safrane bart 11/1992 3.0 v6

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
bart-fs1
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 10:25 am
Locatie: beveren-waas, belgië

safrane bart 11/1992 3.0 v6

Bericht door bart-fs1 » za nov 11, 2017 7:58 pm

vanmorgen gaan ophalen in Lille, een '92er safrane met 3.0 v6 erin met 244000kms erop, ding reed goed, ik heb er toch 100km mee naar huis gereden, uiteraard veel werk aan onderaan de auto, moet nog bekijken wat precies allemaal

Afbeelding

voorlopig heb ik 2 vragen, ik dacht dat deze altijd op 5x108 velgen stond? deze staat echter op 4x100... en raag 2, wat is de originele bandenmaat voor de 18" velgen van de biturbo?

boer
Berichten: 537
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » za nov 11, 2017 8:19 pm

Mijn vorige stond idd op 16 inch 5 x108 .een rxe van 92 .maar deze heeft de achterkant van een fase 2
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

bart-fs1
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 10:25 am
Locatie: beveren-waas, belgië

Bericht door bart-fs1 » za nov 11, 2017 9:11 pm

die hebben ze er gewoon later op gezet, op de papieren staat effectief 11/1992, zouden ze naven ook veranderd hebben of waren de eerst v6'en gewoon 4-gaats?

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3541
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » zo nov 12, 2017 11:20 am

De wielen van een V6 dienen altijd 5-gaats te zijn :!:
Dus waarschijnlijk is er een andere motor in gezet.
Deze auto gaat waarschijnlijk zo niet door de strenge Belgische keuring komen omdat dit niet klopt met het gelijkvormingheidsattest.
Heb je schijf- of trommelremmen achter?
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » zo nov 12, 2017 1:32 pm

Ik heb nog nooit een Safrane met 4-gaats velgen gezien, wist niet dat ze er waren.
Het lijken overigens wel leuke velgen.
Enne ik zou er weer een ph1 klep opzetten, veel mooier :wink:
Is het interieur grijs leer :?: Heb je er foto's van ? Ik denk namelijk dat het de stoelen/bank van een Initiale zijn want het "gewone" leer is meestal zwart :)
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

bart-fs1
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 10:25 am
Locatie: beveren-waas, belgië

Bericht door bart-fs1 » zo nov 12, 2017 2:19 pm

als het zover komt is het voor oldtimer keuring, het is voor het plezier he, schijfremmen achteraan wel ja

donkergrijs leder interieur met heeel veel knopjes, ook de achterbank is elektrisch verstelbaar, verder een lijn in het hout binnenin, andere motor zou wel pech zijn :-p

bart-fs1
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 10:25 am
Locatie: beveren-waas, belgië

Bericht door bart-fs1 » zo nov 12, 2017 2:30 pm

Afbeelding

Afbeelding

bart-fs1
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 10:25 am
Locatie: beveren-waas, belgië

Bericht door bart-fs1 » zo nov 12, 2017 2:54 pm

chassis nummer begint met vf1b5440509.... daarmee weten jullie vast welke motor erin hoort te liggen? heb zelf al even gekeken in dialogys, motor is z7x dan, wat de v6 prv motor is, ik maakte me al even zorgen jongens! misschien hebben ze de naven veranderd om 4-gaats te hebben, ofwel waren de allereerste toch met 4 gaten uitgerust?

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3541
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » zo nov 12, 2017 5:23 pm

bart-fs1 schreef:als het zover komt is het voor oldtimer keuring, het is voor het plezier he
Dan moet je dit jaar nog naar de keuring gaan omdat de oldtimerleeftijd vanaf volgend jaar naar 30 jaar gaat.

Een B544 heeft inderdaad toch een Z7X motor maar die wielen vind ik vreemd.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

bart-fs1
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 10:25 am
Locatie: beveren-waas, belgië

Bericht door bart-fs1 » zo nov 12, 2017 5:43 pm

de regels blijven, ik mag ook in de toekomst nog gaan, alle auto's tem 31/12/92 mogen 25 jaar zijn, elke auto vanaf 01/01/93 mogen pas oldtimer als ze 30 zijn, dat zijn de nieuwe regels, staat zeer duidelijk op papier :-)

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3541
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » zo nov 12, 2017 8:19 pm

bart-fs1 schreef:de regels blijven, ik mag ook in de toekomst nog gaan, alle auto's tem 31/12/92 mogen 25 jaar zijn, elke auto vanaf 01/01/93 mogen pas oldtimer als ze 30 zijn, dat zijn de nieuwe regels, staat zeer duidelijk op papier :-)
Die interpretatie had ik nog niet gevonden. Heb je ook een link?
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

bart-fs1
Berichten: 17
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 10:25 am
Locatie: beveren-waas, belgië

Bericht door bart-fs1 » zo nov 12, 2017 8:49 pm


Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » zo nov 12, 2017 9:52 pm

Aha, dat zijn de regels in Belgie, daar had ik even overheen gelezen :roll:
Ik heb er nog 1 staan uit 92 met 5 gaats naven, ik denk dat er iets aan veranderd is of het is een prototype geweest. :lol: :lol:
De 25 V6 was trouwens ook al met 5 gaten :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4640
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » zo nov 12, 2017 11:59 pm

Hallo Bart,

Gefeliciteerd met een wel heel bijzondere Safrane.
Het lijkt erop dat jouw Safrane een verzameling is van diverse uitvoeringen.
Misschien moest Renault nog een beslissingen nemen welke richting ze uit zouden gaan met de uitvoeringen van de uitrusting.
Maar daarbij is het vreemd dat ze dan een achterklep monteren die pas vanaf PhII werd gemaakt.... :?: :?: :?: :?:
Zo te zien past ie ook niet helemaal, hij steekt een beetje over ten opzichte van de rondingen bij het achterlicht.
Het voorfront bij de gril is geen standaard PhI uitvoering, lijkt meer op een Biturbo gril.
Heb je een foto van de motor?

Van de 3.0 V6 cilinders heb je 2 typen, Namelijk de 12 klepper en de 24 klepper.

12 klepper


Afbeelding




24 klepper

AfbeeldingAfbeelding


Stuur eens een foto van jouw Safrane...?

Naarmate het vermogen groter wordt zullen de moerbouten toenemen.
5-gaats hebben bv de 2.2Vi, 2.5 en de 3.0 motoren.
Het is erg verwarrend bij jou auto.
Of is het een uitvoering die alleen in Frankrijk geleverd is?

Kan jij eens een foto maken onder de motorkap op het schutboard van het type plaatje?
Aan de hand daarvan kunnen de "geleerden" alles achterhalen wat er zoal in zou moeten zitten.....

tAfbeelding


Wel een leuke puzzel is deze Safrane..... :lol: :lol: :lol:


Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » ma nov 13, 2017 6:10 am

De grille is er wel 1 van de phase 1, deze zit los van de bumper. De Biturbo heeft hiervan een afgeleide en zit vast aan de bumper.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Plaats reactie