Verwijderd

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Gebruikersavatar
Elegance
Berichten: 318
Lid geworden op: vr jun 15, 2012 10:05 pm

Verwijderd

Bericht door Elegance » wo sep 03, 2014 12:18 am

verwijderd
Laatst gewijzigd door Elegance op ma mei 25, 2015 4:38 pm, 6 keer totaal gewijzigd.

jans
Berichten: 72
Lid geworden op: do nov 24, 2011 10:25 pm

Ruitenwissers demonteren

Bericht door jans » wo sep 03, 2014 8:38 pm

Demonteer ze bij voorkeur m.b.v. een kleine poulie-trekker. Als je gaat wrikken aan de armen
willen ze wel eens afbreken, of de as v/d ruitenwisser motor......

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » wo sep 03, 2014 8:42 pm

En smeer de spiebaan in met wat tectyl dan komen ze voortaan gemakkelijk los.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: wo mar 02, 2011 1:24 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk » do sep 04, 2014 10:37 am

Ik heb ook speciaal een poulietrekker gekocht om de wisserarmen te kunnen verwijderen en zelfs daarmee was het een behoorlijk operatie omdat de motorkap mij in de weg zat.
Zoals WillemS al aan gaf heb ik ze in het vet gezet om ze de volgende keer makkelijker te kunnen verwijderen. Bij mij zat de parafan aan de bestuurderszijde verstopt waardoor het water via de kachelventilator naar binnen kon als ik een bocht naar rechts maakte. Toen ik het letterlijk naar binnen zag komen lopen was het tijd om actie te ondernemen. De kachelmotor maakt het nog goed overigens.
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit

Gebruikersavatar
Luigi
Berichten: 175
Lid geworden op: zo nov 04, 2012 9:23 pm
Locatie: Morkhoven Belgie

Bericht door Luigi » do sep 04, 2014 2:15 pm

de manier dat ik mijn ruitenwissers verwijder
draai de moer los maar laat ze op de draad zitten (uiteinde) om losschieten te vermijden
dan benodigdheden 2 hamers en mijn vrouw :shock:
ik laat mijn vrouw de arm optillen zodat er wat trekkracht op zit
dan plaats ik 1 hamer aan de onderzijde van de arm en geef een tik met de andere aan de bovenzijde .
niet te hard en precies slaan dan is hij direct los
veel sucses :wink:
Safrane 2.0 RT Phase I 1993 Leder Automaat op stal gezet wegens verlaten oldtimerleeftijd
Mazda 626 coupe 2.0 L 12 kleppen van 1990 voor mijn midlifecrisis.Oldtimer
Peugeot Ion 2012 Full electric tweedehands wegens ideaal voor stad en veel goedkoper rijden nu eerste wagen [smilie=wub.gif]

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3541
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » do sep 04, 2014 6:51 pm

Luigi schreef:de manier dat ik mijn ruitenwissers verwijder
draai de moer los maar laat ze op de draad zitten (uiteinde) om losschieten te vermijden
dan benodigdheden 2 hamers en mijn vrouw :shock:
ik laat mijn vrouw de arm optillen zodat er wat trekkracht op zit
dan plaats ik 1 hamer aan de onderzijde van de arm en geef een tik met de andere aan de bovenzijde .
niet te hard en precies slaan dan is hij direct los
veel sucses :wink:
Welkom Elegance. In een Safrane zit je hoog vergeleken met een Duitse auto. Wat beter is, is persoonlijk. Het stapt wel lekker in in een Safrane.

Luigi, je hebt volgens je onderschrift een 2.0 uit 1993. Was die er toen al in Belgie? In NL was de kleinste destijds een 2.2
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » do sep 04, 2014 8:31 pm

AS1, Ik heb zelf een Ph I gehad in Nederland, met 2.0 motor de manoir.
Was een 1995cc. met 107 DIN pk. Fiscaal in Frankrijk en Belgie interessant.
mvg WillemS
Laatst gewijzigd door WillemS op do sep 04, 2014 8:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
Luigi
Berichten: 175
Lid geworden op: zo nov 04, 2012 9:23 pm
Locatie: Morkhoven Belgie

