Afscheid van El Safrano

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Plaats reactie
rtificial
Berichten: 22
Lid geworden op: do jun 02, 2011 12:31 pm
Locatie: Stabroek

Afscheid van El Safrano

Bericht door rtificial » wo mei 14, 2014 2:16 pm

Het is zo ver. Na de afgelopen 3 jaar trouwe kameraad van mijn vrouw te zijn geweest gaat de Safrane er nu uit.
Bij de keuring begin men te mopperen dat het chassisnummer nu echt niet meer leesbaar was. Daarvoor moet iemand van Renault blijkbaar naar de garage komen om het nummer opnieuw zichtbaar te maken en hier een speciaal attest van af te geven.
Daarnaast is de hele uitlaat toe aan vervanging.

Omdat m'n lief volgend jaar eigenlijk toch al een nieuwe auto zou krijgen is het me niet meer waard de werken nu uit te laten voeren.

Is het nog de moeite waard de auto ergens te koop aan te bieden?

Het is een RXE 2.0 uit 1998, automatische versnellingsbak, climate control. Ik heb er ook nog een set winterbanden bij, en ik denk nog een set dakdragers.
Ik heb em nog niet in het vraag en aanbod forum gezet, omdat ik er niet zeker van ben of het nog de moeite loont voor mensen.
Safrane 2.0 RXE Automaat 1998

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » wo mei 14, 2014 5:52 pm

Je kunt hem er altijd inzetten, de problemen die jij hebt met de keuring zal een ander daarmee ook hebben dus het zal dan voor onderdelen zijn :?
Hoeveel km heeft hij gelopen en eventueel een fotootje erbij doet het altijd beter. :?:
Wat is er aan de hand met het chassisnr. :?: Dat staat toch onder de motorkap in het rechtervoorspatbord is het daar zo roestig of moet hij gewoon gewassen worden :lol: :lol:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

rtificial
Berichten: 22
Lid geworden op: do jun 02, 2011 12:31 pm
Locatie: Stabroek

Bericht door rtificial » wo mei 14, 2014 9:51 pm

Jack de zeeuw schreef:Je kunt hem er altijd inzetten, de problemen die jij hebt met de keuring zal een ander daarmee ook hebben dus het zal dan voor onderdelen zijn :?
Hoeveel km heeft hij gelopen en eventueel een fotootje erbij doet het altijd beter. :?:
Wat is er aan de hand met het chassisnr. :?: Dat staat toch onder de motorkap in het rechtervoorspatbord is het daar zo roestig of moet hij gewoon gewassen worden :lol: :lol:
Ik zal em er bij zetten.
Het chassisnummer staat op zo'n plaatje gelaserd, maar dat is slecht leesbaar. Dat is al sinds we de wagen hebben zo, maar nu konden ze er blijkbaar echt niets meer van maken. Lijkt me vrij subjectief, en heeft sowieso niets met roest te maken. Zit volgens mij geen noemenswaardige roest op de auto.
De uitlaat is wel iets concreets, daar zit een lek in.

Hij heeft 167.000 kilometers gelopen, probleemloos.
Safrane 2.0 RXE Automaat 1998

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » do mei 15, 2014 4:36 pm

Dat chassisnummer zit idd op de schutplaat aan de rechterkant. Het is er ingebrand en daarna met een beschermlaag overtrokken, die wil nog wel eens troebel worden.
Je kunt met aceton die beschermlaag verwijderen en dan blanke lak erop.
Een lekke uitlaat is eenvoudig te vervangen en kost je wellicht een paar honderd euro, daar heb je geen andere wagen voor, zeker niet een met dit comfort.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » do mei 15, 2014 5:39 pm

Volgens mij moet hij nog ergens staan. Bij mij staat hij dus ook in het rechter voorspatbord, onder de motorkap, ik heb er nu ook een exemplaar in de kofferbak, onder het tapijtje omdat die in het spatbord slecht leesbaar was :wink: RDW heeft hem er zelf netjes ingegraveerd.
Maar ja ik heb Ph 1 en later is dat wellicht veranderd.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4640
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » do mei 15, 2014 11:40 pm

In een PhII staat het nummer aan de rechterkant op het binnenscherm daar waar het buitenscherm erop wordt geschroefd....

Afbeelding

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » vr mei 16, 2014 1:09 pm

:wink: Dat bedoel ik, bedankt Albert.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Plaats reactie