Toch een fransoos!

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: wo mar 02, 2011 1:24 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk » ma sep 15, 2014 11:24 am

d,n hens schreef:Hoe heeft de keurmeester dit zo snel gezien ,heeft ie de hele plastic kappen eraf gehaald?
Nee hoor hij ging op goed geluk met z'n schroevendraaier op pad en prikte 'm zo tussen het plastic en staal in. Het wordt dus een beetje overdreven gepresenteerd, maar neemt niet weg dat mijn dorpels inderdaad in staat van ontbinding zijn.

Voor wat betreft de automaat: Erop terug denkend, toen Joep een rondje was wezen rijden kwam hij terug en ging de auto de brug op, maar toen stond ie in de winterstand. Verklaart meteen waarom Joep vond dat ie zoveel slipte. Magoed, tis allemaal alweer een paar maanden terug en ze rijdt nog steeds lekker.

Jammer genoeg zijn inmiddels de CD-wisselaar en navigatiecomputer overleden en krijgt m'n stuurbekrachtiging wat bijgeluiden.

Still going strong! 8)
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit

Ashvan
Berichten: 492
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 1:37 pm
Locatie: Nijmegen / Venray

Bericht door Ashvan » ma sep 15, 2014 3:41 pm

Klokje rond - Renault Safrane 3.0 V6 @AutoWeek http://www.autoweek.nl/video/4215/klokj ... rane-30-v6
1998 Safrane 2.5 20v RXT zwart @ 330k / verkocht
1999 Safrane 3.0 24v RXT grijs @230k / verkocht
2003 Vel Satis 3.5 Initiale blauw
2008 Laguna 2.0T Initiale zilver

Gebruikersavatar
Elegance
Berichten: 318
Lid geworden op: vr jun 15, 2012 10:05 pm

Bericht door Elegance » ma sep 15, 2014 7:21 pm

Leuk jouw klokje rond filmpje op Autoweek. [smilie=thumbupwink.gif] Ik heb het inmiddels ook bekeken. Jammer weer van al die negatieve reacties op het Autoweekforum, allemaal van die betweters met hun leasemeuk.

Ik moet zeggen dat het weinig spectaculairs is afgezien van de best wel roestige dorpels. Het automaatbakverhaal van de V6 24V kent vrijwel iedere Safrane forumlezer inmiddels wel. Heeft die van jou al een keer een revisie gehad? Lijkt mij dat die dan nu aan de 2e revisie toe is (minimaal iedere 150dkm?). Toch knap dat die bak het nog zo lang uit houdt. In het oostblok rijdt men ook zo rond, wij in NL zijn gewoon zeikers die een auto als een wegwerpproduct behandelen zodra ook maar iets kapot gaat. Tja de roest is niet best, maar de Safrane is al een oud model in de basis, tel daarbij op de dik 3 ton, 15 jaar, het plezier dat de wagen je geeft en de zeer geringe aanschafprijs en je mag jezelf nog prijzen. 500 Euro afschrijving per jaar; dat is heel weinig.

Het verhaal over de interieurruimte heb ik ook al aangekaart in mijn topic. Het houdt niet echt over als je over de 1.90m bent, in ieder geval niet in mijn kale RTE omdat de stoelen niet genoeg kunnen zakken. Voor mij is het een tweede auto dus geen bezwaar, bovendien heb ik nog net genoeg ruimte.

Eigenlijk lach ik me rot met m'n dikke limo voor nop :lol: Daar waar sommigen duizenden euro's neertellen voor een Citroën XM of ander orgel, zit ik met de Safrane voor een dubbeltje op de eerste rij [smilie=kingmatt.gif]

Anyway, ik zou lekker gaan kijken voor een andere Safrane; goedkoper wordt het niet dan nu, de prijzen gaan de komende jaren stijgen, net zoals die van alle andere Franse limo's. Gewoon eens op je gemak gaan zoeken naar een exemplaar zoals die van mij, 1e eigenaar, weinig km's, de juiste motor (2.0 of 2.5) en natuurlijk voor een appel en een ei [smilie=wink.gif] Ruil dan deze in (misschien krijg je dan nog 300 ballen korting) :D
Te koop: 06-'99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Te koop: 12-'00 bleu methyl Renault Megane Break 1.4-16V expression, div. upgrades

Gebruikersavatar
Boudie
Berichten: 309
Lid geworden op: do nov 12, 2009 1:06 pm
Locatie: Roermond

Bericht door Boudie » vr sep 19, 2014 10:43 pm

Zijn de plastic dorpelkappen eenvoudig af te nemen en daarna weer terug te plaatsen ? Heeft iemand een instructie daarvan ? Ik twijfel. Met de kappen erop valt er geen roest te bespeuren. Misschien wil ik wel helemaal niet weten wat er zich onder de kappen afspeelt ???