Bericht door Luigi » do sep 04, 2014 8:33 pm

Ja die was er al in 1992 toen het model uitkwam.
ik heb dus een 2.0 RT met 8 kleppen en automatische versnellingsbak.
Heb er momenteel 185000 km opstaan en buiten een elektronische gremlin nu en dan rijdt hij nog zeer goed voor zijn jaren ik ben er zeer tevreden mee :wink:
Safrane 2.0 RT Phase I 1993 Leder Automaat op stal gezet wegens verlaten oldtimerleeftijd
Mazda 626 coupe 2.0 L 12 kleppen van 1990 voor mijn midlifecrisis.Oldtimer
Peugeot Ion 2012 Full electric tweedehands wegens ideaal voor stad en veel goedkoper rijden nu eerste wagen [smilie=wub.gif]

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3541
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » do sep 04, 2014 9:12 pm

WillemS schreef:AS1, Ik heb zelf een Ph I gehad in Nederland, met 2.0 motor de manoir.
Was een 1995cc. met 107 DIN pk. Fiscaal in Frankrijk en Belgie interessant.
mvg WillemS
Maar die was er volgens Autoweek pas in 1995 niet in 1993.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
Luigi
Berichten: 175
Lid geworden op: zo nov 04, 2012 9:23 pm
Locatie: Morkhoven Belgie

Bericht door Luigi » do sep 04, 2014 11:49 pm

in Belgie is de manoir nooit uitgebracht Wel de RN en RT
Safrane 2.0 RT Phase I 1993 Leder Automaat op stal gezet wegens verlaten oldtimerleeftijd
Mazda 626 coupe 2.0 L 12 kleppen van 1990 voor mijn midlifecrisis.Oldtimer
Peugeot Ion 2012 Full electric tweedehands wegens ideaal voor stad en veel goedkoper rijden nu eerste wagen [smilie=wub.gif]

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4640
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr sep 05, 2014 4:13 pm

Ook ik heb een PhI gehad.
Dit was een RT met een 12klepper 2.2 Ltr motor. ongeveer 129Pk
Een RN had een 8 klepper 2.2 Ltr. met rond de 105Pk.
Van een 2.0 Ltr heb ik in een PhI nog niet gehoord, die zijn pas later in Nederland gekomen in de PhII en dat waren geen Renault motoren maar van Volvo.
Gelijktijdig kwamen ook de 2.5 Volvo motoren die ook alleen in de PhII zijn ingebouwd.
Of er in België andere motoren in een PhI zijn ingebouwd....?

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » vr sep 05, 2014 4:20 pm

En toch was mijn 1e Safrane een PhI met een 2.0 motor met handbak 107pk
14"wielen met 185/70 14 erom, velgen met 4 boutgaten.
De toen leverbare 2.2 had 110 pk. er was ook nog een 2.2Vi (12klepper) met 140pk.
En natuurlijk de PRV v6, de Biturbo en 2 diesels 2.1 en 2.5.
mvg WillemS
p.s. heb zelfs de folder nog.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3541
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » vr sep 05, 2014 5:27 pm

AlbertP schreef:Van een 2.0 Ltr heb ik in een PhI nog niet gehoord, die zijn pas later in Nederland gekomen in de PhII en dat waren geen Renault motoren maar van Volvo.
Er was wel een 2.0 van Renault in de fase 1 maar pas vanaf 1995.

1992-1995:
Afbeelding

1995-1996:
Afbeelding
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4640
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr sep 05, 2014 7:35 pm

Ok, dus de 2.0i is 2 jaar geproduceerd, in `95 en `96.
Dus vlak voor de PhII uit kwam, een soort tussen model?
Het lijkt erop dat Renault de oude voorraad aan de man probeerde te brengen en de rest voorraad te slijten.
Dat tussen model heeft al meer voor verwarring gezorgd :cry: :cry: :cry:
Nu komt er dus ook de 2.0i erbij.....( ik neem aan dat het een Renault motor is??)

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Ashvan
Berichten: 492
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 1:37 pm
Locatie: Nijmegen / Venray

Bericht door Ashvan » vr sep 05, 2014 10:38 pm

Als je gaat googlen vind je hem toch wel in de bouwjaren voor 1995.
Dus hij bestaat toch wel.
1998 Safrane 2.5 20v RXT zwart @ 330k / verkocht
1999 Safrane 3.0 24v RXT grijs @230k / verkocht
2003 Vel Satis 3.5 Initiale blauw
2008 Laguna 2.0T Initiale zilver

Plaats reactie