De weg naar de Safrane

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Plaats reactie
Jesper

De weg naar de Safrane

Bericht door Jesper » wo jul 23, 2014 9:41 pm

Hallo allen,

Nog maar kort ben ik op dit forum, ik ben een ex-bezitter van een Safrane, maar nog steeds enthousiast en wellicht in de toekomst opnieuw eigenaar. Wat ik aan jullie wilde vragen is, hoe zijn jullie zelf eigenlijk bij de Renault Safrane terecht gekomen, wat is kort gezegd het verhaal? Dit heb ik op het forum nog niet terug kunnen vinden, maar het lijkt me wel interessant om te weten! Daarom stel ik mijn vraag ook even in dit gedeelte van het forum.
Zelf heb ik jaren in een Safrane van de tweede lichting gereden, tot 2008 ongeveer. Ik vond het altijd een extreem comfortabele auto en, of het geluk was of niet, ik heb er ook weinig problemen mee gehad. Het ontwerp van de auto vond ik altijd al mooi en eigenzinnig, wat bij mij een pluspunt is! Iets dat ik bijvoorbeeld ook bij sommige oude Citroëns waardeer. Inmiddels heb ik hem dus helaas al niet meer. Voor mijn werk moest ik een voordelige auto met een grote laadruimte hebben. Een compact busje, zoals een Peugeot Partner, een VW Caddy of een Renault Kangoo, lag dus voor de hand. Online heb ik het aanbod in de gaten gehouden en gezocht naar een voordelig exemplaar bij autoscout24, dat een paar opties zoals airco erop had. Uiteindelijk is het een Kangoo (bedrijfsuitvoering) geworden. Een hele praktische, no-nonsense auto, maar ik mis wel de ruimte en het comfort aan boord, wat je bij de Safrane wel had. Daarom denk ik er wel over om, als de mogelijkheid zich voordoet, weer eentje op de kop te tikken. Niet als auto voor dagelijks gebruik, maar voor de hobby. Maar goed, dat is dus allemaal toekomstmuziek.
Ik ben wel benieuwd hoe lang jullie het al rijden en wat de Safrane voor jullie een bijzonder auto maakt.
Jesper :)
Laatst gewijzigd door Jesper op wo aug 06, 2014 3:20 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

digitalpunk

Bericht door digitalpunk » wo jul 23, 2014 10:59 pm

Hoi Jesper,

Wat leuk om een naamgenoot te treffen op het Safrane Forum.
Ik ben in maart van 2011 een groene 2.0 uit 1998 tegen het lijf gelopen na een proefrit met een laguna.
De proefrit in de Safrane was eigenlijk een formaliteit want vanaf het moment dat ik neerplofte was ik al overtuigd.
Ik zocht een niet-zo-voor-de-hand-liggende auto, eentje waarmee je onopvallend door het verkeer kunt gaan, maximaal comfort en een lage aanschafprijs.
Deze 2.0 heb ik ongeveer een half jaar gehad en aan een oud-collega doorverkocht. Hij heeft er nog anderhalf jaar in gereden en 'm vervolgens aan zijn schoonvader doorverkocht. Die rijdt er nog steeds met veel plezier in rond.
In augustus 2011 kwam ik hier op het forum de 24v tegen van Sheriff, die hem aan bood.
Volgende maand heb ik 'm drie jaar en tot aan vanavond had ie me nog niet laten staan.
Magoed, een defecte brandstofpomp met 317.000km is natuurlijk geen verassing.
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit

Jesper

Bericht door Jesper » ma sep 01, 2014 7:08 pm

Bedankt voor je bericht, interessant om te lezen!

Plaats reactie