350.000

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Gebruikersavatar
safrance
Berichten: 520
Lid geworden op: do dec 02, 2010 6:50 pm
Locatie: De Kempen

Bericht door safrance » do mar 09, 2017 11:41 pm

Ik heb je project over het repareren van de dorpels met belangstelling gelezen. :)
Ook het project van Arno over het subframe. :) :)
Dat geeft de burger moed om als er stevige roest opduikt dit met succes aangepakt kan worden, en dat zal ik zeker doen. :)

Maar dat neemt niet weg dat de roest zal blijven optreden, ook als je geregeld controleert en de roest behandelt met bv RX5. De oliekoeler wordt af en toe behandeld met antiroest van HG, dat werkt ook heel goed. Van bodyschutz erover spuiten ben ik geen voorstander, je moet dan zeker weten dat er geen vocht bij kan omdat je dan niet ziet hoe het daaronder toch gewoon verder roest.
Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k>>380k
Je vindt slechts wat je zoekt.

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4640
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr mar 10, 2017 3:25 am

Ik heb de volgende stappen gedaan:
- Roestplekken ruim weg geslepen
- Plaatwerk stukken erin gelast
- Roestbinder (novorox) Binnen/buitenkant dorpel ingespoten
- Zinc-spay eroverheen
- Body schutz in de kokerbalk gespoten
- Daarna Primer buiten zijde alles ingespoten
- Kleurlak op de buiten zijde (diverse lagen)
- Blanke lak +/_ 6 lagen.
- Body schutz buitenzijde kokerbalk
- Plactic kap monteren

De roest zal daar voorlopig weinig vat meer hebben....

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » vr mar 10, 2017 5:38 pm

Denk ik ook hoor, als je dat zo aanpakt zul je je op die plaatsen daarover voorlopig geen zorgen meer hoeven maken :lol:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
jerryvr
Berichten: 200
Lid geworden op: za mei 08, 2010 4:42 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door jerryvr » vr mar 10, 2017 5:49 pm

AlbertP schreef:Ik heb de volgende stappen gedaan:
- Roestplekken ruim weg geslepen
- Plaatwerk stukken erin gelast
- Roestbinder (novorox) Binnen/buitenkant dorpel ingespoten
- Zinc-spay eroverheen
- Body schutz in de kokerbalk gespoten
- Daarna Primer buiten zijde alles ingespoten
- Kleurlak op de buiten zijde (diverse lagen)
- Blanke lak +/_ 6 lagen.
- Body schutz buitenzijde kokerbalk
- Plactic kap monteren

De roest zal daar voorlopig weinig vat meer hebben....

Gr Albert
Ik weet in ieder geval zeker dat die dorpels de rest van de auto overleven :)
Tesla Model 3 (In bestelling)
Hyundai Tucson (Aflopend)
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld, Bleu Crépuscule (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXE - handgeschakeld, Vert Abysse (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld. Vert Fiji (Overleden)

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4640
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr mar 10, 2017 11:32 pm

Één ding is zeker waar..... hij zal mij gaan overleven :P :P :P :P
Maar ja .... dat is ook niet zó moeilijk :cry: :cry: :cry:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Plaats reactie