schade gereden

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2355
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » di mei 31, 2016 11:16 am

Dat is mooi dat je er 1 hebt gevonden. Is het een Ph 1 c :?: Anders moet je nog strippen hebben :?: :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » di mei 31, 2016 11:26 am

Het is een fase 1. Ik wil het graag origineel houden.
Ik heb de gekronkelde sierlijst van de rampplek meegenomen. Daarvan moet ik het V6 stukje in de vervangende lijst kunnen zetten. Die is uiteraard wel beschadigd. Als jij een mooiere V6-lijst hebt dan hou ik me aanbevolen.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2355
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » wo jun 01, 2016 1:08 am

Nee helaas V6-inzetstukjes heb ik niet, wel Baccara inzetstukjes. :roll:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
Elegance
Berichten: 318
Lid geworden op: vr jun 15, 2012 10:05 pm

Bericht door Elegance » za jun 04, 2016 3:14 pm

Jeetje wat zonde, als ik zo mijn Safrane in de soep zou rijden dan zou ik mij niet meer in de spiegel aan kunnen kijken voor de komende dagen :roll:

Ga je de auto nog herstellen of wordt dit toch een donorauto? Zal vast niet goedkoop zijn deze auto te laten herstellen. Misschien is het beter je verlies te nemen en op zoek te gaan naar een nette phase II? (ik vloek in de kerk misschien, maar toch)

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » za jun 04, 2016 5:00 pm

Hoe vinden jullie mijn Safrane Bicolor :twisted:
Het zou wel lachen zijn om zo te gaan rijden. :lol:

Afbeelding

Vandaag de portieren van ingewanden ontdaan en gecontroleerd of alles past.
Het achterportier hing gelijk goed. Niets aan doen.
Het voorportier echter niet (zoals verwacht). De deur hing te ver naar achteren (op de uiterste verstelling) en kon niet eens dicht.
Het onderste scharnier was krom.

Buurman is monteur en plaatwerker. Hij heeft mbv een bankschroef en ne helen groten moker (3 kg) het scharnier weer rechtgeslagen. Dat was beter. Na ter plekke op de auto nog wat meer de scharnieren mishandelen paste de deur weer.
Nog een ding over: het portier zit te ver naar binnen ter hoogte van de spiegel. Nu blijken de scharnieren iets te ver naar binnen te staan omdat achterliggend plaatwerk naar binnen is gekomen.
Dit gaat opgelost worden met vulplaatjes. Ondertussen ga ik het plaatwerk voorbereiden voor de spuiter.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4638
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » za jun 04, 2016 7:57 pm

Als ie ter hoogte van de spiegel teveel naar binnen staat is de linker B-stijl toch ook wat naar binnen gekomen.
Eraan trekken zal niet echt veel doen...
Mij lijkt dat je het met een pers met verlengstukken dat moet doen.
Vanaf de rechter drempel en lang dit hout ertussen, dan verlengstukken van de pers hulpstukken eraan, de pers eraan en hem plaatsen op dié plaats waar die naar buiten moet.
Als die onder druk op zijn plaats zit zal die iets terug veren, dus dan even kijken hoeveel je hem moet "overdrukken" om hem op zijn juiste plaats te krijgen.
Je kan het ook meten vanuit de midden van de auto naar de rechter stijl en daarna naar de linker stijl.
Dan weet je iig hoeveel cm ie naar buiten moet komen....
Misschien heeft ie plaatwerker zo`n pers. Het zou een standaard gereedschap voor hem moeten/kunnen zijn :wink: :wink:

Als alles weer op zijn plaats zit kan je verder met spuiten.
Je ben iig wel goed bezig !!!!11

Gr Albert
Ps. ik zie liever een Bi-Color Safrane dan een Camry :lol: :lol: :lol:

Zo ziet zo`n pers set eruit, misschien kan je ergens lenen of huren?
Afbeelding
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » za jun 04, 2016 8:36 pm

Albert, de stijlen staan wel goed. Het punt waar de portierscharnieren op zijn bevestigd is naar binnen gekomen. Hierdoor staat het portier boven te dicht op de A-stijl en beneden dieper dan het scherm.
Dit is eenvoudig op te lossen met vulplaatjes.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4638
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » za jun 04, 2016 8:56 pm

Vulplaatjes kan als het niet teveel is, maar is geen elegante manier.
Zo te zien is het een streep of 3 dat ie naar binnen staat?
Hoe zit die in de deur sponning?
Als dat wel goed is, kan je dan wat met het scherm naar binnen?

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
safrance
Berichten: 518
Lid geworden op: do dec 02, 2010 6:50 pm
Locatie: De Kempen

Bericht door safrance » di jun 07, 2016 3:14 pm

Goed bezig Anne!
Dit is wel de eerste keer dat ik een witte Safrane zie :o (althans plaatwerk er van)
Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k>>380k
Je vindt slechts wat je zoekt.

Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: wo mar 02, 2011 1:24 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk » di jun 07, 2016 8:10 pm

AS1 schreef:Hoe vinden jullie mijn Safrane Bicolor :twisted:
Heel gaaf om te zien dat je er zo gauw bovenop zit. Kan het heel erg waarderen [smilie=bow.gif]
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » di jun 07, 2016 9:22 pm

Thx. Het streven is de auto voor de meeting klaar te hebben. :D
Morgen rij ik langs de spuiter voor een prijsopgave en datum.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4638
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » di jun 07, 2016 10:49 pm

Whauwww Anne, wat is dat een mooi idee :lol: :lol: :lol:
Echt super bezig joh !!!!
Maar maak er geen haastwerk van en blijf secuurheid altijd in de gaten houden....

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4638
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » za jun 11, 2016 11:09 am

Hai Anne,
Hoe staan je vorderingen?
Heb je het scharnierprobleem inmiddels al opgelost?
Heb je het plaatwerk al geprept?

We leven allen natuurlijk mee en volgen je op de voet :P :P :P :P

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » za jun 11, 2016 11:46 am

Bezig met de portieren te ontdoen van alle plastic meuk. Met name de drukkopjes waar het paneel in klikt krijg je echt niet heel meer er uit.
Maandag gaat het spul naar de spuiter. Daarna lang weekend om de boel in elkaar te zetten.

De kleur komt op de grens van of je kleurverschil kunt zien. Met de watergebaseerde lakken is de keuze van kleuren er niet beter op geworden.
Eerst maar eens het resultaat afwachten. Het achterscherm ook spuiten kan altijd nog.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

rzasa
Berichten: 187
Lid geworden op: wo mar 09, 2016 11:47 am

Bericht door rzasa » za jun 11, 2016 12:57 pm

Spannend! Hopelijk valt het kleurverschil mee, of beter, zie je het niet!

Of anders: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... -216-17377

Helemaal wit! :idea:

Plaats reactie