Even voorstellen

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Plaats reactie
millhill

Even voorstellen

Bericht door millhill » zo mar 21, 2010 3:14 pm

Dag allemaal,

gisteren ben ik definitief Safrane rijder geworden. Ik heb TT-GS-95 uit Den Helder opgehaald. Het is een mooie RXT met de fijne Volvo motor. Ik heb op het forum de eerste handleiding voor een klusje al gespot: een lampje vervangen achter het airco bedienings paneel. Ik duik zometeen met een torq schroevedraaier en een zakje lampjes de auto in.

Kent iemand de historie trouwens van deze auto? Hij is in Berkel en Roderijs onderhouden en gekocht in Aalsmeer als ik het goed heb gezien.

Mijn Renault 25 TXE is nu met pensioen, die ga ik op mijn gemak opknappen. Zo heb ik een auto om op terug te vallen als ik de Safrane eens wat grondiger moet aanpakken.

Groeten, Arnold Meulenbelt
(aka millhill)

Afbeelding
Vroeger: Renault 25 TXE (1991).
Nu: Safrane 2.5 RXT 1998 en de 25 als hobby object ;-)
http://millhill.nl

Gunther
Administrator

Bericht door Gunther » zo mar 21, 2010 6:11 pm

Mooi bak! Gefeliciteerd en veel plezier ermee! 8)
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

WillemS

Bericht door WillemS » zo mar 21, 2010 6:12 pm

Veel plezier met je Saf. :lol:
Als je de lampjes gaat vervangen gebruik dan een lange "telefoontang" om de lampjes eruit te halen. Het zijn er 6 en je hoeft alleen de 4 torx schroefjes maar te verwijderen. SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

monique

Bericht door monique » wo feb 16, 2011 6:10 pm

welkom arnold

ook van mij kant veel rij plezier met je bolide :D
ik heb je kenteken al toegevoegd bij hoeveel safrane nog zijn.

ik heb zelf ook reanult 25 gereden maar dan txe bj 1990
ik heb ook nog werkplaats hand boek liggen is wel in frans orgineel van de daeler.
Fan van Renault. Zelf heb ik een Safrane van 1998 en dit is het type : RXT V6 3.0 Initiale Paris kompleet met leer, opendak en nog een heleboel extra´s.
sinds kort Safrane 2.5 RXE 20V 1999 NV 783

Shamrock

Bericht door Shamrock » wo feb 16, 2011 8:34 pm

[smilie=thumbupwink.gif] Hey Millhill, welkom en veel plezier met jouw Saf en met dit forum :wink:

millhill

:-(

Bericht door millhill » zo okt 07, 2018 7:03 pm

Beste allen,
voor mij is er vorige week, na ruim 8 jaar plezier, aan het Safrane tijdperk voorlopig een einde gekomen. Motortemperatuur te hoog. Stop. Laat afkoelen. Raadpleeg het instructieboekje.
Thermostaat er onderweg uitgehaald, maar dat was niet het probleem. Mijn schoonvader is nog een stukje achter me aan gereden. Witte rook. Koelvloeistof is verdwenen, radiator lijkt open (onder knijpen, boven beweging) en de bovenste slang staat onder druk bij draaiende motor (geen verdenking op waterpomp). De olie ziet er waterig uit. Mijn conclusie koppakking kapot of nog erger.
Als de auto verder nog crisp was zou ik nog overwegen om er mee verder te gaan; het is zo'n fijne auto. Maar helaas, tante roest is al langsgekomen en er zijn nog wat kleine punten waar ik mee aan het werk zou moeten.
We zijn inmiddels aan het verder kijken naar een andere auto, een iets zuinigere en jongere auto, liefst een station (inmiddels 2 kinderen ;-)) misschien wel een Laguna III. De Vel Satis is me niet zuinig genoeg.

Kan ik nog iemand blij maken met deze auto (RXT, Xenon) ? Dan graag een PM.

Features:
- RVS uitlaat van voor tot achter
- De laatste knipperlamp units geleverd door Renault
- De laatste gaskabel geleverd door Renault
- Een nieuwe bobinekabel geleverd door Renault (zakje nog aanwezig)
- Een extra bobine
- Nieuwe remklauw linksachter (nieuwe blokken l+r)
- Nieuwe 2ehands xenon ballast
- Paar jaar geleden nieuwe benzinepomp, weinig gedraaid want ik rij op gas
- Geharde kleppen
- Velgen zijn 8 jaar geleden gestraald en gecoat, zien er nog goed uit, wel al wat blaasjes er op.
- nog wat reserve onderdelen zoalsachterlicht unitsetc.

Wat heb ik een mooie tijd gehad met deze wagen. En wat ontzettend jammer dat ik hem moet missen. Met 460.000 op de teller (~30.000 per jaar) is het te vroeg maar geen schande lijkt me.

Tot slot iedereen bedankt voor alle hulp en het documenteren van alle reparaties die we zelf kunnen uitvoeren. Als ik later groot ben en ook rijk dan zoek ik wel weer een Saf op voor de hobby. Dan zien jullie me vast en zeker terug op het forum, want daar kun je niet zonder als Safrane hobbyist :-)

millhill
Vroeger: Renault 25 TXE (1991).
Nu: Safrane 2.5 RXT 1998 en de 25 als hobby object ;-)
http://millhill.nl

Plaats reactie