, er zit inderdaad gas op, nog maar 4 jaar, dat moet eraf, als er iemand interesse heeft in het hele systeem? het is niet echt de bedoeling dat ik er morgen mee ga rijden ofzo he ;-)
Dat van die automaat was een grapje (ik zei: zou zijn geweest)
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4638
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » di nov 14, 2017 2:10 pm

Heee geen automaat....?
Zeldzaam bij een 3.0 V6.
Dat verklaart dan ook de 4-bouts naven......?
Welke bak hangt er dan in?

Advies: zoek eerst even alle info bij elkaar en maak goede en duidelijke foto`s.
Nu maak je er een puzzel van met vele dwaalsporen :!: :!: :!: :!: :!:
De tekst bij je laatste foto is vreemd:
"aangezien ik onbekend ben met de safrane, ik wou vandaag zelf eens onder de motorkap kijken, maar ik vond niet meteen de ontgrendelingshendel terug... waar hebben ze die verstopt?"
Hoe kan je dan je foto maken zonder de motorkap te openen?

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

bart-fs1
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 10:25 am
Locatie: beveren-waas, belgië

Bericht door bart-fs1 » di nov 14, 2017 2:40 pm

alle foto's die ik tot nu toe heb geplaatst zijn er van de verkoper die ik heb gekregen voor ik em kocht, ik heb zelf nog geen foto's gemaakt, ik zamel gewoon wat info in op dit moment, ik ben geen safrane kenner hoewel ik vroeger wel al rijders heb ontmoet tijdens de lagunaclub meetings in spaarnwoude bv

boer
Berichten: 537
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » di nov 14, 2017 5:54 pm

Zo n gril zat ook op m n originele bacarra die ik had die blauwe
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2355
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » wo nov 15, 2017 2:11 am

AS1 schreef:
bart-fs1 schreef:ik wou vandaag zelf eens onder de motorkap kijken, maar ik vond niet meteen de ontgrendelingshendel terug... waar hebben ze die verstopt?
In het midden diep verzonken in de klep onder het dashboard.
Nog preciezer : Onderaan de stuurkolom, helemaal beneden. Maar misschien had je dat al ontdekt :wink:

Ik zag dat je in je 1e post nog een vraag had, die van de bandenmaat van de Biturbo :
225/45 -17
Het zijn geen 18" maar 17"OZ velgen.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Plaats reactie