Toch een fransoos!

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: wo mar 02, 2011 1:24 pm
Locatie: Zoetermeer

Toch een fransoos!

Bericht door digitalpunk » za mar 05, 2011 11:08 pm

Ik had nooit durven dromen om ooit in een franse auto te rijden, maar GOD wat rijdt dat lekker!
Sinds afgelopen donderdag (03-03-2011) in het trotse bezit van een 2.0 uit 1998.

Ik heb haar Alizée genoemd, gewoon omdat het kan!
Ze heeft onder andere:
- Centrale deurvergrendeling met afstandbediening;
- Warmtewerende voorruit;
- Elektrische ramen voor;
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels;
- Climate control;
- Radio met USB (niet standaard Renault ;))

Moet een hoop aan gebeuren, hier en daar komt wat nieuw speelgoed, maar ik ben al helemaal in me nopjes!
Ik ga proberen om actief deel te nemen aan dit forum en ik ben van plan om nog heel lang in deze auto te blijven rijden.

Voor het idee heb ik even een paar foto's gemaakt en geupload:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Misschien tot gauw op een meeting!

Groetjes Jesper

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » zo mar 06, 2011 1:08 am

Welkom en heel veel plezier op dit forum en dat het (wederzijds) leerzaam mag zijn :) :) en vooral ook veel zorgeloze en veilige km's in je Alizee gewenst :wink: :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Fuego_gtx
Berichten: 381
Lid geworden op: za okt 16, 2010 10:58 am
Locatie: Landgraaf

Bericht door Fuego_gtx » zo mar 06, 2011 7:13 am

Van harte welkom Jesper, en heel veel veilige kilometers gewenst in je nieuwe aanwinst.
Greetz, Arno
Renault Forever :P
Ex Renault Fuego (4x)
Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994

Shamrock
Berichten: 1299
Lid geworden op: do okt 14, 2004 11:24 am

Bericht door Shamrock » zo mar 06, 2011 9:59 am

Sjieke auto. [smilie=thumbupwink.gif] Veel plezier ermee.

Gebruikersavatar
de k@bouter
Berichten: 444
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 8:30 pm
Locatie: almere

Bericht door de k@bouter » zo mar 06, 2011 12:44 pm

Afbeelding

en veel plezier van deze fijne wagen
Renault Safrane PhII 2.5 autom. '98 G3 - inmiddels over de 3 ton and still going strong!

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4640
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » zo mar 06, 2011 6:02 pm

Ook van hier heel veel plezier en veel zorgeloze Km`s in jouw Safrane :wink: :wink:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: wo mar 02, 2011 1:24 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk » do mei 26, 2011 9:20 am

Ondertussen alweer ruim 5000 heerlijke kilometers gereden, het een en ander versleuteld maar nog geen problemen gekregen!

Ondertussen vervangen:
- Middenarmsteun voor;
- Deurpaneel links voor;
- Diverse lampjes;
- Stuurwiel

Ondertussen toegevoegd:
- Luxe kentekenplaten
- Mistlampen voorzijde inclusief relais en richtingaanwijzerhendel;
- 17" Laguna 'Silverstone' velgen (foto's volgen z.s.m.)
- LED stadslichtjes;
- Stuur met airbag en bediening voor cruise control.

Foto's volgen!

edit: Foto's!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Wordt vervolgd! 8)
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit

Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: wo mar 02, 2011 1:24 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk » wo aug 10, 2011 2:25 pm

Zoals een aantal van jullie misschien al wisten stond de auto van Sheriff te koop.
Toevallig had ik een collega een keertje in mijn Saf laten rijden, hij was meteen verliefd.

Hij was tevens van plan om een nieuwe auto te gaan kopen en ik was stiekem toch wel een beetje dol op de RXT van Sheriff.
Na wat voorzichtige hints te hebben gegeven zijn we overstag gegaan en sinds gisteren (dinsdag 9 augustus 2011) ben ik dus ge-upgrade van een 2.0 RTE handgeschakeld naar een 3.0 RXT automaat met vrijwel alle opties.
Op zeer korte termijn ga ik hier en daar wat kleine wijzigingen aan de auto aanbrengen, waaronder misschien weer de 17" Silverstone velgen die onder mijn oude auto vandaan komen.

We gaan het zien!
Tot gauw..
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit

Gebruikersavatar
de k@bouter
Berichten: 444
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 8:30 pm
Locatie: almere

Bericht door de k@bouter » wo aug 10, 2011 7:57 pm

gefeliciteerd met de upgrade!! [smilie=party.gif]
Renault Safrane PhII 2.5 autom. '98 G3 - inmiddels over de 3 ton and still going strong!

