Verwijderd

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3598
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » 06 sep 2014, 09:00

Ashvan schreef:Als je gaat googlen vind je hem toch wel in de bouwjaren voor 1995.
Dus hij bestaat toch wel.
In Belgie ja. Lezen is ook een vak...
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Ashvan
Berichten: 492
Lid geworden op: 12 feb 2007, 13:37
Locatie: Nijmegen / Venray

Bericht door Ashvan » 06 sep 2014, 11:53

Niet alleen belgie.
1998 Safrane 2.5 20v RXT zwart @ 330k / verkocht
1999 Safrane 3.0 24v RXT grijs @230k / verkocht
2003 Vel Satis 3.5 Initiale blauw
2008 Laguna 2.0T Initiale zilver

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3598
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » 06 sep 2014, 12:44

Ashvan schreef:Niet alleen belgie.
Links? Er zullen Nederlandse Safranes zijn die oorspronkelijk uit Belgie komen of mensen die het verkeerd in hun advertentie zetten enz.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Ashvan
Berichten: 492
Lid geworden op: 12 feb 2007, 13:37
Locatie: Nijmegen / Venray

Bericht door Ashvan » 06 sep 2014, 12:48

Ik bedoel niet nederland. Maar zag er ook een op een poolse site denk ik. Het leek voor mij pools maar kan ook wat anders zijn natuurlijk.
1998 Safrane 2.5 20v RXT zwart @ 330k / verkocht
1999 Safrane 3.0 24v RXT grijs @230k / verkocht
2003 Vel Satis 3.5 Initiale blauw
2008 Laguna 2.0T Initiale zilver

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » 06 sep 2014, 17:53

De Saf PHI met 2.0 Renaultmotor staat in de folder van april'95 voor het eerst voor de Nederlandse markt genoteerd. Dit is gedaan om de instapprijs wat lager te maken aangezien de wagen lastig verkocht.
Ook in Frankrijk zoiets, de Saf PHII had de RTE2.0 (B54L05)10cv, daar kwam voor de hun markt een RTE2.0 (B54L0C) naast met slechts 7cv.
In Belgie zal het net zo gegaan zijn denk ik.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
Elegance
Berichten: 327
Lid geworden op: 15 jun 2012, 23:05

Bericht door Elegance » 06 sep 2014, 18:25

verwijderd
Laatst gewijzigd door Elegance op 25 mei 2015, 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Te koop: 06-'99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Te koop: 12-'00 bleu methyl Renault Megane Break 1.4-16V expression, div. upgrades

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3598
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » 06 sep 2014, 19:02

Elegance schreef:Paar keer inspuiten zou ook moeten werken.
Geef met een hamer dan ook even wat tikken zodat de olie nog beter kan inkruipen (wel iets ertussen doen om beschadiging te voorkomen). Uiteindelijk zullen ze dan wel loskomen.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » 08 sep 2014, 15:35

Ik heb nog nooit een poelietrekker gebruikt voor de rw armen, beetje wrikken met beleid, is nog altijd gelukt.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
Elegance
Berichten: 327
Lid geworden op: 15 jun 2012, 23:05

Bericht door Elegance » 20 dec 2014, 01:03

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Elegance op 07 apr 2015, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Te koop: 06-'99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Te koop: 12-'00 bleu methyl Renault Megane Break 1.4-16V expression, div. upgrades

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3598
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » 20 dec 2014, 12:42

De oliekoeler is niet meer leverbaar maar kan eenvoudig worden nagemaakt door een loodgieter. Andere koelers van Renault passen na aanpassing ook. Zie hier.

De roest aan het subframe kan veel erger. Af een toe met HG roestoplosser bespuiten stopt de roestvorming.

De toerentellernaald (en andere meters) kunnen blijven hangen omdat het plastic achter de meters los komt.

Het display kun je lostrekken na verwijderen drie kleine Torx schroefjes onderaan.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Gebruikersavatar
Elegance
Berichten: 327
Lid geworden op: 15 jun 2012, 23:05

Bericht door Elegance » 20 dec 2014, 18:50

verwijderd
Laatst gewijzigd door Elegance op 07 apr 2015, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Te koop: 06-'99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Te koop: 12-'00 bleu methyl Renault Megane Break 1.4-16V expression, div. upgrades

Gebruikersavatar
Elegance
Berichten: 327
Lid geworden op: 15 jun 2012, 23:05

Bericht door Elegance » 13 jan 2015, 23:28

verwijderd
Laatst gewijzigd door Elegance op 25 mei 2015, 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Te koop: 06-'99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Te koop: 12-'00 bleu methyl Renault Megane Break 1.4-16V expression, div. upgrades

Gebruikersavatar
Boudie
Berichten: 326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 13:06
Locatie: Roermond

Achtermat uit 1 stuk

Bericht door Boudie » 13 jan 2015, 23:42

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen: ik heb juist gezocht naar een leverancier die de achtermat uit 1 stuk kon leveren. Ik vind het juist prima uitzien nu het kleurverschil met de bekleding over de tunnel niet meer zichtbaar is.
Safrane 2.0 RTE 1997: automaat, leer, xenon, 233k
Safrane 2.5 RXE 1997: automaat, leer, 115k

Gebruikersavatar
Elegance
Berichten: 327
Lid geworden op: 15 jun 2012, 23:05

Bericht door Elegance » 21 mar 2015, 23:07

verwijderd
Laatst gewijzigd door Elegance op 25 mei 2015, 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Te koop: 06-'99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Te koop: 12-'00 bleu methyl Renault Megane Break 1.4-16V expression, div. upgrades

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3598
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » 22 mar 2015, 11:01

Elegance schreef: Ik moet zeggen dat de Safrane met 16'' wielen echt een stuk prettiger rijdt, de auto staat hoger waardoor verkeersdrempels makkelijker te nemen zijn en ik heb meer grip dankzij het brede rubber. Ik begrijp dan ook niet waarom Renault 15'' voldoende achtte. Anyway, de originele Safrane wielen met zo goed als nieuwe winterbanden (dank u wel vorige eigenaar) heb ik nu liggen voor de echt ijzige dagen van het jaar.
Je auto staat als het goed is helemaal niet hoger. Je velg is hoger maar de band platter.
Als je wiel groter zou zijn dan zou je snelheidsmeter teveel afwijken.

Op de 2.2i zitten zelfs maar 14" velgen en ik kan je vertellen dat dit bijzonder comfortabel maar toch stabiel rijdt.
Met 15" velgen heb je betere stabiliteit maar je gaat richels al wat meer voelen. Dit is de welhaast ideale combinatie.
Met 16" ga je duidelijk merkbaar veer- en geluidscomfort inleveren. Dit moet je acceptabel vinden.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Plaats reactie