Even voorstellen en enkele vragen

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Plaats reactie
Kenneth

Even voorstellen en enkele vragen

Bericht door Kenneth » wo jan 01, 2014 8:54 pm

Hallo allemaal,

Allereerst een fijn 2014 toegewenst

Ik ben Kenneth Hoekstra
Woonachtig in het mooie Friesland

Werkzaam op Schiphol zodat ik 5 x per week de afsluitdijk oversteek

Na enkele volvo`s op lpg te hebben gereden te weten een S70 en een 960 en nu rijdend in een seat ibiza tdi die niet zo goed bevalt ben ik op zoek naar een safrane op lpg g3
Er zijn meerdere redenen hiervoor 1 heb ik hierboven al genoemd

Als ik het forum zo lees is het een genot om in een safrane te rijden goede reden

Veel luxe comfort en en voordelig in aanschaf en brandstofverbruik op lpg gemiddeld 1 op 9

En dan nu de vragen

Zijn de onderhoudskosten aan de safrane duur?

Welke motor adviseren jullie de 2.0 of de 2.5? Aub geen 6 cilinder

Is handgeschakeld qua verbruik gelijk aan automaat? maak veel snelweg km

Waar koop ik een goed exemplaar? ik voeg enkele urls toe

http://www.speurders.nl/overzicht/safra ... 85&sr_ab=0

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... =mympBuyer

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr

Graag jullie reacties en kundig advies

Alvast veel dank voor de moeite

Vr grt

Kenneth Hoekstra
Renault Safrane 2.5 RXE 1999 LPG g3

Overige vloot

Mercedes 300 Benzine 1986
Bmw 524 D 1986

Gunther
Administrator

Bericht door Gunther » do jan 02, 2014 8:19 pm

Ik zou zeker voor een 2.5 gaan. Een 2.0 is prima maar een 2.5 is leuker. Een automaat is in principe minder zuinig maar alles is afhankelijk van je rijstijl.

Ik zou gewoon voor deze gaan:
forum/viewtopic.php?t=4103
:wink:
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

Ad-orgel

Re: Even voorstellen en enkele vragen

Bericht door Ad-orgel » vr jan 03, 2014 2:00 am

Ik vind de 3e die je aangeeft (XF-NL-28 ) wel een goede optie qua km-stand. De 2.0 is op zich een goede motor. De 4e (ZG-GL-35) is een 2.5. beide motoren zijn van Volvo; de 2.5 is de beroemde 5-cylinder. Deze 2.5 is volgens mij een RXE; hij mist namelijk o.a. de koplampsproeiers en zal dus ook geen Xenon-verlichting hebben. Als je een 2.5 RXT te pakken kunt krijgen, is dat een pre. Ik vind de km-stand wat aan de hoge kant, hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ze wel heel veel kunnen hebben deze auto’s; ook de automaatbak in deze versie is fijn en oerdegelijk.
Mijn eerste Safrane was een 2.0. Ik heb daarmee nooit problemen gehad. De opvolgende eigenaar heeft deze auto over de 400.000 km gebracht. Daarna heb ik 2x een 3.0, 24v gehad; die raad ik je niet aan. Nu heb ik een 2.5; die is net zo goed als de 2.0 die ik had, met dit verschil dat deze motor wat pittiger is. Helaas voor jou wil ik deze auto niet kwijt. Ik heb de RXT versie met alles erop en eraan, behalve navigatie. De RXT heeft ook dubbele stuurbekrachtiging; dat rijdt fantastisch.

De auto die Gunther aanbiedt is een mooie wagen; het is een 2.5 RXT met alle opties, alleen geen automaat. Daar zou ik echt heel serieus over nadenken.

Nog een opmerking voor Gunther: je geeft aan dat de auto trilt en je wijt dit aan de aandrijfassen, ondanks dat ze vernieuwd zijn. Dan zou dat toch niet moeten kunnen. Bij mij is er één vernieuwd en ik heb geen last. Weet je eigenlijk wel zeker dat de trilling veroorzaakt wordt door de aandrijfassen. Bij de 2.5 die ik nu rijd, heb ik een set gebruikte Laguna-velgen gekocht voor de zomerbanden en heb om de Chinon-velgen de winterbaden zitten. Met de goed gebalanceerde zomerset heb ik ook last van wat trilling (niet erg overigens, maar je voelt het wel), terwijl ik dat bij de winterset absoluut niet heb. Dus het trillen ligt bij mij niet aan de aandrijfassen, maar wellicht aan de velgen. Misschien is het een idee om eens andere velgen uit te proberen.

Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0

AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) » vr jan 03, 2014 12:56 pm

Zijn er nieuwe imitatieassen onder gekomen? Die zijn beter dan de gereviseerde van Renault. Die laatste geven veel problemen.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gunther
Administrator

Bericht door Gunther » vr jan 03, 2014 9:10 pm

Heel zeker weten wat de oorzaak is doe ik niet maar m'n verdenking ligt wel sterk bij de as(sen) omdat het alleen bij optrekken is en niet bij constante snelheid. Maar omdat ik nu in m'n Vel Satis rijd, heeft 't ook niet echt meer m'n aandacht. :oops:
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

Kenneth

Bericht door Kenneth » zo jan 12, 2014 5:15 pm

Hallo.

Allereerst bedankt voor jullie info

Maar ik heb besloten om mijn ibiza af te rijden vanwege al het geld wat er inzit te weten ong 1200 euro voor wiellagers banden en remmen +830 euro koprevisie en er komt nog een rekening van ong 700 euro bij mekaar een aardig bedrag
Mocht ik in tussentijd van gedachten veranderen dan horen juliie van mij

Vr grt

Kenneth

Overige vloot

Bmw 524 D 1986

Kenneth

Bericht door Kenneth » za mar 22, 2014 10:45 pm

Hallo forumleden,

Ik heb besloten om toch op zoek te gaan naar Safrane op lpg g3

Nu zag ik op het forum 1 te koop staan in Leimuiden helaas is deze zonder cruise-control

Zijn er orginele Safrane cruise-controls te koop?

Of weten jullie een Safrane te koop op lpg g3 en met cruise-control

Vr grt,

Kenneth

Overige vloot

Bmw 524 D 1986

Plaats reactie