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » za sep 20, 2014 9:39 pm

Bovenop de dorpel (binnenkant deur) de boutjes verwijderen.
Aan de onderkant van de dorpelkap zitten ovalen doppen. Het pennetje in het midden van zo'n dop een cm naar binnen drukken daarna kun je dop uitnemen.
Er zitten ook doppen verstopt achter de strip die over de dorpelkap loopt.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

boer
Berichten: 537
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 10:10 pm
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer » vr sep 26, 2014 7:47 pm

Heb bij die van mij de kappen er af gehaald en binnen en buiten in de bruine tectyl gezet tot het begon te druipen die bussen met zo n slangetje
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4638
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr sep 26, 2014 11:23 pm

Het wordt geloof ik voor mijn Saf ook eens tijd om het te controleren......Jesper..... [smilie=bowrofl.gif] [smilie=bowrofl.gif] [smilie=bowrofl.gif] [smilie=bowrofl.gif]

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » za sep 27, 2014 9:53 am

Ik heb die van mij kort na aankoop van binnen met een borescope gecontroleerd. Er zaten wat eerste roestplekjes.
Bedenk dat mijn wagen een hele gunstige historie heeft. Bij mijn vorige Saf en Laguna was het foute boel.

Ik heb mijn dorpels van binnen behandeld met Bilt Hamber Dynax S50.
Goed spul. De roest wordt gelijk omgevormd. Dubbele werking dus (bescherming en roest neutraliseren).
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: wo mar 02, 2011 1:24 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk » za sep 27, 2014 11:06 am

Hoi Albert, kom binnenkort maar eens langs bij mijn garage, wie weet kunnen we er tijd voor maken. Bij mij gaan aankomende week ook de dorpels eraf, gaan we eens uitvinden hoe erg het daadwerkelijk is.
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4638
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » za sep 27, 2014 6:28 pm

Ok, gaan we samen de eventuele ellende taxeren.....
App maar even wanneer je plannen hebt om het te doen :wink: :wink: :wink:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
jerryvr
Berichten: 200
Lid geworden op: za mei 08, 2010 4:42 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door jerryvr » za sep 27, 2014 7:27 pm

AlbertP schreef:Ok, gaan we samen de eventuele ellende taxeren.....
App maar even wanneer je plannen hebt om het te doen :wink: :wink: :wink:

Gr Albert
Heren, als jullie in de avond of weekend plannen heb ik ook we interesse in een Zoetermeerse mini-meet :)
Tesla Model 3 (In bestelling)
Hyundai Tucson (Aflopend)
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld, Bleu Crépuscule (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXE - handgeschakeld, Vert Abysse (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld. Vert Fiji (Overleden)

Gebruikersavatar
Elegance
Berichten: 318
Lid geworden op: vr jun 15, 2012 10:05 pm

Bericht door Elegance » za sep 27, 2014 8:47 pm

Een mini meet lijkt mij ook wel leuk als nieuweling :)
Te koop: 06-'99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Te koop: 12-'00 bleu methyl Renault Megane Break 1.4-16V expression, div. upgrades

Gebruikersavatar
Boudie
Berichten: 309
Lid geworden op: do nov 12, 2009 1:06 pm
Locatie: Roermond

Bericht door Boudie » wo okt 01, 2014 6:04 pm

Ik heb op advies van AS1 de torxschroefjes onder de deurrubber verwijderd in de veronderstelling dan om de plastic strip die over de dorpelkappen te kunnen verwijderen, maar helaas ............. de strip blijft moervast zitten. Wat nu ? Zoetermeer is zeker niet naast de deur ............... maar deskundige hulp en advies is nooit weg. Zeker als dat mijn Safrane-plezier kan verlengen. Is er al iets gepland en kan er nog een patiënt bij ?

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » wo okt 01, 2014 7:12 pm

Boudie schreef:Ik heb op advies van AS1 de torxschroefjes onder de deurrubber verwijderd in de veronderstelling dan om de plastic strip die over de dorpelkappen te kunnen verwijderen, maar helaas ............. de strip blijft moervast zitten. Wat nu ? Zoetermeer is zeker niet naast de deur ............... maar deskundige hulp en advies is nooit weg. Zeker als dat mijn Safrane-plezier kan verlengen. Is er al iets gepland en kan er nog een patiënt bij ?
Er zit een rubberen strip (1 cm hoog) aan de boven/zijkant van de dorpel. Die moet er af. Daarachter zitten boutjes.
De plastic strip bovenop zit aan de dorpel vast. :)

Afbeelding
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Gebruikersavatar
Boudie
Berichten: 309
Lid geworden op: do nov 12, 2009 1:06 pm
Locatie: Roermond

Bericht door Boudie » do okt 02, 2014 8:08 am

Oke. Ik onderneem z.s.m weer een nieuwe poging, bedankt. Maar goed dat dit forum er is ......... :D

Plaats reactie