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » do aug 11, 2011 7:49 am

Ja, het zat er een beetje in, gefeliciteerd en veel plezier er mee. Ik weet dat je een liefhebbber bent dus dat zit wel goed :!: Er zijn er nl niet zo heel veel meer van mede doordat er soms aan de motor dure reparaties zijn en men dat niet ziet zitten. Veel succes ermee en we zien/horen elkaar zeker nog wel.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Shamrock
Berichten: 1299
Lid geworden op: do okt 14, 2004 11:24 am

Bericht door Shamrock » do aug 11, 2011 8:11 pm

Jack de zeeuw schreef:...... er soms aan de motor dure reparaties zijn en men dat niet ziet zitten. Veel succes ermee en we zien/horen elkaar zeker nog wel.
Nou, niet zo zeer reparaties aan de motor, maar "gewoon" andere dingen. Vandaag de Saf weggebracht voort APK: 4 nieuwe remslangen plus handremkabel ad. € 325,- :(

Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: wo mar 02, 2011 1:24 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk » do aug 11, 2011 9:48 pm

Shamrock schreef:
Jack de zeeuw schreef:...... er soms aan de motor dure reparaties zijn en men dat niet ziet zitten. Veel succes ermee en we zien/horen elkaar zeker nog wel.
Nou, niet zo zeer reparaties aan de motor, maar "gewoon" andere dingen. Vandaag de Saf weggebracht voort APK: 4 nieuwe remslangen plus handremkabel ad. € 325,- :(
Daar wordt je toch blij van he!
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » vr aug 12, 2011 12:28 am

Daar wordt je toch blij van he!

Ik bedoel dat niet negatief want ik denk als je het onderhoud goed bijhoudt en doet wat nodig is het allemaal wel meevalt. Ik geloof dat de Sheriff er ook geen gekke dingen mee gehad heeft.
Het bedrag wat Shamrock daar noemt vindt ik voor een APK voor een auto van 11 jaar meevallen, daar kun je zeker blij van worden. Hij heeft echter wel eens hogere rekeningen gehad maar omdat hij liefhebber is heeft hij die reparaties toch gedaan, dat bedoel ik. We hebben het er al meer over gehad, hogere reparaties bij oudere auto's maar afschrijving is nihil. Dat laatste kan bij nieuwe auto's in de klasse van de Saf makkelijk 7000 euro per jaar zijn, dat is toch veel gekker dan 1500,- euro reparatie per jaar :?: :?: Of zie ik dat verkeerd.

Maar soms kan het wel frustrerend zijn als zo'n beetje alles tegelijk komt, zoals bij de initiale van '97, toch ook al 14 jaar oud en inmiddels 214000 km heeft, pas het vliegwiel vervangen wat ook al was gebeurd 2 jaar nadat ik hem kocht (met een kapotte automaat). Toen ik hem kocht is ook de automaat compleet gereviseerd, de koppelomvormer vervangen Een andere radiateur, temperatuur sensoren, dashboard geplaatst, dit alles ivm oplopende motortemperatuur volgens de meter. Waarschijnlijk is het een elektronisch probleem omdat hij oploopt als er andere stroomverbruikers ingeschakeld worden. Vandaag achterbanden, remblokken en wiellager vervangen en dat was niet eens een APK. Dan denk ik altijd maar : ach afschrijving is er niet meer en wat rijden ze toch weer lekker en soepel :D :D .
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Shamrock
Berichten: 1299
Lid geworden op: do okt 14, 2004 11:24 am

Bericht door Shamrock » vr aug 12, 2011 7:19 am

Tja, totnogtoe mag ik niet (meer) klagen. Ik heb andere tijden gekend waarbij bedragen van € 325,- een "schijntje" zijn. Bij een auto van ouder dan 10 jaar kun je ervan uitgaan dat je nooit "ongeschonden" door de APK komt, ook al wordt de wagen goed onderhouden. Het hoort erbij :wink:

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3541
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » vr aug 12, 2011 2:12 pm

Shamrock schreef:Tja, totnogtoe mag ik niet (meer) klagen. Ik heb andere tijden gekend waarbij bedragen van € 325,- een "schijntje" zijn. Bij een auto van ouder dan 10 jaar kun je ervan uitgaan dat je nooit "ongeschonden" door de APK komt, ook al wordt de wagen goed onderhouden. Het hoort erbij :wink:
jij hebt de grootste kosten gehad. Lekker doorrijden nu. Gewoon naar 4 ton.
Hoe is de totaalstand in kosten nu? Het gemiddelde per jaar zal nu wel teruglopen.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

Plaats reactie