Safrane Baccara Biturbo 1994

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » do apr 20, 2017 11:13 pm

Ik ga de velgen met zomerbanden laten poedercoaten, er zijn 2 banden versleten dus die moet ik toch vernieuwen. Dan is dit het moment om ze op te knappen, de originele verf uit "95 begint eraf te slijten waardoor de onderlaag erdoor komt.

Inmiddels de Fondmetal velgen ook laten poedercoaten, daarvoor is de RVS ring eruit geweest, waardoor er op zich weer een mogelijkheid was om deze te polijsten.
Die ring is er alleen schadevrij uit te krijgen als de velgen in de oven worden gelegd, 1 uur op 200 graden en dan laat de lijm los maar dan is ook de verf naar de knoppen.
Verder nieuwe ventielen en banden gemonteerd. Ik moet alleen nog nieuwe chromen boutjes regelen.

Afbeelding

Afbeelding

De velgen komen overigens van een Vel Satis uit 2003, geleverd in Oostenrijk. Zij zaten onder de biturbo die ik daar kocht.
Meningen zijn natuurlijk altijd verschillend, het niet origineel Biturbo ( die opmerking kreeg ik tijdens de meeting van de Renault tuning Club maar ik vind ze wel kunnen en zeker voor een RTC meeting :lol:
Mocht het op een meeting op een gegeven moment om originaliteit gaan zullen de andere er weer onder gaan. :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Paul14
Berichten: 214
Lid geworden op: di nov 25, 2014 1:03 pm
Locatie: 's-Heerenhoek

Bericht door Paul14 » vr apr 21, 2017 12:05 am

Sommige mensen vinden de orginaliteit heel belangrijk. Ik vind deze velgen mooier dan de originele, die ook al niet verkeerd zijn. Van mij zouden ze dan weer iets kleiner mogen zijn met een iets hogere band maar ook dat is persoonlijk.

Knappe auto, Jack!!!

Hoeveel "leven" er nog in het echt?
2.0-16V RXE, 5-bak, oktober 1998, G3 (aankoop: mei 2014) 8/6/2015 230.000 km Verkocht mei 2016 aan een forumlid.

2.5, automaat, juni 1998, G3 (aankoop: mei 2015) 8/6/2015 330.000 km

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2361
Lid geworden op: di jan 12, 2010 9:01 pm
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw » vr apr 21, 2017 8:40 pm

Ik vind originaliteit ook heel belangrijk, ik wil hem ook zoveel mogelijk origineel houden al is dat qua onderdelen niet echt makkelijk :oops:
Hoeveel er nog rijdbaar zijn van de 860 weet ik niet echt, in Frankrijk nog wel de meeste, in Duitsland ook nog wel wat. In Nederland ?

Volgens de gegevens van de RDW 1 Baccara en 3 RXE's. Dan zijn er ook nog wat geschorst zoals de andere Baccara van mij.
forum/viewtopic.php?t=1866&postdays=0&p ... c&start=15
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 018: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 018: 209
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Plaats reactie